بازدید 5097
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ریزش شاخص کل بورس در میانه اسفند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه چهاردهم اسفندماه ۹۷، با کاهش ۱۶۴۵ واحدی معادل ۱ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۵۹۳ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۲۰۴ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 05 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه چهاردهم اسفندماه ۹۷، با کاهش ۱۶۴۵ واحدی معادل ۱ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۵۹۳ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۲۰۴ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، همانند روز قبل، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۷۶ واحدی معادل ۱ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۸۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۲ واحدی معادل ۰.۲۷ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۸۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۵۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۵۰ واحد کاهش معادل ۱.۱۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۱ هزار و ۶۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۵۷۱ واحد کاهش معادل ۱.۲۷ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۹۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۷۶ واحد کاهش معادل ۰.۵۰ درصد همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۶۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۵ داشت و در سطح ۱۶۴ هزار و ۴۳۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۷۷ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۱۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۰۷ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۹۷ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۹۵ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان و نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۷۸ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۶۶ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۵۳ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۴۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۴۳ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۳ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۲۰ واحد، نماد قپیرا متعلق به فرآورده‌های‌غدایی‌وقندپیرانشهر با ۱۷ واحد، نماد حفاری متعلق به حفاری شمال با ۱۰ واحد و نماد تیپیکو متعلق به سرمایه گذاری دارویی تامین با ۷ واحد افزایش، بیشتری تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۳۶ هزار و ۳۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۷۷۸ میلیارد و ۱۰۷ میلیون تومان داد و ستد کردند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کربن ایران، گلتاش، بیسکوئیت گرجی، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، سرمایه‌گذاری رنا، ایران ارقام، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های آبسال، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، داده‌گستر عصر نوین، پاکسان، قند نیشابور، سیمان خزر، شهد، داروسازی دکتر عبیدی، تامین ماسه ریخته‌گری، گروه مپنا و پرداخت الکترونیک سامان کشی متوقف شدند.

بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ حقوقی ها بعد از یک روز توقف، بار دیگر مالکان اصلی زمین معاملات بورس بودند. خالص تغییر مالکیت روزانه ۳۰ میلیارد تومان و از سوی حقیقی به حقوقی ثبت شد. حقیقی ها امروز بیشترین خرید را در صنعت قندوشکر داشتند و بعد از آن بیشترین تقاضا را در گروه خودرویی به ثبت رساندند. "وتجارت" امروز پرتقاضا ترین نماد حقیقی ها بود و بعد از آن این گروه از "قنیشا" خرید قابل توجه ای داشتند. در آن سمت حقوقی ها در دو گروه بانک و فلزات اساسی حمایت بیشتری داشتند. این گروه نیز در نمادهای "وبملت" و "فملی" تقاضای بیشتری داشتند.

بانک ها همچنان برترین صنعت بورس تهران هستند، بطوریکه ارزش معاملات این گروه به بیش از ۶۱ میلیارد تومان بالغ شد. خودرو در رده دوم گرفت. ارزش معاملات این گروه نیز حدود ۳۵ میلیارد تومان ثبت شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
نگین تالار بورس بگین تالار دلالی لعنت به من که به دولت اعتماد کردم سرمایه گذاری کردم . بورس ایران به هیچ چیز و هیچ کسی تو دنیا کار نداره فقط بر مدار دلالی داخلی میگرده
شرایط فعلی بهترین موقعیت برای خرید هست.
بورس دولتی و دستوری و رانتی و سیاسی و هیجانی .......................................
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل