بازدید 4486
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

ششمین صعود متوالی شاخص بورس با ورود نقدینگی به بازار سرمایه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ششم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۷۶۳ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۷۹۳ واحد رسید. این در حالی است که دو روز گذشته نیز شاهد رشد ۶۵۴۷ واحدی  نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 25 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ششم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۷۶۳ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۷۹۳ واحد رسید. این در حالی است که دو روز گذشته نیز شاهد رشد ۶۵۴۷ واحدی  نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، همانند روز‌های قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۲۱ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۳۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۳۰ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد، عدد ۳۰ هزار و ۴۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۱ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۳۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۶ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۱۲۵ هزار و ۸۶۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۰۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد همراه بود و عدد ۳۱۸ هزار و ۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۳۶ داشت و در سطح ۱۶۶ هزار و ۹۴۴ واحد قرار گرفت.

ششمین صعود متوالی شاخص بورس با ورود نقدینگی به بازار سرمایه

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۶۱ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۴۴ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۴۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۲۱ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۵ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۸۱ واحد و نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۶۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شبندر متلعق به پالایش نفت بندرعباس با ۸۶ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۷۷ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۶۶ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۴۳ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۴۲ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۴۱ واحد و نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۲۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۱۸ هزار و ۶۶۸ نوبت معامله و به ارزش ۸۷۲ میلیارد و ۶۱۹ میلیون تومان داد و ستد کردند.

صدرنشینی گروه فلزات اساسی

بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه؛ گروه فلزات اساسی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۲۲۱ میلیون سهم به ارزش ۸۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد. گروه بانک به ارزش ۷۱۲ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۴۸۱ میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین گروه شیمیایی با دادوستدی به ارزش ۴۱۵ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دوباره بازی بورس بازان برای جذب و بالا کشید ن سرمایه مردم اغاز شد. در حالی که رشد اقتصادی کشور صفر است بالا رفتن قیمت در بورس فقط بک فریب است و گ
رانفروشی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان