بازدید 2811

استقبال ونزوئلا از تهاتر نفت با هند

کد خبر: ۸۷۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ 12 February 2019

وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد این کشور برای دور زدن تحریم‌هایی که اواخر ژانویه از سوی آمریکا وضع شد، از تهاتر نفت با هند استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، کاراکاس که دارو و سایر کالاهای دیگر را از هند خریداری می‌کند به دنبال شیوه‌های پرداخت دیگری برای حفظ صادرات خود به مقاصد دیگر بجز آمریکا است. مشتریان نفتی به دلیل تحریم‌ها خریدشان را متوقف کرده‌اند.

مانوئل کِوِدو، وزیر نفت ونزوئلا اظهار کرد: مایل است فروش نفت به هند که سال گذشته بیش از ۳۴۰ هزار بشکه در روز نفت از ونزوئلا خریده بود، دو برابر شود.

کِوِدو پس از دیدار با پالایشگرهای هندی در دهلی نو، با بیان اینکه روابط با هند ادامه خواهد یافت و تجارت ادامه پیدا می‌کند، افزود: ونزوئلا خواهان گسترش تجارت خدمات و فناوری با هند است. هند نیز مایل است خرید نفت از ونزوئلا را افزایش دهد.

دولت آمریکا در ۲۸ ژانویه تحریم‌ها علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را تشدید کرد و انتقال پول فروش نفت به حساب این شرکت را تا زمان تشکیل دولت جدید در ونزوئلا ممنوع کرد.

شرکت‌های ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی که روس‌نفت روسیه در آن سهم دارد خریدار نفت ونزوئلا هستند.ریلاینس یکی از بزرگترین خریداران نقدی نفت PDVSA و یکی از تأمین کنندگان اصلی سوخت برای ونزوئلا از طریق زیرمجموعه آمریکایی خود است.

طبق آمار رهگیری نفتکش‌ها، ریلاینس اینداستریز و نایارا انرژی سال میلادی گذشته مجموعاً ۳۴۴ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز نفت ونزوئلا را وارد کردند که ۱۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۷ کاهش داشت. اما هند ال گذشته دومین مقصد بزرگ صادرات نفت ونزوئلا ماند.

توافق‌های تهاتری به هند کمک خواهد کرد تجارتش با ونزوئلا را متوازن کند. در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ارزش واردات هند از ونزوئلا ۵.۸۷ میلیون دلار بود در حالی که ۷۹.۳ میلیون دلار صادرات داشت.

وزیر نفت ونزوئلا اظهار کرد: تولید نفت این کشور اکنون ۱.۵۷ میلیون بشکه در روز است اما منابع ثانویه تولید این کشور را حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز برآورد کرده‌اند.

کِوِدو که امسال ریاست چرخشی اوپک را برعهده دارد، گفت: مهم است که به خواسته کشورهای مصرف کننده نفت توجه کنیم زیرا اوپک و سایر تولیدکنندگان به دنبال متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار است.

وی گفت: تحریم‌های آمریکا به قیمت از دست رفتن ۲۰ میلیارد دلار درآمد برای ونزوئلا خواهد بود.

خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و برخی از متحدانش به دنبال دست اندازی به درآمدهای شرکتسیتگو پترولیوم – زیرمجموعه شرکت PDVSA در آمریکا- هستند.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: شرکت PDVSA در واکنش به این اقدامات، حداقل دو مدیر آمریکایی را از هیأت مدیره شرکت سیتگو برکنار کرده است.

وزیر نفت ونزوئلا گفت: با وجود تحریم‌ها کمبود بنزین در ونزوئلا وجود ندارد و روابط این کشور با شرکت‌های انرژی بین‌المللی ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر