بازدید 3038
اقتصاد در گذر زمان

از تاسیس وزارتخانه طرق و شوارع تا بریتانیا زیر ذره بین FATF

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۸۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 18 March 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

27 اسفند 1308، با تصويب مجلس شوراي ملي اداره طرق و شوارع كشور كه به مدت چند سال جزئي از وزارت فوائد عامه بود به صورت وزارتخانه جديد درآمد و از اين پس وزارت طرق و شوارع خوانده شد.

27 اسفند 1311، عبدالحسين تيمورتاش وزير سابق دربار رضاخان پهلوي به اتهام ارتشاء به سه سال حبس مجرد كه مستلزم محروميت از تمام حقوق اجتماعي و استرداد مال حاصل از ارتشاء، و پرداخت 38592 تومان و 1712 ليره انگليسي بود محكوم شد.

27 اسفند 1318، نيروي دريايي انگليس، كشتي ايتاليايي «برنتا» حامل خشكبار ايران را در آبراه «تريست» توقيف و محموله آن را ضبط كرد.

27 اسفند 1342، دولت امريكا براي تأمين هزينه‌ هاي ارزي اتمام طرح راه‌ آهن ايران و تركيه كه در زمرة طرح هاي سنتو قرار داشت، مجموعاً 18 ميليون دلار به ايران و تركيه وام داد.

27 اسفند 1349، در مراسم جشنی که با حضور دکتر بهنام معاون وزیر کار در سالن اجتماعات کارخانجات کفش ملی واقع در اسماعیل ‌آباد (جاده قدیم کرج) برگزار شد اعلام شد که امسال (۴۹) کارگران کوشای کارخانجات کفش ملی ۲۳ درصد حقوق بیشتر از دیگر کارگران دریافت کرده ‌اند. در این مراسم که به خاطر تقسیم سود سهام سالانه کارخانجات کفش ملی بین کارگران برپا شده بود (و گزارش آن در جراید روز ۲۹ اسفند به چاپ رسید) همچنین گفته شد ۱۸ میلیون‌ و ۳۰۹ و ۷۸۱ ریال سود سهام به کارگران کفش ملی و دو میلیون ریال پاداش آنها توسط معاون وزیر کار و نیز جوایز کارگران ممتاز گروه صنعتی ملی به آنها اعطا می ‌شود.

27 اسفند 1390، بالاخره پرونده محمود رضا خاوری، مدیر عامل فراری بانک ملی به طور غیررسمی در دادگاه فساد بزرگ بانکی باز شد.

27 اسفند 1391، معاون وزیر راه با بیان اینکه ریشه فساد صنعت حمل‌ و نقل هوایی، پرواز‌‌های چارتر است، گفت: مجوز انجام پرواز چارتر را به هیچ ایرلاینی نداده ‌ایم و تا زمانی که اینجانب در صنعت هستم، جواز پروازهای چارتری برای هیچ ایرلاینی صادر نمی ‌شود.

27 اسفند 1396، طی خبری اعلام شد که FATF سیستم مالی بریتانیا را به دلیل احتمال رد پای پولشویی و تامین مالی تروریسم تحت بازرسی قرار می ‌دهد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان