بازدید 4244

قره باغ نیز همچون فلسطین اشغالی خاک اسلام است

نماینده مردم ارومیه در مجلس معتقد است نباید رفتارمان به نوعی لجاجت در عرصه بین‌المللی تبدیل شود چرا که برخی از تصمیمات مستقیما روی معیشت مردم تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱ 17 March 2019

روح الله حضرت پور طلاتپه در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به سردار قاسم سلیمانی به جهت دریافت نشان ذوالفقار از محضر فرماندهی معظم کل قوا، خطاب به مسئولان گفت: مردم نان شب ندارند، صحبت از فضائل و مکارم انسانی می کنیم در حالی که مردم برای خرید درمانده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گلوی معلم صبح تا عصر برای تربیت فرزندانمان پاره می شود و شب بغض مشکلات معیشتی گلویش را می فشارد. کشاورز 8 ماه می کارد، درو می کند و عرق می ریزد اما در آخر منفعت محصولاتش به جیب دلالان می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح که برای امنیت نظم و اقتدار آن، جان خود را کف دست گرفته اند از تأمین مخارج زندگی جانشان به لب آمده است، عنوان کرد: کارمند دولت حقوق اندکی می گیرد که کفاف یک هفته او را نیز نمی دهد در حالی که تا عرقش خشک نشده باید حق و حقوقش پرداخت شود. یک کارگر ماه ها بدون دستمزد کار می کند و سفره اش خالی است و بانک ها که در همه جای دنیا حامی تولید و اشتغال هستند در کشور ما کارخانجات را توقیف کرده و به کمترین بها می فروشند.

حضرت پور در ادامه با ابراز تأسف از اینکه تولیدکننده ای که شغل ایجاد می کند و ضامن خودکفایی است تبدیل به بدهکاری شده که به دنبال پروانه کسب می گردد، اظهار داشت: یک فرد بازنشسته عمری کار کرده تا در میان زندگی اش دمی بیاساید اما اکنون به دنبال مشاغل دوشیفته و سه شیفته است. زمانی جنگ بود و جوانان این مرز و بوم شجاعانه ایستادگی کردند و با زندگی سخت ساختند اما الان مجبور هستند در صف های طویل کالاهای ضروری کرامت خود را خدشه دار کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: والدین با هزار امید و آرزو فرزندان خود را بزرگ می کنند تا شاهد رشد آنها باشند اما بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی، آرام و قرار آنها را گرفته است؛ اکنون باید دید با بیانیه گام دوم انقلاب چه خواهیم کرد. باید این بیانیه را نصب العین قرار داده و امور را به دست توانمند جوانان بسپاریم چرا که آنها جسارت و قدرتی دارند که می توانند کشتی انقلاب را از دریای متلاطم فعلی به سلامت عبور دهند همانطور که جنگ را به سرانجام مطلوب رساندند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید ارزش های خود را حفظ و در عین حال مشکلاتی که در سطح بین المللی داریم را نیز حل کنیم، عنوان کرد: نمی توانیم تا ابد در تنش بمانیم و مردم نباید احساس کنند رفتار ما در قبال مسائل بین المللی به نوعی لجاجت تبدیل شده است از این رو باید دقت داشته باشیم که هر حرکت ما مستقیما روی معیشت مردم اثر می گذارد پس نمی توانیم به این امر بی تفاوت باشیم و صبر مردم را لبریز کنیم چنانچه امام خمینی(ره) نیز بارها این موضوع را گوشزد کرده اند. (در ادامه نطق وی، ویدئویی از بیانات حضرت امام(ره) پخش شد.)

حضرت پور در ادامه به بیان برخی مسائل حوزه انتخابیه پرداخت و خاطرنشان کرد: به ریاست جمهور و وزیر نیرو متذکر می شوم برنامه های علمی و تثبیت شده احیای دریاچه ارومیه را با شدت و قدرت تمام ادامه دهند و همه می دانیم که خشک شدن دریاچه ارومیه چه مصیبت هایی را در پی خواهد داشت.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در ادامه در تذکری خطاب به نوبخت گفت: شهرداری های اکثر شهرها ماه ها است از پرداخت حقوق پرسنل خدوم خود عاجز شده اند؛ چرا فکر می کنید شهرداری ها رقیب شما هستند و چرا 10درصد سوخت و 12درصد گمرک و درصدی از جرایم رانندگی که نقدا از مردم دریافت کرده اید به شهرداری ها برای خدمت رسانی نمی دهید تا ناوگان حمل و نقل شهری نوسازی شده و امروز رانندگان تاکسی و اتوبوس و کامیون با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از این تریبون وزارت امور خارجه را مخاطب سوال خود قرار می دهم. چه معنایی دارد در سالروز فاجعه قتل مسلمانان، نخست وزیر ارمنستان در سفر به ایران حاشیه سازی کند. طبق نظر صریح مقام معظم رهبری که عقیده ما نیز هست قره باغ خاک اسلام است. سوال من این است فلسطین اشغالی با قره باغ اشغالی چه تفاوتی دارد. در حالی که نظام جمهوری اسلامی ام القرای جهان اسلام دارد و باید نقش همگرایی داشته باشد باید مدافع تمام مسلمانان مظلوم جهان باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر