بازدید 2752

شهر نیویورک در آستانه ورشکستگی قرار گرفت

برای نخستین بار در چهل سال گذشته شهر نیویورک آمریکا به دلیل هزینه کرد بالای عمومی و همچنین مهاجرت معکوس از این شهر در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 11 March 2019

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، برای نخستین بار از سال ۱۹۷۵ تاکنون شهر نیویورک آمریکا به دلیل هزینه‌ کرد عمومی بالا و مهاجرت شهروندان از این شهر در معرض ورشکستگی قرار گرفته است.

آخرین باری که شهر نیویورک دچار ورشکستگی شد در زمان جرالد فورد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سال ۱۹۷۵ بود که از ارائه مهلت بیشتر برای باز پرداخت بدهی شهر نیویورک خودداری کرد.

روزنامه نیویورک پست می‌نویسد: هم اکنون نیویورک با کسری بودجه مواجه است و در صورتی که اقتصاد آمریکا وارد رکود شود شرایط این شهر بسیار سخت‌تر خواهد شد.

از طرف دیگر خروج بیشتر شهروندان به دلیل اصلاحات مالیاتی در نیویورک می‌تواند شرایطی بحرانی را رقم بزند.

میلتون، اقتصاددان، می‌گوید: شهر هم اکنون از نظر مالی در شرایط سختی قرار دارد و در صورتی که پیش‌تر بحرانی واقع می‌شد نیویورک در شرایط بسیار دشواری قرار می‌گرفت.

یکی از دلایل سخت شدن اوضاع مالی شهر نیویورک بالا رفتن تعهدات مالی بلندمدت این شهر است. به گونه‌ای که مقامات این شهر در ماه اکتبر اعلام کردند که بدهی، مستمری‌ها و دیگر مزایای بازنشستگی در این شهر به مجموع ۲۵۷.۳ میلیارد دلار رسیده است که ۴.۷ میلیارد دلار بالاتر از سال مالی ۲۰۱۷ بوده است.

بیل د بلاسیو شهردار نیویورک پیشنهاد اضافه شدن ۳ میلیارد دلار به بودجه این شهر را که تا امروز از آغاز سال مالی جاری به ۸۹.۲ میلیارد دلار رسیده است را ارائه کرده است.

فرماندار نیویورک نیز می‌گوید: شرایط این شهر با توجه به کسری بالای ۲.۳ میلیارد دلاری آن اصلا خوب نیست و این کسری در نتیجه اجرای قانون مالیاتی جدید ایجاد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان