بازدید 4931
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب نشینی نماگر اصلی بازار سرمایه پس از شش روز کاری

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفتم اسفندماه ۹۷، با کاهش ۲۰۸۲ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. این در حالی است که سه روز گذشته شاهد رشد ۷۳۱۰ واحدی  نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 26 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفتم اسفندماه ۹۷، با کاهش ۲۰۸۲ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. این در حالی است که سه روز گذشته شاهد رشد ۷۳۱۰ واحدی  نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز‌های قبل شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۰۳ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۷۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۴ واحدی معادل ۰.۲۸ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۳۱۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۵۴ واحد کاهش معادل ۱.۲۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۴ هزار و ۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۰۷ واحد کاهش معادل ۱.۴۴ درصد به رقم ۱۲۴ هزار و ۵۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۵۳ واحد کاهش معادل ۰.۹۰ درصد همراه بود و عدد ۳۱۵ هزار و ۲۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۹۵۰ واحد قرار گرفت.

عقب نشینی نماگر اصلی بازار سرمایه پس از شش روز کاری

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۶۱ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۵۹ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۳۰ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۲۱ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۱۲ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۰۰ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۹۵ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۸۹ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۱ واحد و نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۷۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی پترول متلعق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان و نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۳۳ واحد، نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۱۹ واحد و نماد سپ متعلق به پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۱۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۸ هزار و ۳۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۴۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.

بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه؛ حمایت حقوقی ها در روز سه شنبه نقش ویژه ای در معاملات داشت به گونه ای که بسیاری از صفوف عرضه در نمادهای بزرگ توسط حقوقی ها جمع آوری شد. تغییر مالکیت روزانه بورس تهران ۳۰ میلیارد تومان و از دست به دست شدن سهام از سوی حقیقی به حقوقی ثبت شد.

در میان صنایع مورد حمایت حقوقی ها، کانه های فلزی جایگاه نخست را به خود اختصاص داد و بانک ها در رده دوم قرار گرفتند. صندوق امین یکم در میان نمادها، بیشترین خرید را توسط این گروه داشت. همچنین بزرگان بازار از "فملی" نیز خرید قابل توجه ای داشتند.

اما حقیقی ها امروز بیشترین تقاضا را در گروه قند و شکر و بعد از آن سرمایه گذاری ها داشتند. نمادهای " فروس" و "پارند" امروز بیشترین تقاضا را از سمت بازیگران خرد به خود اختصاص دادند.

بر اساس آمارها کماکان برترین صنعت بازار فلزات اساسی است. این صنعت ارزش معاملاتی بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان داشته است. بانک ها نیز امروز در میان صنایع برتر بازار بودند که ارزش معاملات آن ها نیز به بیش از ۵۶ میلیارد تومان رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
اسم ریزش ۲۰۰۰ واحدی عقبگردنیست سقوط است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
اونوقت رشد ۷۳۱۰ واحدی در سه روز گذشته اسمش چیه؟؟؟؟؟ حتما شما بهش میگید تقویت یا رشد اندک
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان