بازدید 15829
رئیس کل بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد در گفت وگو با «تابناک»؛

بدهکاران حساب خود را تسویه کنند؛ خبری از جریمه نخواهد بود

گویا همه راه‌ها برای برخورد با بدهکاران بانکی به بن بست رسیده و اکنون نمایندگان مجلس به فکر راهکاری هستند تا به جای تنبیه، از حربه تشویق برای این افراد استفاده کنند تا شاید بتوانند بخشی از مبالغی را که در اختیارشان است، وصول کنند. اما برخی نمایندگان مجلس و اقتصاددان ها، این روش را به ضرر افراد خوش حساب می‌دانند و می‌گویند با این کار، افراد خوش حساب سرخورده و در عوض بدهکاران بانکی گستاخ‌تر خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 14 February 2019

سال ۱۳۸۵ بود؛ محمود احمدی نژاد در سفر استانی به اطراف تهران، مهلتی پانزده روزه به بدهکاران بانکی داد تا بدهی هایشان را تسویه کنند. وی تهدید کرد، در غیر این صورت، اسامی آن‌ها را فاش خواهد کرد.

وی گفته بود: «به مفسدان اقتصادی که با رابطه‎بازی، وام‌های میلیاردی از بانک‌ها گرفته اند، فقط ۱۵ روز وقت می دهم تا حساب خود را با آن بانک‌ها تسویه کنند؛ در غیر این صورت، اسامی آنان را برای ملت ایران افشا خواهم کرد.»

به گزارش «تابناک»؛ اکنون حدود دوازده سال از روزی که رئیس جمهور سابق ایران وعده داد، نام مفسدان اقتصادی که وام‌های میلیاردی گرفته‌اند و تسویه نکرده اند را افشا می‌کند، می‌گذرد، اما هنوز افکار عمومی بخش بزرگی از بدهکاران بزرگ بانکی را نشناخته است.

البته سال گذشته محمود صادقی، نماینده مردم تهران، نام چند بدهکار بانک خصوصی را منتشر کرد، ولی پس از آن دیگر هیچ نامی از هیچ بدهکاری در هیچ کجای دیگر برده نشد؛ هرچند معرفی بدهکاران بانکی هم اعتبار چندانی ندارد و هیچ بازدارندگی برای اشخاص ایجاد نمی‌کند.

به هر حال، گویا همه راه ها برای برخورد با بدهکاران بانکی به بن بست رسیده و اکنون نمایندگان مجلس به فکر راهکاری هستند تا به جای تنبیه، از حربه تشویق برای این افراد استفاده کنند تا شاید بتوانند بخشی از مبالغی را که در اختیارشان است، وصول کنند.

به همین منظور در هفته‌های گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کرد: به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها و مؤسسات مالی، چنانچه مشتریان بدهی خود را از تاریخ سررسید تا پایان شهریور ۹۷ تسویه کنند، بانک‌ها و مؤسسات مالی و بانکی مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند.

برخی از نمایندگان مجلس و اقتصاددان ها، اما این روش را به ضرر افراد خوش حساب می‌دانند و می گویند با این کار، افراد خوش حساب سرخورده و در عوض بدهکاران بانکی گستاخ‌تر خواهند شد و دیگر این افراد تمایلی برای پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌ها نخواهند داشت.

اما این تنها اقدام مجلس در خصوص افراد بدهکار نیست و گویا آپشن‌های دیگری نیز برای افراد بدهکار در نظر گرفته شده تا این افراد با خیال آسوده، سرمایه‌هایی که دارند، به کار گیرند.

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس اسبق بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد و طراح یکی از این طرح‌های بانکی در گفت وگو با تابناک در خصوص طرح پیشنهادی خود برای بخشش جرایم بانکی اظهار داشت: به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده شده که افراد زیادی به بانک‌ها بدهکارند که از مدت هاست تسویه حساب نکرده اند.

وی ادامه داد: قرار بود بدهی‌های این افراد تا شهریور ۹۶ تسویه شود، ولی به هر دلیل نتوانسته اند این کار را انجام دهند؛ بنابراین، اگر تا پایان ۹۷ تسویه شود، کل جرایم ۶ درصد را می بخشیم و سود محاسبه شده از جرایم نیز بخشیده می شود؛ به عبارت دیگر، از جریمه سود دریافت نمی شود. البته این کار از نظر فقهی نیز شبهه ربوی دارد و برای همین خواستیم تا نرخ سود ساده محاسبه شود و بتوانیم این مبالغ را از این افراد دریافت کنیم.

وی در پاسخ به این که آیا این کار باعث تشویق بدهکاران نمی‌شود، گفت: شرایط اقتصادی ما در حالت خاصی قرار دارد و الان به گونه‌ای است که باید به واحد‌های تولید کمک کرد، چون اگر از این واحد‌ها حمایت نشود، باعت ورشکستگی آن‌ها خواهد شد. البته راهکار‌های دیگر هم وجود دارد؛ از جمله اینکه دولت نرخ سود تسهیلات را کاهش داد، ولی این هم درست نیست که از سود، سود دریافت شود؛ این یعنی ربا و ربا اگر در کابین (مهریه) زن هم باشد، باید باز گردانده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۱
متاسفانه اقای روحانی و مسئولان فقط بدنبال امروز را به فردا رساندن هستند. همان کاری که مادورو در ونزویلا کرد و نتیجه را داریم در اقتصاد ونزویلا می بینیم. همش شعار ولی کمک از منابع غیر واقعی بانک مرکزی یعنی انتشار نقدینگی برای سرپا نگه داشتن ظاهری موسسات تا بن دندان ورشکسته و فاسد مانند خودرو سازان دولتی و بانکهای خصوصی و کارخانه هایی مانند سیمان و فولاد و..که نه تنها حاضر نیستند بدهی بانکی خود را بپردازند بلکه دوباره با لابی از بانک مرکزی اعتبارات در حد تریلیاردی می گیرند با این فرمون مستقیم سال 98 سال انفجار نقدینگی به بالای 2500 هزار هزار میلیارد تومن خواهد بود و با توجه به کاهش میزان فروش نفت درامد ارزی کشوی به زیر 70 میلیارد خواهد رسید و دلار بالای 50 هزار تومنی و پراید 150 میلیونی و تورم 150 درصدی طبیعی ترین نتیجه این سیاست امروز را به فردا رساندن دولت اقای روحانی خواهد بود.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
این یک معضل نظام است وهمه در آن سهیم هستند،گناه را به گردن روحانی انداختن چون در دو.لت احمدی نژاد و قبل از آن این وام ها داده شده است ،رعایت عدالت نیست.
آقای روحانی برای عملیات دولت خویش مسئول است ،اگر نهاد های دیگر در کارهایش دخالت نکنند .
و همه می دانند که ظعف روحانی در بی قدرتی اش است و حاظر نیست در این مورد هم با مردم رک و راست سخن بگویند.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
اقا مهدی من و شما هم جای اقای روحانی بودیم یا هر کس دیگری جای اقای روحانی بود نمی توانست کار کند یا نمی گذاشتند کار کند. ولی تفاوت من با اقای روحانی این است که مانند ایشان همان روز قبل از کاندیداتوری با فضای سیاست ایران اشنا نشدم! با اینکه شغل سیاسی برای چهل سال ندارم ولی می دانستم که به این راحتی و صراحت نمی شود وعده هایی داد که اصولا امکان اجرا ان را ندارم بنابراین صادقانه از کاندید شدن خودداری کردم . شغل ریاست جمهوری یا وزارت برای من یک پیشرفت شغلی و رفاهی برای خانواده گسترده خود از برادر تا داماد و پدر داماد و برادر و خواهر زاده ها در وین و نیو یورک و گرفتن دلار 4200 تومنی برای واردات موز و فروختن به 13 هزرا تومن نبود و نیست. ریاست جمهوری یک عهد و مسئولیت تاریخی با یک ملت است و نیاز به شجاعت و فدارکاری و از خود گذشتگی دارد. مقابله با مافیای اقتصادی که در خیلی جاها هست و ابتدا بازار را به اسم حمایت از تولید ملی انحصار می کنند و بعد میگن قیمت بازار و حاشیه بازار برای قیمت گذاری مثلا ماشین و فولاد و پتروشیمی و.. باید تعیین بشود نیاز به شجاعت دارد. به هر حال اقای روحانی یا ظریف ریاست جمهوری یا وزارت را با پیشرفت شغلی اشتباه گرفتند و مانند یک کارمند می گن وعده می دهیم و اگر نشد 180 درجه خلاف وعده نامه نگاری می کنیم و تقصیر دیگران می اندازیم و چهار سال و هشت سال را سپری می کنیم همانطور که از مترجمی ساعتی سفارت و بدون انجام خدمت سربازی شدیم قهرمان ملی و امیر کبیر برای رفع همه تحریمها در یکروز! مظلوم امیر کبیر که جان خود را برای مسئولیت تاریخی داد که باید با چنین افرادی قیاس شود.
ناشناس
| Thailand |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
محبت بفرمائید از یورش چهل ساله به ارزش پول ملی، جیب، حساب، سفره، قوت لایموت مردم و گلوی فقرا بخصوص کودکان در لوای چاپ دریا دریا اسکناس بدون پشتوانه و ساختن بازارهای سیاه ارزی برای همیشه خاتمه بدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
از مراجع بالای نظام درخواست کنید تا ورود پیدا کنند. از پایینی ها که تا حالا کاری برنیومده و فقط حرف زده اند.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
برادر درست بخونه
دوازده سال پیش من و تو سرکاریم و امثال مثل شما دلشون به این دولت وآن دولت خوشه دوازده سال پیش شما با پول دولت خونه طلا دلار اصلآ اشغال میخریدی و نگه میداشتی الان چندبرابر شده بود حالا راضی میشدن همان اصل پول رو پس بگیرن نه داداش من مشکل جای دیگر است
دولتیها و مسئولان دولتی تصور می کنند خیلی زرنگ هستند و با بچه طرف هستند و در یک تبلیغات واقعا توهین کننده به شعور ملتی که به قول خود دولتیها چهار میلیون دانشجو دارد مثلا به جای استفاده از واحد تن در مورد گوشت وارداتی می گن ما داریم 10 میلیون کیلو گرم گوشت وارد می کنیم! 10 میلیون کیلوگرم یعنی ده هزار تن که تازه اگر اغراق نباشه می شه مصرف دو روز در ایران. اگه این جور هست ما هم از رسانه ها انتظار داریم عوض اینکه بنویسند پراید 45 میلیونی بنویسند پراید 450 میلیونی چون واحد رسمی پول ایران هم ریال است!
همون برخوردی که با مردم عدی می کنند را با اینها بکنند. اگه یکی از مردم قسط وامش رو نده چی کار می کنند. اموالش رو ضبط می کنند. خونه رو که با وام گرفته حراج می کنند. خودش رو دستگیر می کنند. ضامنش رو می خواهند. کی اینها رو ضمانت کرده اونو بگیرید. رییس بانک همکاری کرده رییس بانک رو دستگیر کنید تا هیچ رییس بانکی دیگه از این کارها نکنه. خیلی ساده است اگه بخواهند حلش کنند.
تازمانیگه دولت کسری بودجه دارد و بانکهای خصوصی در حال افزایش برداشت از بانک مرکزی هستند صحبت از هر گونه تثبیت قیمت دلار یا تورم فقط شوخی تلخ کارشناسی است و برای مقابله با کسری بودجه یا اضافه برداشت نامدیران بانکهای خصوصی و شرکتهای دولتی و تولیدی تنها باید قطع بودجه و بستن درهای انها را کرد که همه می دانیم غیر ممکن است که این دولت و اصولا دولتها در ایران به ان طرف بروند. پس رکوردهای نقدینگی جدید و در نتیجه رکوردهای قیمتی و تورم جدید در پیش است.
احتمالا بدهکاران آشنا هستند با دلار ۱۰۰۰ تومانی تسهیلا گرفتن با دلار ۱۲۰۰۰ تومانی باز پرداخت کنند. یعنی ۸درصد پولی را که گرفتند پس بدهند.
مسبب اين اوضاع اقتصادي خود شما در زمان دولت احمدي نژاد ببعد هستيد و بايد هم سود و جرايم را حذف كنيد شايد توليدكنندگان بتوانند اصل وام را پرداخت كنند...
اوناییکه وام رو دادن به اینا باید بیان جوابگو باشن!!!
یه وام تپل دیگه بهشون بدن ... که بیان قبلی رو تسویه کنن .... وهمینطور تا آخرررررررررررررررررررر!!!!!
عاشق راه حلهای مسئولین محترممون هستمممممممممممممممم!!
از فردا قسط هامو نمی‌دم ... بیفتن دنبالش
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
در مورد شما صادق نیست.
می افتی تو زندان و تمام. هستی ات هم مصادره میشود!
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بنده خدابلایی به سرت میارن که مرغهای اسمان به حالت گریه کنن ،اونهاژنهای خوبن که باهاشون کاری ندارن
انگار جناب بهمنی از کیسه ی خلیفه می بخشن . حاتم بخشی از جیب چه کسی ؟ باید اسامی کسانی که وام های بانکی را چپاول کرده اند اعلام شود و حتی به عنوان مفسد اقتصادی مجازات شوند و تا ریال آخر اصل و سود و جریمه را از آنها بگیرند .
مى انديشم كه جناب بهمنى چند دوست و اشنا در بين بدهكاران بانكى دارند ، شعار "ربا اگر در مهر زنان هم باشد بايد برگردد" دستاويز خوبى است براى نجات اين دوستان و اشنايان . محمد حجازى در ائينه نوشته كه روزى درويشى به ديوژن گفت : ببين رفيق ما خودخواهى را از سوراخ خرقه ات مى بينيم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دقیقا جمله معروف ارز هم کالاست مال ایشان و سیاست ایشان است
سال 91 سلطان ارز که کمی قبل اعدام شد به جرم اخلال ارزی محکوم شد همین جناب بهمنی وساطت کرد که آزاد شود گفت ارز را خودمان به او داده بودیم بفروشد
چه دوران خوبی بود دوران احمدی نژاد، رفتم میدان فردوسی، با یک میلیون تومان پس اندازم، هزار دلار خریدم. یک سفر 2 هفته ای رفتم مالزی، چه هوای جالبی داشت، یک روز در میان بارون بود. به جز هزینه ریالی، فقط 300 دلار هزینه کردم که بیشتر سوغات برای خانواده بود و 700 دلار برگرداندم که مقداری از آن را فروختم چون ریال نیاز داشتم. الان برای خرید دو برگ صد دلاری پس اندازم کفایت نمیکنه!!!
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
اره یادمه احمدی نژاد دلارو از سه هزار تومن رسوند به. هزار تومن
از اب گل الود داری بجای ماهی قورباغه میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خوب اگه اینجوریه که دوران رفسنجانی و خاتمی دلار ارزونتر بود یا قبل انقلاب که ارزونتر از اون زمان بود
پسر ایشان با حداقل سن و تجربه شهردار هشتگرد است!
ژن خوب...
وام گیرندگان چقدر قدرت دارند به کجا وابسته اند یک ملیون از بانک ملی وام گرفتم آنهم با وساطت اقای استاندار وکمیته امام یکماه قسط عقب افتاد همه مبلغ وام را با دیرکرد وحشتناک از حقوقم کسر وتسویه حساب کردند چرا من بک خودی نیستم؟
تا بوده همین بوده.از ذهن این مدیران بهتر از این تراوش نکرده و نخواهد کرد.
مثل اینکه نمایندگان مشکل روحی روانی دارند .آنکه بموقع پرداخت کرده که مقررات را انجام داده بدهی خود را پرداخت کرده و بانک باید با ترفندی پول بانک را برگرداند ..حسادتی در کار نیست.برای سایرین
مهلت زمانی تعیین کنید، وگرنه طرف صبر میکنه 10 سال دیگه بدهی پرداخت کنه بدون جریمه!!
خیلی جالبه از کیسه خلیفه میبخشی

طرف 300 میلیون دلار وام بدون بهره از بانک میگیره با باز پرداخت 100 ساله بعد همون رو هم پس نمیده و میاد میزاره تو یک بانک دیگه و ازش سود 25 درصد میگیره
چرا اموال این افراد مصادره نمی گردد و برای همیشه داستان تمام گردد.
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
داستان خودی و نخودیه
:" این هم درست نیست که از سود، سود دریافت شود؛ این یعنی ربا و ربا اگر در کابین (مهریه) زن هم باشد، باید باز گردانده شود" .
( آیت الله محمود بهمنی)!! .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
جناب بهمنی باید جواب سیاست های غلط را بدهد ارز را اعلام کرد کالا مجوز تبدیل دارایی ریالی به ارزی برای یک عده از دوستان صادر کرد جلوی محاکمه سلطان ارز را در سال 91 که محکوم شده بود گرفت
الان هم در مجلس نشسته که برای افرادی که خودش پرورش داده تخفیف بگیرد
رباخوارترین بانکهای جهان. .
اگر تسهیلات دریافتی صوری نبوده وبیشتر از نیاز واحد تولیدی نباشد ودر جای دیگر -ارز سکه ملک و.....- صرف نشده باشد در صورت اثبات زیان توجیه پذیر است .در غیر این صورت باید مدیر بانک وکارشناس مربوطه وعوامل پشت دست به سختی تنبه تا ارتکرار آن جلو گیری شود
مشکل این است که بدهکاران ، یاخود مسئولان هستند و یا بستگان مستقیم یا با واسطه آنها هستند .
بهتر است کسی به دنبالشان نباشد
باشه میارن پس میدن اخم نکن
جناب بهمنی در دولت احمدی نژاد با جمله معروف خود ارز کالا است و دادن مجوز به خواص برای خرید و فروش ارز موجب وضع فعلی است ایشان ریال را محکوم به افت سالانه ی دست کم بیست درصدی کردند تا در این به اصطلاح بازار ارزی که برای عده ای از دوستان خود ایجاد کردند سفره ای که برای موسسات غیر مجاز مالی پهن کردند و برای تمامی افرادی که امروز دزدی هایشان یکی یکی رو می شود
جالب است که این فرد در مجلس هم به نفع دوستان خود در حال تصویب قانون و لایحه است
و همیشه در حاشیه امنیت می ماند کسی از او نمی پرسد چرا برخلاف تمام دنیا ارز را کالا کردی و به عده ای اجازه کشیدن سود و نه کارمزد تراکنش روی ارز دادی؟ چرا آن همه بانک و موسسه عید مجاز و صندوق های قرض السنه در زمان جنابعالی تاسیس شد چرا دال 91 که سلطان ارز دستگیر و محاکمه شد جلوی اجرای حکم را گرفتی؟
هنوز هم این آدم در مجلس است هنوز هم برای بلایا که بر سر مملکت آورده پاسخگو نیست و هنوز هم افراد دزد را که دزدی هایشان از زمان شخص بهمنی شروع شده حمایت می کند
کسی که پولی را در موعد پس نمی دهد با دزد فرقی ندارد هر آنچه با استفاده از آن مال دزدی کسب کرده دیگر متعلق به خودش نیست و باید مصادره شود حالا اسمش را بگذارید جریمه یا هرچی
این چه بساطی است که دزد بیاید مال دزدی را پس بدهد هرچی ماند مال خودش برود نوش جان کند
حضرت آقا یک بیانیه دادند حالا وزرا و مقامات به ایشان نامه می دهند و تایید می کنند اما چه فایده فقط حرف و حرف گیر ملت چی می آید اگر آقایان راست می گند از خودشان شروع کنند واز گرفتن حقوق و مزایای بالا و تحویل خانه های مصادره ای که مفت خریدند....والا ردوبدل شدن نامه بین مقامات برای ملت پشیزی ارزش ندارد
اطرافيان مسئؤلان وأم كرفتن حالا نميدن بايد جايزه هم بدن
اگر شخصی عادی از هر بانکی بخواهد وام بگیرد دوبرابر وامی که تقاضا کرده ازش سند میگیرند و همچنین چک به همون مبلغ وام از او دریافت میکنند بعلاوه یک یا دونفر شخص معتبر باید ضامن شوند و هر کدام یک فقره چک معادل قیمت وام و بدون تاریخ و بدون بابت از او اخذ میکنند وقتی بانک اینطور وام گیرنده را به چهار میخ میکشد چطور امکان دارد یک فرد عادی وامش را پرداخت نکند
3 سال پیش با این شرایط از بانک مهر وام گرفتم
جالبه در ایران همیشه متخلف تشویق میشود . اگر سربازی نرفتی جریمه ات میبخشندانکس که به موقع رفته خدمت تشویق نمیشود. بیمه را به موقع پرداختی تشویق نمیشود دیر بپردازی جریمه اش بخشیده میشود خلافی ماشین را پرداخت نکنی میبخشند و اگر به موقع پرداختی کلاه سرت رفته. خلاف کار میرود زندان عفو میخورد و تو اداره غیبت کنی جریمه ات نمیکنند ولی به موقع بروی بیشتر سرت کار میریزند وام بگیری پرداخت نکنی میبخشند
صاحبکار بنده حدود کمتر از چهار میلیارد تومان وام صتعتی گرفت سال 91 رفت یه زمین هزار متری تو پاسداران خرید و اقساط وام را تسویه نکرد اون زمین رو الان 30 میلیارد قیمت گذاشتن حالا کم بهره با همه خسارات شده هفت میلیارد تومان!!!!
وای بر ما وای بر ما اینها چه کسانی هستند که حتی نامشان هم بیان نمی شود????????????
تابناک، یک اشکالی در مرورگر من هست یا در سایت شما؟؟؟ ستونهای سمت چپ و راست سایت نمایش داده نمیشه.
بخور بخور بخور بیشتر بخور
آقای بهمنی نماینده طالقان. چرا راه ارتباطی هشتگرد به طالقان که سی کیلومتر بیشتر نیست بعد از سی سال به پایان نمی رسد. این از جمله وظایف شماست چرا پیگیری نمی کنید.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ایشون فقط صد این کارها را ندارند به برو بچس قول دادن با تمام قوا سعی می کنند جلوی جریمه شدن آنها رو بابت وام های میلیاردی که چندین سال پیش گرفتن و پس ندادن بگیرند راه ارتباطی چند منه
یه جوری میگید که انگاربدهکاران مردم بدبخت هستند همشون از خودتون هستند ورانتشو هم خودتون خوردید مردم رو خرحساب کردید؟
این دیگه از عجایب هست چون بیشتر این وام ها وارد بازار ساخت و ساز شمال تهران شده از پارسال تا حالا قیمت بیشتر از دو برابر شده خوب چرا پس بدن؟ وام میلیاردی بگیر برو خونه بخر بعدشم با سود شش درصد پس میگیرن اونم به زور....
عجیبه ها من سه میلیون وام ازدواج به هزار مکافات گرفتم یک روز که ازسرسید قسطم رد میشد برام هزارتا اخطاریه میومد روز دوم یا سوم که میشد از حساب ضامنم برداشت میکردند اون هم هر ماه فقط هشتاد هزار تومن بود وحتی اگر کل مبلغ رو نمیدادم میشد 2700000چون سیصد همون اول برای کارمزد کم به حسابم ریخته بودن
حالا من موندم چطور چندهزار میلیارد میگیرین ونم پس نمیدن وبانک پیگیری نمیکند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر