بازدید 1884

دستگیری ماموران قلابی تعزیرات که اخاذی می کردند

کد خبر: ۸۸۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 02 March 2019

مأموران پلیس دو مرد را که با معرفی خود به عنوان مأمور اداره تعزیرات اقدام به اخاذی و زورگیری از واحدهای صنفی کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش یکی از شهروندان با مراجعه به مأموران پلیس اعلام کرد که از سوی افرادی که خود را مأمور اداره تعزیزات معرفی کرده اند مورد زورگیری قرار گرفته است، پس از طرح این شکایت چند مورد مشابه دیگر نیز به پلیس گزارش شد که درپی آن تیمی از مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

با آغاز تحقیقات مأموران پلیس آگاهی مشخص شد که دو مرد با جعل کارت شناسایی و معرفی خود به عنوان مأمور سازمان تعزیزات به واحدهای صنفی فروشنده توتون، تنباکو، سیگار و لوازم دخانی مراجعه کرده و با این ادعا که این واحد صنفی دارای اقلام قاچاق است اقدام به سرقت اقلام داخل مغازه و اخاذی از کسبه کرده اند.

یکی از مالباختگان در این خصوص به مأموران گفت: فردی به مغازه من مراجعه کرده و اعلام کرد که مأموران اداره تعزیرات است و چون سیگارهای داخل مغازه قاچاق است باید آنها را توقیف کند. درحالی که تمامی اجناس داخل مغازه دارای مدارک و اسناد معتبر بود، این فرد چندین بسته توتون و سیگار را به زور از مغازه گرفت و مقادیر پول را هم برای چشم پوشی از تخلفی که مرتکب نشده بودم از من اخذ کرد و خیلی زود محل را ترک کرد.

در ادامه تحقیقات مأموران پلیس آگاهی، دو متهم شناسایی شده و پس از اخذ مجوز از مقام قضائی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، که در بازجویی‌هایی انجام شده به بزه انتسابی اقرار کردند.

دو متهم دستگیر شده، پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان