بازدید 2604

فعالیت موشکی ایران موضوعی دفاعی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه فعالیت موشکی ایران موضوعی دفاعی و شخصی است، گفت: در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تنها به محدودیت و ممنوعیت طراحی موشک‌ با قابلیت کلاهک هسته‌ای ایران اشاره شده است.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 09 March 2019

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اتهام ایالات متحده آمریکا علیه ایران و درخواست محدودیت‌های شدید بین‌المللی موشکی علیه تهران، گفت: در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت در مورد فعالیت موشکی ایران تنها محدودیت و ممنوعیت طراحی موشک‌ با قابلیت کلاهک هسته‌ای اشاره شده است و وارد موضوع موشکی ایران نشده است.

فعالیت موشکی ایران موضوعی دفاعی و شخصی است

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: فعالیت موشکی ایران موضوعی دفاعی و شخصی است، جمهوری اسلامی ایران همانطور که هیچ گاه به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نبوده و تنها به دنبال استفاده از تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای بوده، هیچ گاه به دنبال طراحی موشک با قابلیت کلاهک هسته‌ای هم نبوده است.

وی افزود: تمامی فعالیت‌های ایران در زمینه موشکی با هدف بازدارندگی در حوزه توان دفاعی یا اهداف علمی است، از سوی دیگر آمریکا که مدعی بررسی برنامه موشکی ایران در شورای امنیت شده، اصل قطعنامه 2231 را با وجود عضویت دایم در شورای امنیت، نقض کرده است.

هیچ منطقی در پَس درخواست آمریکا از شورای امنیت وجود ندارد

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: آمریکا از موافقتنامه برجام خارج شده است، قطعنامه‌های شورای امنیت به عنوان بالاترین رکن سازمان ملل متحد برای همه کشورها لازم الجرا است اما آمریکا این اصول را زیرپا گذاشته است لذا مشخص است که هیچ منطقی در پَس درخواست جدید آمریکا از شورای امنیت نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخوردهای سیاسی آمریکا مورد همراهی سایر اعضای دایم شورای امنیت قرار نخواهد گرفت، همانگونه که در موارد مشابه در خصوص ایران با آمریکا همراهی نکردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت امور خارجه ما در موارد قبل هم که آمریکا به دنبال اجماع جهانی علیه ایران و جنگ روانی در کنفرانس ورشو و غیره بود، به خوبی واکنش نشان داد و در این خصوص هم واکنش به هنگامی نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ ایالات متحده آمریکا ایران را به سرپیچی از قطعنامه شورای امنیت متهم کرد و از این شورا خواست «محدودیت‌های شدید بین‌المللی» علیه تهران را بازگرداند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار