بازدید 11848
پیمانه اقتصادی؛

افزایش ذخایر طلای چین با هدف کاهش سلطه دلار/ ٥٠ هزار رأس گوسفند زنده با کشتی وارد کشور شد/ صادرات سیب و پرتقال تا اطلاع ثانوی ممنوع/ کاهش قیمت طلا هم‌زمان با توقف ریزش دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت مصوب مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است نه بیشتر، قیمت خودرو در بازار ۳۰ درصد حباب دارد، گرانی دلار و یورو در آخرین پنجشنبه سال، بازار سکه در آخرین روز هفته، ضرر ۲۶.۶ میلیارد دلاری بوئینگ، صادرات نفت ونزوئلا از سر گرفته شد، ضربه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا به بانک‌ها، تقسیم بندی مردم برای تخصیص کالا‌های اساسی کار مشکلی است و رکورد طلای سیاه در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 15 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت مصوب مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است نه بیشتر، قیمت خودرو در بازار ۳۰ درصد حباب دارد، گرانی دلار و یورو در آخرین پنجشنبه سال، بازار سکه در آخرین روز هفته، ضرر ۲۶.۶ میلیارد دلاری بوئینگ، صادرات نفت ونزوئلا از سر گرفته شد، ضربه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا به بانک‌ها، تقسیم بندی مردم برای تخصیص کالا‌های اساسی کار مشکلی است و رکورد طلای سیاه در بازار جهانی را در بر دارد.

رئیس سازمان حمایت: قیمت مصوب مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، نه بیشتر

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه ورود و خروج مرغ از کشتارگاه و مرغداری بدون فاکتور ممنوع است، گفت: نهاده‌های دامی با ارز ۴۵۰۰ تومانی وجود ندارد، پس چرا وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی این اتهامات نیست؟ اگر در این کشور ارز غیر از ۴,۲۰۰ تومان برای نهاده‌ها داده شده، به ما اعلام کند. به گزارش ایسنا، عباس تابش در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار استان کرمان اظهار کرد: حدود پنج ماه پیش مرغ را قیمت‌گذاری کردیم و در آن جلسه مقرر شد، هر کیلو مرغ در بازار ۹,۸۰۰ تومان توزیع شود؛ اما تنها اتفاقی که نیفتاد، اجرای این مصوبه بود. سپس در یک جلسه دیگر قیمت هر کیلو مرغ را به شرط اجرای آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب کردیم. وی ضمن یادآوری جلسه چند روز اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت مرغ در سطح کشور اظهار کرد: استان‌ها از تصمیم‌های استانی و جزیره‌ای خودداری کنند، زیرا این محصولات ملی است و در این جلسه مقرر شد، استانداران و دستگاه‌های مرتبط تنظیم بازار به دستگاه‌های ناظر کمک کنند.

قیمت خودرو در بازار ۳۰ درصد حباب دارد/ ۶۰ درصد نام نویسی خودروها برای استفاده شخصی نیست

محمدرضا نجفی منش درباره قیمت خودرو اظهار کرد: برخی به دنبال اختلال در وضعیت اقتصاد کشور هستند و با ارائه قیمت‌های غیرواقعی بازار را به هم می‌ریزند. وی افزود: در این میان برخی از افراد برای سود و برخی دیگر نیز با این استدلال که در روز‌های دیگر گران‌تر نخرند وارد شده و موجب بیشتر شدن آشفتگی می‌شوند. رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با بیان اینکه نقدینگی سرگردان عامل مشکلات اقتصادی است، گفت: نقدینگی که در سال ۸۴، ۶۲ هزار میلیارد تومان بود در سال ۹۲ به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسید و در حال حاضر ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و این در همه شئونات اثرگذار است. نجفی منش با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد افرادی که برای خودرو ثبت نام می‌کنند برای استفاده شخصی نیست، تصریح کرد: به حدی بازار خودرو شیرین شده که مردم برای خرید خودرو‌های ثبت نامی هجوم می‌آورند. وی درباره دلایل کاهش قیمت خودرو در بازار نیز گفت: فروش‌های فوری خودروسازان و افزایش تولید تأثیر زیادی در کاهش قیمت‌ها داشته است. رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: اگر فروش خودرو با حاشیه قیمت بازار ادامه داشته باشد، کاهش قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود. نجفی منش با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار ۳۰ درصد حباب دارد خاطرنشان کرد: قیمت خودرو در بازار مجددا کاهش خواهد یافت تا به حد متعادل برسد. /میزان

افزایش ذخایر طلای چین با هدف کاهش سلطه دلار

راشاتودی گزارش داد: بانک مردم چین، میزان ذخایر طلای خود را برای سومین ماه متوالی در ماه فوریه افزایش داد و به رقم ۱۸۷۴ تن یا معادل ۶۰.۲۶ میلیون اونس رساند. این اقدام بخشی از استراتژی چین برای کاهش وابستگی به دلار آمریکاست. براساس اعلام بانک مرکزی این کشور تنها طی ۳ ماه آینده ۳۲ تن چین به ذخایر طلای خود اضافه کرده است و تقریباً ۱۰ تن در ماه فوریه طلا خریده است. بسیاری از کشورها که پیشتازان آنها چین و روسیه هستند به دنبال کاهش سلطه دلار در بازارهای  تلاش می‌کنند، ضمن افزایش ذخایر طلا، پیمان‌های دوجانبه و چند جانبه را با کشورهای مختلف امضا کنند تا بدین وسیله سلطه دلار در بازارهای جهانی کاهش یابد.

دلار و یورو در آخرین پنجشنبه سال، گران شدند

در پایان روز کاری پنجشنبه، به نقل از سنا، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۳۰۵۰ تومان خریداری و با رشد ۲۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۱۳۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته و همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان در صرافی‌های بانکی خریداری و به قیمت ۱۴۹۵۰ تومان در این صرافی‌ها فروخته شد. این نرخ نسبت به روز چهارشنبه، ۱۵۰ تومان گران‌تر شده است.

بازار سکه در آخرین روز هفته با چه قیمت‌هایی بسته شد؟

در معاملات روز پنجشنبه، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران؛ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با افزایش نسبت به روز قبل، به قیمت ۴،۴۵۰،۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) ۴،۶۶۱,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل بیش از ۱۱ هزار تومان افزایش داشته است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به نرخ ۲،۵۲۵,۰۰۰ تومان رسید. همچنین ربع سکه بهار آزادی به قیمت ۱,۶۴۵,۰۰۰ تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی ۸۸۰ هزار تومان  و هر گم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۰ هزار و ۴۴۹ تومان قیمت گذاری شد و همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران ۱،۸۲۱,۰۰۰ تومان بود.

ضرر ۲۶.۶ میلیارد دلاری بوئینگ / ۶۰۰ میلیارد دلار سفارش در خطر

با سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپی و زمین‌گیر کردن آن در سراسر جهان، با سقوط ارزش سهام بوئینگ، این شرکت ۲۶.۶ میلیارد دلار ضرر کرد و ۶۰۰ میلیارد دلار سفارش هم در معرض خطر قرار گرفت. بوئینگ تأکید کرد، تحقیقات در مورد این سانحه هنوز در مراحل ابتدایی آن است و هنوز هیچ پایه و اساسی وجود ندارد که طبق آن دستورالعمل جدیدی به اپراتورها صادر کرد. ناظر هوانوردی آمریکا که اعلام کرده بود این هواپیماها را زمین‌گیر نخواهد کرد با اشاره به داده‌های ماهواره‌ای جدید اعلام نمود با سایر کشورهای جهان همراه خواهد شد و پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ را لغو خواهد کرد. سهام بوئینگ تا کنون ۱۱ درصد نسبت به روز جمعه سقوط کرده و ارزش آن از ۴۲۲.۵۴ دلار در روز جمعه به ۳۷۶.۴۸ دلار در روز پنج‌شنبه رسیده است. همچنین پس از این که تعدادی از مشتریان بزرگ ۷۳۷ مکس ۸، بوئینگ را تهدید کردند در مورد خرید خود تجدیدنظر خواهند کرد، سفارش های این هواپیما که ارزش آنها بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار است، در معرض خطر قرار گرفته است.

٥٠ هزار رأس گوسفند زنده با کشتی وارد کشور شد

حمید ورناصری از ورود اولین محموله دام زنده با کشتی به کشور خبر داد و اظهار داشت: این واردات در راستای تنظیم بازار گوشت قرمز انجام شده است. وی با بیان اینکه این محموله شامل ٥٠ هزار رأس گوسفند است، گفت: این محموله از کشور رومانی که صاحب یکی از برترین نژادهای گوسفند است، وارد کشور شده است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: طی روزهای آینده چندین محموله دیگر دام زنده با کشتی وارد کشور می‌شود. به گفته ورناصری تا پایان سال ٩٧ در مجموع ٩٠ هزار رأس گوسفند وارد کشور می‌شود. وی تصریح کرد: واردات دام زنده به کشور تا زمانی که بازار گوشت به آرامش برسد، ادامه دارد.

صادرات نفت ونزوئلا از سر گرفته شد

بندر خوزه که پایانه صادراتی اصلی نفت ونزوئلاست، فعالیتش را از سرگرفت و یک محموله نفت خام برای نخستین بار از زمانی که خاموشی فعالیت‌های این بندر را از هفته گذشته متوقف کرد، ارسال شد. به گزارش ایسنا، پس از قطع گسترده برق که هفته گذشته آغاز شد، بندر خوزه صادرات نفت را که شریان حیات اقتصاد ونزوئلا به شمار می‌رود، متوقف کرد. برق بسیاری از نقاط ونزوئلا در روزهای اخیر برقرار شده است.

دویچه بانک: ضربه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا به بانک‌ها

«دیوید لاندو» رئیس بخش تحقیقات و کارشناس ارشد در دویچه بانک آلمان در یادداشت ۲۹ صفحه ای خود نوشت: تصمیمات  سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و مقررات مالی آن در حال آسیب زدن به سودهی بانک های اروپایی است. وی در این یادداشت می نویسد: سیاست نرخ منفی بانک مرکزی اروپا یک فضای وحشت را ایجاد کرده است که منجر به کاهش اعتماد در میان سرمایه گذاران و سپرده گذاران شده و از طرفی هم بانک های اروپایی تقریبا ۸ میلیارد یورو در سال جریمه می شوند. بانک های اروپایی دو پنجم ارزش بازار خود را از زمان معرفی نرخ های منفی در سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد از دست داده اند؛ در حالی که بانک های آمریکایی همین میزان سود کرده اند. ناملایملات و ضرب آهنگ رشد کُند در بخش صنعت در اروپا منجر به کاهش اشتغال و ادغام احتمالی دویچه بانک و کامرز بانک شده است. وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، توانایی رقابت بانک های اروپایی در عرصه بین الملل با مؤسسات آمریکایی جای شَک و تردید دارد.

صادرات سیب و پرتقال تا اطلاع ثانوی ممنوع

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت و لغو ممنوعیت صادرات برخی اقلام را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: احتراماً، پیرو برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مدیریت و تنظیم بازار دستور فرمایید اقدامات ذیل توسط گمرک کشور به عمل آید؛

۱- صادرات شیر خشک اطفال با کد تعرفه‌های ۰۴۰۲۲۱۱۰ و ۰۴۰۲۱۰۱۰ صرفاً توسط واحدهای تولیدی با مجوز موردی سازمان غذا و دارو با پرداخت مابه‌التفاوت به میزان محاسبه شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (با تعهد پرداخت مابه‌التفاوت اعلامی) مجاز می‌باشد.

۲- صادرات پودر آب پنیر با بررسی کمیته مربوطه (موضوع مصوبه جلسه شورای تأمین و توزیع لبنیات) با نامه رسمی وزارت جهاد کشاورزی مجاز می‌باشد.

۳- تاریخ قید شده در نامه شماره ۶۰.۳۱۷۰۱۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۰۸ برای پایان ممنوعیت صادرات پرتقال و سیب درختی از ۱۳۹۸/۰۱/۱۵ به (تا اطلاع ثانوی) تغییر می‌یابد.

۴- ممنوعیت صادرات نئوپان خام با تعرفه‌های ۴۴۱۰۱۱۱۰،۴۴۱۰۱۲۱۰، ۴۴۱۰۱۹۱۰ و ۴۴۱۰۹۰۱۰ لغو می‌گردد.

تقسیم بندی مردم برای تخصیص کالاهای اساسی کار مشکلی است

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای تخصیص 14 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی جهت تامین کالاهای اساسی مردم در سال 98، گفت: مجلس چند راه پیش پای دولت گذاشته که می تواند به روش فعلی ارز 4 هزار و 200 تومانی را به کالاهای اساسی اختصاص دهد، یا اینکه به شکل کالابرگ و یا با کارت الکترونیک این اقدام انجام شود، لذا دست دولت در این بخش باز  بوده تا به هر روشی که صلاح می‌داند عمل کند. وی با بیان اینکه قیمت کالاها متناسب با ارز  4هزار و 200 تومانی به دست مردم نمی‌رسد، افزود: به همین دلیل راه برای دولت باز گذاشته شده  تا به شکل کالابرگ و یا کارت الکترونیکی این کالاها را توزیع کند، به گونه ای که با این کارت اشخاص فقط می‌توانند آن کالای خاص را خریداری کنند، نه اینکه صرفاً پولی به حساب آنها ریخته شده و بخواهند به هر نحوی خرج کنند. وی در پاسخ به این که آیا دهک های بالای درآمدی باید از لیست دریافت کنندگان این کارت الکترونیکی حذف شوند، ادامه داد: حذف دهک‌های بالا و تقسیم بندی مردم کار مشکلی است، البته ممکن است برخی افراد همانند گروه های توانمند از اعتبار این کارت استفاده نکنند. /خانه ملت

کاهش قیمت طلا هم‌زمان با توقف ریزش دلار

بهای طلا روز پنج‌شنبه که دلار بخشی از افت روزهای گذشته را جبران کرد با کاهش روبرو شد، اما این فلز همچنان نزدیک به بالاترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه بازار سنگاپور ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۳.۸۳ دلار رسید، در حالی که روز چهارشنبه تا مرز ۱۳۱۱.۰۷ دلار که بالاترین قیمت در دو هفته گذشته بود پیش رفته بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۳۰۴.۱۰ دلار معامله شد. به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، دلار نقش عمده‌ای در روند قیمت طلا در طول معاملات بازار آسیا ایفا کرد. دلار در چهار روز گذشته روند کاهشی داشت، اما امروز بهبود اندک این ارز مشاهده شد. وی در ادامه افزود: تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن در برابر ابهامات پیرامون بریگزیت، پس از این‌که قانون‌گذاران انگلیسی خروج از اتحادیه اروپا بدون یک توافق را رد کردند، کاهش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، دلار که در معاملات روز چهارشنبه تحت تأثیر آمار اقتصادی نه چندان مطلوب آمریکا افت کرده بود، روز جاری در برابر ارزهای رقیب روند صعودی یافت. به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، بازار وضعیت در اروپا و انگلیس پس از رأی بریگزیت را دنبال می‌کند. اگر مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش پیدا کند تأثیر زیادی روی قیمت طلا نخواهد داشت، اما اگر نوعی توافق در پارلمان انگلیس حاصل شود این فلز ارزشمند به شدت واکنش نشان خواهد داد. قیمت طلا امسال در بحبوحه انتظارات برای ملایم شدن روند افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و تشدید نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، حدود دو درصد رشد کرده است.

طلای سیاه رکورد زد

روز پنج‌شنبه قراردادهای آتی نفت به بیشترین قیمت چهار ماه گذشته رسید. افزایش قیمت نفت بیشتر به دلیل کاهش تقاضای جهانی و تداوم کاهش تولید نفت اوپک مربوط می‌شود. قیمت هر بشکه نفت برنت 68.14 دلار در هر بشکه معامله شد که بیشترین میزان قیمت در سال 2019 است. قیمت نفت برنت نسبت به قیمت 67.85 دلار آخرین روز چهارشنبه 30 سنت افزایش داشت. قیمت نفت آتی وست‌تگزاس امریکا 58.63 دلار در هر بشکه رسید که نسبت به روز چهارشنبه رشد 37 سنتی داشت. از ابتدای سال جدید کشورهای صادرکننده نفت و برخی کشورهای غیراوپک از جمله روسیه عرضه نفت خود را کاهش دادند. در گزارش ماهانه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر گشت، اعلام شده است که کاهش تولید این گروه در بالارفتن قیمت نفت تأثیر گذاشته است. اوپک اعلام کرده وضعیت فعلی نشان می‌دهد، پایداری بازار نفت در سال 2019 تداوم خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
بازار سکه دیروز افزایشی بود.
مرغ کیلویی ۱۱۵۰۰ امکان ندارد .
بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول مردم چه برنامه ای داشته که مردم از ترس بی ارزش شدن پولهاشون دست به انتخاب دیگری غیر از خودروهای بی کیفیت ایرانی بزنند؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای همتی نابود کرده اند اقتصاد را و ذکر و فکر ایشان پست اینستاگرامی بگذارد برای ارز ارز ارز
با این گرانی و بی ارزش شدن پول چه کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پراید پارسال ۲۰ امسال ۵۰ است هنر می خواهد و پراید همان پراید و ارزش پول ما وحشتناک افتاده و بانکهای سراسر کشور با پرداخت سودهای موهومی درصد بالا اقتصاد و پول ملی را نابود در سالهای ۹۱ تا ۹۶.
تمام سپرده گذاران بانکی نسبت به پارسال سپرده هایشان در بانک یک سوم شده و بدی سپرده گذاری را نشان میدهد و باعث رهاشدن فنر فشردگی قیمت ساختگی ثابت ارزهای خارجی شد.
یک سال هم از این حرفشون بگذزه پراید بشه 15 میلیون باز هم میگند قیمت پراید 30 درصد حباب داره. مدیریت که بلد نیست فقط حباب رو بلدند .میگفتن سکه حباب دارهع . الان چندین ساله هم میگند ایا پایین میاد و حبابش میرترکه؟؟؟؟
قیمت مرغ ۱۱۸۰۰ تومان بیشتر نیست
مرد حسابی اگر هرکس وظیفه خودش در دولت بهخوبی عمل می کرد که وضع اینجوری نبود و هر کس برای خودش یک نرخی نمی داد
همزمان هم هفته ای ۵۰ هزار تا ببعی هم دارن از مرزها قاچاق میشن علی برکت الله
ادم این اخبار رو میخونه تازه درجه بدبختی رو متوجه میشه، صادرات سیب و پرتغال
علت سرگردانی نقدینگی در روش های نادرست مدیریت اقتصادی کشور است.
نقدینگی همه جا فرصت است و در کشور ما تهدید. درست مثل سیلاب که اگر درست مدیریت بشود فرصت ا
زا است.
اینجور گفتمان در سایر موضوعات هم دیده می شود. مثل معزل جمعیت تحصیلکرده و جویای کار. همه جا این یک فرصت است ولی در کشور ما بدلیل عدم مدیریت صحیح مسایل تبدیل به تهدید و معزل می شود.
مدیریت ناکارآمد هم به شیوه های نادرست انتصاب برمی گردد که آن هم به معیارهای ارزشی نادرست در گزینش ها مربوط است.
مرغ شده 18 تومن همه مسئولین از هم راضی و خوشحالند!
با لبخند کنارهم میشینن برا آینده برنامه میریزن!
این دولت چیکار کرد اون دولت اونقد عرضه داشت که بنزین شروع به تولید کرد الان دیگه کشور نیازی به وارادات نداره بسیاری نیروگاه سیکل ترکیبی ساخت دولت هارا باید با کاراشون مقایسه کرد حرفاشون چون دولت ها میان میرن عملکردشون خواهد ماند حداقل خوراک دام طیور دیگه تولیدکنید چیه همه چیز وارد می کنید با وارادات چطوری اشتغال میخواهید درست کنید مردم که ساده هستند که گول حرف شمارا میخورن تا قیامت ساده نخواهند بود
و‌ همه پنجاه هزار راس مستقیما به کشور دوست و برادرمان‌عراق انتقال داده شد. نوش‌جانشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
جالب اینه هیچ کس سوال نمی کنه چرا دام زنده. مگه دام ها های زنده خودمان چه بلایی سرشان آمده و اصلا صحبت از علت سقط جنین دام ها نمی کنند. خیانت بالاتر از این؟
با گران شدن دلار صادرات میوه شدت بیشتری گرفته ودر شهر ما سیب خوب کیلوی ۱۲ هزار تومان در ۸ تا ده هزلر تومان هزار به ترتیب قیمت گذاری کرده اند و پرتقال به طرز چشمگیری افزایش قیمت دارد پرتقال خونی و تامسون درجه یک ۷ هزار تومان و درجه مایین تر ۵ تا ۶ هزار تومان افزایش قیمت داشته است .‌برای رفع تنش قیمت دلار را واقعی کنید
دام زنده وارداتی فقط در تهران توزیع می شود این چه نحو توزیع است
وقتی تاریخ پایان ممنوعیت صادرات پرتقال و سیب را ۱۵ فروردین گذاشتید میوه را نمیارن تو بازار،چون وقت صادارات نزدیکه
از ماست که برماست
تا زمانی که مردم یه جامعه یاد نگیرن مطالبه کنن حقشونو, اینجوری حق گیرشون میاد یه واقعیته
.... و همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان* مگر اسکناس یک یورویی هم در ایران چاپ میکنن و موجود هست؟ چرا از خودتان مدل در میاورید؟
وقتی قیمت ذرت از 800 به 2500 و سویا از 1400 به 4000 برسد انتظار دارید با بخشنامه میتوان قیمت گوشت رو کنترل کرد ؟ لطفا قیمت نهاده های اصلی خوراک دام و طیور را ببینید
فعلا با هواپیما برای گردن کلفت ها دام زنده وارد کنید و راضی شان نگه دارید بقیه مهم نیستندچون نباید در این کشور مستضعفی بماند
بابا مرغ 11500کجاست دامهای زنده کجا کشتار وبه کجا میروند ؟/خدایا قسم حضرت عباس را قبول کنم یا دم خروس را؟؟....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر