بازدید 2558

پشت‌پرده گرایش مردم برای خرید خانه در کشورهای خارجی چیست؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر می رسد که مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود اقدام به خرید خانه در کشورهای خارجی می کنند.
کد خبر: ۸۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 25 February 2019

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به افزایش خرید ملک در کشورهای منطقه به ویژه ترکیه، گفت: بر اساس آمارها در 10 ماه گذشته حدود 8 هزار واحد مسکونی توسط ایرانی ها در کشور ترکیه خریداری شده است.
مجید کیانپور

پشت پرده گرایش مردم برای خرید خانه در کشورهای خارجی چیست؟

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مسائلی مانند موضوع افزایش گرایش مردم برای خرید خانه در کشورهای خارجی باید مورد آسیب شناسی و بررسی قرار گیرد، البته به نظر می رسد که افراد برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود دست به چنین اقداماتی زده اند.

خرید مسکن در کشورهای خارجی، سرمایه گذاری پر ریسک و دردسرساز است

در چند سال اخیر، ایرانی ها اقدام به خرید خانه در کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان کرده اند، حال متأسفانه به دلیل تغییر سیاست های دولت مرکزی کشوری مانند گرجستان، خرید و فروش مسکن توسط خارجی ها ممنوع شده و فروشندگان تنها می توانند ملک خود را به اتباع گرجستانی بفروشند

وی با بیان اینکه خرید مسکن در کشورهای خارجی، سرمایه گذاری پر ریسک و دردسرساز است، افزود: در چند سال اخیر، ایرانی ها اقدام به خرید خانه در کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان کرده اند، حال متأسفانه به دلیل تغییر سیاست های دولت مرکزی کشوری مانند گرجستان، خرید و فروش مسکن توسط خارجی ها ممنوع شده و فروشندگان تنها می توانند ملک خود را به اتباع گرجستانی بفروشند.

احتمال تغییر سیاست های دولت آنکارا در حوزه خرید و فروش مسکن

کیانپور ادامه داد: این نگرانی و دغدغه نیز در کشور ترکیه وجود دارد که در صورت تغییر سیاست های دولت آنکارا، خرید و فروش مسکن با مشکلاتی روبه رو شود که این مسئله ضرر هنگفتی را به سرمایه گذاران ایرانی وارد می کند.

خرید مسکن در کشورهای خارجی عامل خروج چشمگیر ارز از داخل کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: علاوه بر موضوعات مطروحه، خرید مسکن در کشورهای خارجی موجب خروج چشمگیر ارز از داخل کشور می شود که این رویکرد اقتصاد کشور را با خطر جدی مواجه می کند.

باید زمینه جذب سرمایه در حوزه تولید مسکن در کشور فراهم شود

وی تصریح کرد: نبود جاذبه های مالی و اقتصادی در داخل کشور موجب شده که مردم دست به اقداماتی مانند خرید مسکن در کشورهای خارجی بزنند، این در حالی است که اگر زمینه برای فعالیت گسترده در حوزه تولید مسکن و سرمایه گذاری مردم در این بخش فراهم شود، قطعا جمع کثیری از افراد سرمایه های خود را از کشور خارج نمی کنند.

فعالیت بنگاه های معاملات املاک خارجی در داخل کشور ممنوع است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه فعالیت بنگاه های معاملات املاک خارجی در داخل کشور ممنوع است، گفت: این بنگاه ها هیچ مجوزی برای این اقدام ندارند و قطعا باید فعالیت آن ها متوقف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار