بازدید 2505

قیمت جهانی مواد غذایی بالا رفت

کد خبر: ۸۷۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ 09 February 2019

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که قیمت جهانی مواد غذایی در ژانویه با رشد قیمت لبنیات و روغن‌های خوراکی و شکر، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر را بررسی می‌کند در ژانویه به ۱۶۴.۸ واحد رسید که در مقایسه با ۱۶۱.۸ واحد در دسامبر افزایش داشت.

با وجود این افزایش، شاخص قیمت مواد غذایی فائو همچنان ۲.۲ درصد کمتر از سطح ژانویه سال ۲۰۱۸ است.

شاخص قیمت لبنیات فائو ۷.۲ درصد نسبت به ارزش دسامبر جهش یافت و به هفت ماه کاهش خود پایان داد. فائو اعلام کرد محدود شدن صادرات اروپا که به دلیل تقاضای داخلی بالاتر بوده، عامل اصلی این افزایش بوده است.

شاخص قیمت روغن‌های خوراکی فائو ۴.۳ درصد در مقایسه با دسامبر رشد کرد در حالی که شاخص قیمت شکر ۱.۳ درصد افزایش داشت. شاخص قیمت غلات نیز رشد اندکی را نسبت به دسامبر تجربه کرد اما شاخص قیمت گوشت تغییر چندانی نشد.

فائو پیش‌بینی خود از تولید جهانی غلات در سال ۲۰۱۸ را به ۲.۶۱۱ میلیارد تن رساند که اندکی بالاتر از رقم برآورد شده در دسامبر بود و انتظارات برای تولید بالاتر گندم، ذرت و برنج را منعکس کرد.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود بهبود پیش‌بینی‌های اخیر، همچنان انتظار می‌رود تولید جهانی غلات ۱.۸ درصد کمتر از رکورد بالای سال ۲۰۱۷ بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار