بازدید 2321

توسعه دولت الکترونیک زمینه تمرکززدایی در کشور را فراهم می‌کند

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس اعتقاد دارد توسعه و تکمیل دولت الکترونیک موجب تمرکززدایی و در این میان زمینه افزایش اختیار استانها در امور مختلف را فراهم می کند.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 09 March 2019

جلال میرزایی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ضرورت تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها در امور مختلف، گفت: امروزه انقلاب در عرصه ارتباطات و ایجاد دسترسی برای مردم مولفه تمرکزگرایی را دستخوش تغییر قرار داده است و بر این اساس شاهد توسعه دولت الکترونیک هستیم.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بین باید در برخی از عرصه ها اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش دهیم تا در کنار خدمات دولت الکترونیک، امور در مناطق کشور با سرعت بیشتری طی شود و همچنین نیاز به سفرهای برون شهری و تردد به تهران کاهش یابد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال افراد برای دریافت وام های کلان در راستای اشتغالزایی و توسعه کسب و کار به شعب استانی مراجعه می کنند اما به دلیل کمبود منابع این پرونده ها باید در تهران بررسی شود که با توجه به تمرکززدایی و افزایش اختیار استانها می توان این بروکراسی را برطرف کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: باید اذعان کرد که موضوع جابجایی پایتخت، جابجایی وزارتخانه ها و غیره که از سوی برخی افراد مطرح می شود نمی تواند به تنهایی مولفه تمرکززدایی را محقق کند از این رو باید بر اساس مدل ها و روش های جدیدی در این عرصه اقدام شود.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی نیز باید توجه داشته باشند که هم اکنون اختیاراتی دارند که از انها بهره کافی را نمی برند از این رو باید از ظرفیت های قانونی به درستی استفاده کنند تا خلاء های پیش آمده نیز با افزایش اختیارات برطرف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان