بازدید 35599
۷
بازتاب

واکنش منصوربرزگر به افشاگری جمشیدمشایخی از زندگی خصوصی تختی و همسرش

آقای مشایخی هم نظر خودشان را داده اند. ایشان یکی از افتخارات هنری ما هستند. آدم مطلعی هستند و برای ما ارزش دارند ولی نظر خودشان را داده اند و ما نباید خیلی روی این موضوع حساس شویم.
کد خبر: ۸۸۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 16 March 2019

حضور جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تاتر و تلویزیون ایران در یک برنامه تلویزیونی و صحبت هایش درباره جهان پهلوان غلامرضا تختی و زندگی خصوصی اش واکنش هایی را از سوی تعدادی از هنرمندان و اهالی کشتی در پی داشت.

به گزارش تابناک ورزشی، این موضوع باعث شد تا منصور برزگر سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران که خودش یکی از کشتی گیران قدیمی بوده است، واکنش نشان بدهد. او به این موضوع اشاره کرد که مشایخی نظر خودش را گفته است.

یک بحثی که در این چند وقت به وجود آمد، این بود که هفته پیش جمشید مشایخی به یک برنامه تلویزیونی رفته بود و درباره تختی و نوع فوت او و زندگی خصوصی اش صحبت کرده بود که واکنش هایی را در پی داشت. به نظر شما باید فقط به وجهه قهرمانی و پهلوانی تختی پرداخت و به زندگی او کاری نداشت؟

تختی یک آدمی بود که مورد حمایت مردم بود و دوستش داشتند. جامعه آن دوره هم و ملت هم تختی را به عنوان یک اسطوره پذیرفتند. حالا ما اگر بخواهیم بعضی مسائل را بپردازیم که نظر شخصی مان باشد، درست نیست. بعد از انقلاب درباره اتفاق هایی که قبل از انقلاب افتاده بود و چه اشخاصی چطور کشته شده اند، صحبت شد ولی راجع به تختی صحبت خاصی نشد و مرگ او همین طور مشکوک ماند.

یعنی به نظر شما مشخص نشد که او را کشته اند یا خودکشی کرده است؟

نه به آن صورت باز نشد. هر کسی نظر خودش را داد. آقای مشایخی هم نظر خودشان را داده اند. ایشان یکی از افتخارات هنری ما هستند. آدم مطلعی هستند و برای ما ارزش دارند ولی نظر خودشان را داده اند و ما نباید خیلی روی این موضوع حساس شویم.

Image result for ‫منصور برزگر‬‎

البته چند وقت پیش هم که با محمدرضا طالقانی صحبت می کردیم، می گفت که همسر تختی یک اسطوره بود که 49 سال حرف نزد.

بله بعد از تختی ایشان نه شوهر کرد و نه حرفی زد و من هیچ جایی ندیدم که حرفی درباره تختی بزند.

شما خودتان خانم شهلا توکلی را در زمانی که در قید حیات بودند، دیده بودید؟

نه من ایشان را ندیدم.

بابک تختی چطور؟

بله بابک می آمد و با ما در سالن هفتم تیر تمرین می کرد.

بابک درباره پدرش چیزی نمی گفت؟

بابک چه چیزی می توانست بگوید؟

شاید از خانواده اش چیزی درباره پدرش شنیده بوده است.

ما با هم اختلاف سنی داشتیم و من هیچ وقت با او وارد این صحبت های خصوصی نشدم.

در مسابقات کشتی آزاد جام دانکلوف حسن یزدانی و پرویز هادی موفق به کسب مدال طلا شدند و رضا یزدانی هم برنز گرفت. شرایط تیم ملی را با این مدال هایی که کسب شد، چطور می بینید؟

حسن یزدانی به نظر من یک فوق ستاره است و انتظار هم همین بود که طلا بگیرد که این اتفاق هم افتاد. پرویز هادی هم قهرمان جهان است که در دور مدال گرفتن افتاده و از او هم انتظار موفقیت می رود. درباره رضا یزدانی هم باید بگویم که با توجه به این که دو سال از میادین دور بود، خیلی خوب کشتی گرفت.

البته زمانی که رضا یزدانی هم مصدوم بود و به تیم ملی دعوت نشده بود هم شما از او حمایت می کردید.

نه موضوع حمایت نیست. ما از حق دفاع می کنیم و به فرد کاری نداریم. الان این سه نفر جزو ستاره های ما هستند. باید وزن های دیگر هم درست شود و در کل برای استارت خیلی خوب بود.

در این بین حسن رحیمی هم از دنیای قهرمانی کشتی خداحافظی کرد. شما موافق کار او هستید؟

من که در شرایط او نبوده ام که بگویم موافق هستم یا نه.حتما شرایط اش را نداشته که ادامه دهد و باید از خودش بپرسید. من نه در تیم ملی هستم و نه اطلاع زیادی دارم. این صلاح خودش و مربیان تیم ملی است که ببینند او می تواند ادامه دهد یا نه.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
آقای جمشید مشایخی درست میگوید
ما ایرانیها عادات به نبش قبر و وارونه جلوه دادن واقعیات داریم. از همین سایت انتخاب و تابناک شروع می کنم
از کاه کوه ساختن یعنی این
چرا نبش قبر می کنید.تختی یک اسطوره ملی است.
دم آقای برزگر گرم که واقع بینانه با موضوع برخورد کرد و آقای مشایخی نباید اینطوری قاطع صحبت می کرد
متاسفانه اقای مشایخی اشتباه کرد مردی مثل تختی با اون پشتوانه مبارزاتی وپهلوانی وقهرمانی ومذهبی محاله خودکشی کرده باشه با اصول ر‌وان شناسی امروز اینای
محال و غیر ممکن است جهان پهلوان تختی خودکشی کرده باشد بدون شک او همیشه بهترین بوده و هست و الگوی زندگی همه ورزشکاران است او همیشه زنده است پهلوانان هرگز نمیمیرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل