بازدید 2840

تصویب دو امکان جدید برای اسناد خزانه اسلامی

کد خبر: ۸۸۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷ 25 February 2019

دو امکان جدید برای اسناد خزانه اسلامی دولت در راستای انطباق با نیازهای فعلی و آتی کشور به تصویب کمیته فقهی سازمان بورس رسید.

به گزارش ایبِنا، بر مبنای پیشنهادهای معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی) و پیگیری های به عمل آمده، به منظور انطباق با نیازهای فعلی و آتی دولت، امکان محاسبه مبالغ مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه اسلامی بر مبنای یک شاخص قیمتی مشخص و پرداخت آن در قالب کوپن های سود مورد تصویب کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

بر این اساس، مبالغ حفظ قدرت خرید مربوط به دوره زمانی تاریخ انتشار تا تاریخ سر سرسید بر مبنای یک شاخص قیمتی مشخص (نظیر تورم) محاسبه و در قالب کوپن های سود در مواعد زمانی مشخص پرداخت  می‌شود.

این گزارش با اعلام اینکه بر اساس تصویب کمیته مذکور امکان تعویض اسناد خزانه اسلامی با سهام دولت نیز فراهم آمده است، می افزاید: در این حالت، دارنده اسناد خزانه اسلامی این اختیار را دارد تا در سر رسید، اسناد خود را با سهام شرکت ها یا واحد های سرمایه گذاری تحت تملک دولت تعویض کند. بر این مبنا، نسبت تعویض می تواند در ابتدای انتشار اسناد خزانه اسلامی یا پس از آن تعیین شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر