بازدید 2588
معاون وزیر کار در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

نرخ بیکاری ملاک ارزیابی بازار کار نیست

کد خبر: ۸۸۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۱ 07 March 2019

معاون وزیر کار بااشاره به اینکه دردوران تحریم برخی رَسته فعالیت ها با رونق مواجه می‌شوند،از شناسایی۲۲رسته فعالیت دارای رونق در این دوران وپیش بینی برنامه‌های حمایتی از این فعالیت‌ها خبر داد.

به گزارش مهر، عیسی منصوری در حاشیه نشست ستاد ساماندهی مشاغل خانگی درجمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جمعیت بیکار و شاغل کشور گفت: نرخ بیکاری بر اساس آمار مرکز آمار ایران در پاییز امسال ۱۱.۷ درصد اعلام شد و جمعیت بیکار کشور نیز کمی بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری به تنهایی شاخص دقیقی برای اعلام وضعیت بیکاری نیست، گفت: چرا که نرخ بیکاری متأثر از نرخ مشارکت اقتصادی است و وقتی نرخ مشارکت (مجموع جمعیت شاغل و بیکار کشور) تغییر می‌کند نرخ بیکاری نیز متأثر از این شاخص کاهش یا افزایش می‌یابد. بنابراین پیشنهاد می‌شود نرخ بیکاری نباید به تنهایی ملاک بررسی وضعیت بازار کار قرار گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین وضعیت اشتغالزایی در کشور نیز گفت: در یکساله منتهی به پاییز امسال ۶۰۹ هزار نفر وارد بازار کار شدند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بخش قابل توجهی از این اشتغال ایجاد شده در حوزه صنایع خرد و کوچک و اشتغال غیررسمی است.

وی افزود: طی یکسال گذشته به میزان قابل توجهی از نیروی کار در صنعت کارخانه‌ای ریزش داشته است اما در مقابل اشتغال در حوزه خدمات با رشد مواجه بوده است.

منصوری تاکید کرد: بخشی از ایجاد بیش از ۶۰۰ هزار شغل در یکساله منتهی به پاییز با بکارگیری ظرفیت‌های سیاست‌های بازار کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است اما نیاز ما به اشتغال بسیار بیش از این میزان است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه هدفگذاری امسال برای اشتغال حدود یک میلیون شغل بود، گفت: بنابراین به رغم اشتغال بیش از ۶۰۰ هزار نفری اما با هدفگذاری اشتغال یک میلیونی فاصله داریم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برنامه اشتغال سال ۹۷ نیز تصریح کرد: سالانه نیازمند ایجاد ۸۵۰ هزار شغل در کشور هستیم؛ ضمن اینکه هدفگذاری برای سال آینده نیز ایجاد یک میلیون شغل است اما برنامه‌هایی که در حوزه سیاستگذاری بازار کار از سوی وزارت کار دنبال می‌شود بخشی از این اشتغال است.

منصوری تاکید کرد: اجرای سیاستهای وزارت کار در حوزه اشتغالزایی نیازمند دو عامل هماهنگی بین دستگاهی و تخصیص منابع است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار همچنین درباره سیاست‌های بازار کار در دوران تحریم گفت: بر اساس مطالعات و بررسی دقیق ما در دوران تحریم در برخی از رشته‌ها با رونق مواجهیم که در این زمینه ۲۲ رَسته فعالیت را مشخص کردیم که این رسته‌ها در دوران تحریم رونق را تجربه می‌کنند.

وی افزود: این رسته فعالیت‌ها را به دولت ارائه دادیم تا متناسب با هر یک از آنها سیاست‌های حمایتی بکار گرفته شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر