بازدید 32445

آمپول HCG می‌تواند سقط جنین مکرر را درمان کند؟

کد خبر: ۸۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 25 February 2019

HCG در واقع یک هورمون است؛ همان هورمونی که در تست های بارداری خانگی و آزمایش‌های مکرر خون که پزشک برای تایید بارداری انجام می‌دهد، اندازه‌گیری می‌شود.

در اوایل بارداری و به دنبال لانه‌گزینی، دو هورمون پروژسترون و HCG (گوناتروپین کوریونی انسانی) در بدن افزایش می‌یابد. سطح این دو هورمون در خانم‌های باردار افزایش می‌یابد اما در خانم‌هایی که در شرف سقط جنین باشند، کاهش می‌یابد.

آمپول HCG و جلوگیری از سقط جنین

البته پزشکان در چند دهه اخیر برای خانم‌هایی با سقط جنین مکرر، مکمل‌های پروژسترون تجویز می‌کنند چراکه احتمال می‌دهند کمبود تولید پروژسترون، عامل این سقط جنین های مکرر است و کمتر به هورمون HCG توجه شده است.

البته آزمایشاتی انجام شده که احتمال می‌دهد تزریق آمپول HCG یا همان گنادوتروپین کوریونی انسانی در اوایل بارداری می‌تواند برای جلوگیری از سقط جنین موثر باشد؛ چراکه HCG تولید شده در بدن نقشی حیاتی در شکل‌گیری بارداری دارد.

آمپول HCG برای چه کسانی مفید است؟

بر اساس این مطالعات، تزریق آمپول HCG به خصوص در زنان دچار الیگومنوره (پریود نامنظم و کم) می‌تواند خطر سقط جنین را تا حد زیادی کاهش دهد. البته تشخیص اینکه آمپول HCG می‌تواند برای شما مفید باشد یا خیر، به عوامل زیادی بستگی دارد؛ حتی اگر دچار الیگومنوره باشید.

هنوز اطلاعات بسیار کمی درباره کارساز بودن و مفید بودن درمان سقط جنین با آمپول HCG وجود دارد و همچنان محققان باید به مطالعات خود ادامه دهند تا بتوان از این روش به صورت گسترده‌تر استفاده کرد.

پیش بینی سقط با اندازه گیری HCG

ممکن است پزشک شما برای شناسایی اینکه شما سقط جنین خواهید کرد یا خیر، سطح HCG خون‌تان را اندازه گیری کند. در آزمایش تعیین سطح HCG، معمولا دو روش استفاده می‌شود:

  • اندازه گیری کیفی
  • اندازه‌گیری کمی

در اندازه‌گیری کیفی، که جواب با مثبت/ منفی مشخص می‌شود، وجود هورمون HCG در خون خانم باردار بررسی می‌شود. اما در اندازه‌گیری کمی، میزان HCG موجود در خون به طور دقیق و با عدد و واحد مشخص می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان