بازدید 9432
۱

باید‌ها و نبایدهای مصرف چای از دیدگاه طب سنتی

کد خبر: ۸۷۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 06 February 2019

پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف چای‌های کیسه‌ای برای سلامت بدن مضر است، گفت: مصرف متعادل چای جهت تقویت کبد، کلیه و دستگاه گوارش مفید است.

به گزارش فارس، سید مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با خواص چای از دیدگاه طب سنتی، اظهار داشت: اخیراً در فضای مجازی موضوعاتی مبنی بر مضرات مصرف چای مطرح شده که به هیچ عنوان مورد تأیید نیست البته در مصرف چای نباید زیاده‌روی کرد.

وی افزود: چای در صورتی که دست‌چین، تازه و دم‌کشیده باشد، می‌تواند برای سلامت بدن مؤثر واقع شود و اگر این چای ایرانی باشد که خواص آن نیز چندین برابر خواهد بود.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: چایی که تازه و به خوبی دم بکشد طبع گرم و خشک داشته و هیچ سودایی ندارد ولی چای‌های غیرطبیعی و چای‌های کیسه‌ای که سریع رنگ‌اندازی می‌کند عوارض مختلفی هچون رفلاکس دارد.

این متخصص فیزیولوژی با بیان اینکه مصرف متعادل چای جهت تقویت سیستم کبد، کلیه و دستگاه گوارش می‌تواند مفید باشد گفت:‌چای سیاه، سبز و سفید همه دارای خاصیت هستند که البته چای سیاه کافئین بیشتری دارد و چای سفید نیز از غنچه چای تهیه می‌شود.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: مصرف متعادل چای در شبانه‌روز توصیه می‌شود و در برخی افراد یک ساعت پس از مصرف غدا به هضم مواد معده کمک می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظر آقا سید درسته. تیر۹۸. چای باید حذف بشه از برنامه غذایی انسان. هیچ نیازی به چای حتی قهوه در شرایط عادی و سالم نداریم مگه آب چشه؟ یا شربت سکنجبین که اجداد ما بعد غذا سرکه شیره میخوردن بسیار فواید داره.
ولی چرا تلویزیون دائما تبلیغات چای و سماور و استکان نلبکی و ... و حتی در فیلمها و برنامه ها و نشست های تلویزیونی، همه یه لیوان چای جلوشون گذاشتن.
دمنوش بابونه بذارن، یا گلمحمدی، زعفران، دارچین، زنجبیل و ..... و صدها دمنوش بسیار مفید که براساس فصل و شرایط فردی انتخاب بشه یا حتی عرقییات گیاهی مثل عرق نعنا ، گلاب و ... بصورت محدود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر