بازدید 6857

تصویب طرح توقف حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن از سوی مجلس نمایندگان / ترامپ وتو خواهد کرد؟

پس از کش و قوس های فراوان در میان تصمیم گیران و سیاستگذاران آمریکایی، مجلس نمایندگان آمریکا طرح توقف کمک‌های آمریکا به عربستان در جریان جنگ چهار ساله یمن را تصویب کرد. مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که اکنون اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست، با ۲۴۸ رأی موافق در برابر ۱۷۷ رأی مخالف این طرح را تصویب کرد.
کد خبر: ۸۷۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 14 February 2019

پس از کش و قوس های فراوان در میان تصمیم گیران و سیاستگذاران آمریکایی، مجلس نمایندگان آمریکا طرح توقف کمک‌های آمریکا به عربستان در جریان جنگ چهار ساله یمن را تصویب کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در صورت رأی آوردن این طرح در مجلس سنا، ترامپ ممکن است دونالد آن را وتو کند که در این صورت نخستین وتوی او در دو سال گذشته و پس از ورود به کاخ‌سفید خواهد بود.

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا که اکنون اکثریت آن در دست دموکرات‌هاست، با ۲۴۸ رأی موافق در برابر ۱۷۷ رأی مخالف این طرح را تصویب کرد.

در جریان این رأی‌گیری ۱۸ نماینده جمهوری‌خواه هم به جمع دموکرات‌ها پیوستند؛ اقدامی که می‌تواند جمهوی‌خواهان در مجلس سنا را هم به رأی مثبت در این زمینه تشویق کند.

ماه دسامبر گذشته مجلس سنا هم طرح مشابهی را به تصویب رساند. در آن زمان ۵۶ سناتور به این طرح رأی مثبت دادند اما آن مصوبه با مخالفت پل رایان، رئیس وقت مجلس نمایندگان به جایی نرسید.

پل رایان در پایان سال میلادی گذشته از ریاست مجلس نمایندگان استعفا داد و با به قدرت رسیدن دموکرات‌ها در این مجلس نانسی پلوسی دموکرات، رئیس جدید مجلس نمایندگان شد.

در صورتی که این طرح در مجلس سنا هم به تصویب برسد، دونالد ترامپ تحت فشار قرار خواهد گرفت که یا با امضا کردن آن دستور قطع کمک به ائتلاف به سرکردگی عربستان در جنگ یمن را صادر کند و یا با استفاده از حق وتو آن را نپذیرد و مقابل کنگره بایستد. در صورت وتو، کنگره باید برای مقابله با رئیس‌جمهوری تعداد امضاهای زیر این مصوبه را در هر دو مجلس سنا و نمایندگان ـ دست کم به دو سوم تعداد نمایندگان ـ برساند.

همزمان در مجلس سنا هم برخی چهره‌های برجسته از جمله لیندسی گراهام، هفته گذشته طرحی را پیشنهاد کردند که زمینه مجازات عربستان به علت قتل جمال خاشقجی را هموار می‌کند.

هفته پیش، سناتور گراهام جمهوری‌خواه با صدور بیانیه‌ای گفته بود: هرچند عربستان یک متحد استراتژیک است، رفتار ولیعهد آن کشور از جهات مختلف بی‌احترامی به این رابطه بوده و به نظر من بسیار مسموم‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت دونالد ترامپ هشدار داده بود چنانچه کنگره دست به تصویب قوانینی برای پایان دادن به حمایت نظامی از ائتلاف ریاض در جنگ یمن بزند، آن را وتو خواهد کرد.

در طرح مصوب مجلس نمایندگان پیش‌بینی شده که تمام حمایت‌های نظامی آمریکا از عربستان سعودی در سی روز متوقف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
چند ساله دارن با یمن میجنگن تازه الان مشخص شده با حمایت آمریکا بوده
واقعا جنگ با عربستان به ۱۲ دقیقه نمیکشه.
خیلی ضعیف تر از اونی هستن که فکر میکردم
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
در جنگ وارد آوردن بیشترین خسارت با کمترین تلفات انسانی مطرح است . عربستان برای جمعیت خود ارزش قائل است و این نابود سازی زیربناهای یمن و کشیدن مردمان آن به کام مرگ برایش کافیست.درقبال کشتاری که در یمن روی داده ، عربستان چند نفر تلفات داشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
عزیز من ؛ جنگ عربستان و یمن یک جنگ تمام عیار مانند جنگ ایران و عراق نیست . عربستان پیشرفته ترین سلاحهای دنیا رو خریداری کرده . پس لطفاً کمتر در فضا سیر کنید .
سیاست های ترامپ حتی در آمریکا هم مورد تمسخر قرار گرفته است ... به نظرم این وعده الهی است که کشوری مانند آمریکا با چنین درجه ای از پیشرفت مورد تمسخر جهانی قرار گرفته است ... مرگ بر آمریکای جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
آقای نوید
آخه این چه حرفیه شما میزنی ، چه کسی به ترامپ و کارهاش خندیده و کی ترامپ رو تمسخر کرده ؟
اگر اون روز موقع سخنرانی ترامپ توی سازمان ملل اون همه سیاستمدار و رییس روئسا به حرفای ترامپ خندیدند نه بخاطر مسخره بودن ترامپ و سخنانش بود بلکه به شوخ طبعی و طنازی ترامپ خندیدند
ضمنا بهتره شما لطف کنید و از این به بعد از اعلام نظراتی که توهین به آمریکا به نظر میرسه خودداری کنید چون فارسی دانهای زیادی هستند که دوست ندارند کسی به عشقشون توهین کنه
ترامپ جون دوستت دارم چون مارو تحریم کردی ، جان بولتون جان ممنون که دوست داری سر به تن ایرانیها نباشه ، پمپئو ی گلم ممنون که میخوای ایران رو نابود کنی حتی اگه شده با جنگ داخلی و تجزیه ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ناشناس جون تشکر از نتانیاهو و بن سلمان رو فراموش کردی!!
عزیزان صلح‌طلب و انسان دوستمون در کنگره آمریکا تازه حالا بعد از ۴سال به این فکر افتادند که جلوی .جنایات بیشتر سعودی‌ها توی یمن رو بگیرند
حالا که دیگه سعودی‌ها تمام زیر ساختای یمن رو نابود کردند ، حالا که تعداد زیادی انسان و خصوصا بچه‌های بی گناه کشته شدند حالا که تعداد زیادی به بیماریهای مزمن و سوءتغذیه و وبا دچار شدند و از همه مهمتر حالا که آمریکاییها مطمئن شدند سعودی‌ها نمیتونند با جنگ بر مردم و کشور یمن مسلط بشند و فهمیدند با جنگ به اهدافشون نمی‌رسند فاز صلح‌طلب و انسان دوستی و مدافع حقوق بشر بودن گرفتند تا از این ماجرا هم برای خودشون اعتبار کسب کنند ولی باید به یک سوال ساده جواب بدند ، « این ۴ سال کجا بودند ؟ »
اصلا اگر آمریکا در گفته خودش به منظور جلوگیری از جنایات بیشتر سعودی‌ها در یمن صادق باشند نیازی به اقدامات خیلی خاصی برای رسیدن به این هدف ندارند ، فقط کافیه که هواپیماهای سوخترسان آمریکا دیگه به هواپیماهای نظامی سعودی سوخت‌رسانی هوایی نکنند اونوقت جنگ‌ تموم میشه چون سعودی‌ها تنها به کمک نیروی هواییشون توان مقابله با یمن رو داشتند و اگر نیروی هوایی عربستان کارایی خودش رو از دست بده دیگه توان ادامه جنگ رو‌نداره
پاسخ ها
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
اینهمه وصف حال یمنی هارو کردین اما بنظر میرسه درنهایت میگید یمن پیروز میدان بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
محمدخان
این کاملا واضحه که یمن پیروز شده به این دلیل که علی رقم نابود شدن زیرساخت‌های یمن و کشتار مردم و شیوع قحطی عربستان که گفته بود سه ماهه به اهدافش میرسه و جنگ رو تموم می‌کنه هنوز بعد از چهار سال به هیچ یک از اهدافش نرسیده
ترامپ ممکن است دونالد آن را وتو کند ???????????
ناشناس حالت خوبه؟!!!
چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
بیا تا همه تن به کشتن دهیم
مبادا که کشور به دشمن دهیم
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پرندگان و شیران شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها