بازدید 5300

مخالفت فرانسه با تصمیم انگلیس علیه حزب‌الله لبنان

کد خبر: ۸۸۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ 25 February 2019

رئیس‌جمهور فرانسه با تصمیم دولت انگلیس برای اضافه کردن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» مخالفت کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه در کنفرانس خبری با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق با تصمیم انگلیس برای اضافه کردن شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» ابراز کرد.

ماکرون گفت: «فرانسه کماکان بین شاخه‌ نظامی حزب‌الله لبنان-که آن را تروریستی می‌داند- و شاخه سیاسی آن-که در پارلمان لبنان نماینده دارد و فرانسه هم با آن ارتباط دارد- تمایز قائل خواهد شد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «هیچ قدرت خارجی-از جمله فرانسه- نمی‌تواند تصمیم بگیرد کدام جنبش سیاسی خوب است یا خوب نیست. مردم لبنان باید در این مورد تصمیم بگیرند.»

«ساجد جاوید»، وزیر کشور انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور کل گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد.

کشورهای غربی بعد از موفقیت حزب‌الله لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه فشارها بر این جنبش را افزایش داده‌اند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم آمریکا برای حفظ شماری از نظامیان خود در سوریه استقبال کرد.

وی گفت: «ما از تصمیم آمریکا برای حفظ نظامیان خود در سوریه خرسند هستیم.»

شامگاه جمعه، 4 اسفندماه یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد 400 نظامی این کشور در سوریه باقی خواهند ماند. این مقام ارشد گفت نظامیان آمریکایی در دو منطقه جداگانه از سوریه مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به بیانیه شب گذشته سخنگوی کاخ سفید، توضیح داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سوی مشاوران خود مجاب شده که حداقل 200 نظامی آمریکایی نیز به نیروهای وعده داده شده اروپا برای استقرار در منطقه امن واقع در شمال سوریه (حدود 800 تا 1500 نیرو) بپیوندند.

ترامپ روز ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آنها از خاک سوریه خبر داد.

بعد از اعلام این خبر، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا و «برت مک‌گورک»، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف موسوم به ضدداعش، از سمت خود استعفا کردند.

نزدیکان ترامپ به محوریت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از آن پس تحرکاتی را برای منصرف کردن ترامپ از این تصمیم آغاز کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی