بازدید 14378

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان قطعا کافی نیست/ هنوز نمی‌توان گفت، افزایش ۲۰ درصد قطعی است

در روهای گذشته کمیسیون تلفیق مجلس، کار خود درباره بودجه سال 98 را به اتمام رساند، مهدی مفتح، سخنگوی این کمیسیون، توضیحاتی درباره مصوبات نمایندگان مجلس و بودجه سال ۹۸ داد، ولی همان گونه که انتظار می‌رفت، خبری از مصوبه درخوری که بتواند در جهت بهبود معیشت مردم در سال آینده باشد، نبود.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 05 February 2019

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان قطعا کافی نیست/ افزایش حقوق کارمندان باید مانند سال گذشته پلکانی باشد/ هنوز نمی‌توان گفت، افزایش ۲۰ درصد قطعی استدر روهای گذشته کمیسیون تلفیق مجلس، کار خود درباره بودجه سال 98 را به اتمام رساند، مهدی مفتح، سخنگوی این کمیسیون، توضیحاتی درباره مصوبات نمایندگان مجلس و بودجه سال ۹۸ داد، ولی همان گونه که انتظار می‌رفت، خبری از مصوبه درخوری که بتواند در جهت بهبود معیشت مردم در سال آینده باشد، نبود.

به گزارش «تابناک»؛ نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، به دو بخش «درآمدهای اصلی» و «مصارف» بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: منابع اختصاصی و شرکت ها در بخش منابع عمومی می‌گنجند که در کمیسیون تلفیق بررسی شد و در بخش مصارف نیز «هزینه های جاری»، رقمی معادل 320 هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود. نسبت رشد این رقم به سال قبل 9 درصد است و تنها بخش رشد یافته در این جزء، رشد 20 درصدی حقوق و دستمزد است و از آنجا که اقلام دیگر رشد نداشته اند، کل رقم رشد 9 درصدی می شود.

در شرایطی که تورم روزافزون دمار از روزگار مردم درآورده است و انتظار همگان بر این بود که حداقل نماینده ها بتوانند کاری برای بهبود شرایط موجود بکنند، نماینده ها نیز بی کم و کاست، نظر دولت را با اکثریت آرا به تصویب رسانده اند و اکنون تنها امید قشر حقوق بگیر ـ که بیشتر آسیب ها را در گرانی ها دیده ـ به بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس موکول شد.

موضوع افزایش حقوق و دستمزد، از جمله دغدغه های اصلی مردم بوده و از روزی که میزان آن از طریق سخنگوی دولت اعلام شد، با حاشیه های بسیاری روبه رو شد و به رغم مخالفت بسیاری از مردم و برخی نمایندگان، سرانجام دولت توپ را به زمین مجلس انداخت و گفت، نمایندگان درباره میزان آن نظر دهند.

با این حال، هنوز نمی توان گفت که افزایش 20 درصد قطعی است؛ اما در عین حال نیز نمی توان انتظار داشت که نمایندگان بتوانند افزایش ها را به رقم بالاتر از 25 درصد برسانند؛ هرچند هنوز نمایندگانی هستند که اعتقاد دارند این میزان افزایش به هیچ عنوان جوابگوی نیاز مردم نخواهد بود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به افزایش متوسط 20 درصدی حقوق ها در سال 98 اظهار داشت: ما نتوانستیم در چند سال گذشته با افزایش حقوق ها به افزایش رضایتمندی ها دست پیدا کنیم؛ بنابراین، تا وقتی بی عدالتی در پرداخت باشد، افزایش حقوق ها نتیجه بخش نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای کسب رضایت مردم باید توزیع حقوق ها براساس عدالت باشد و افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها عدالت نیست.

همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان در سال 98، گفت: ارزش پول ملی در چند ماه گذشته، به یک سوم کاهش یافته است. در این شرایط، اگر دولت حقوق کارمندان را 30 درصد هم افزایش دهد، با توجه به نوسانات موجود در بازار، کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد.

وی افزود: در بسیاری از کشورها به دلیل وجود ثبات اقتصادی و تورم پایین، معمولا هر چند سال یک بار حقوق کارمندان افزایش می‌یابد؛ بنابراین، دولت باید تلاش کند تا تورم را کاهش دهد و با ایجاد ثبات در بازار جلوی آسیب‌پذیری قشرهای کم درآمد را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و کارگران کافی نیست و جواب معیشت آنها را نمی‌دهد، اظهار داشت: افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان، پاسخگوی هزینه‌های زندگی‌شان نیست.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: افزایش 20 درصدی حقوق کارگران و کارمندان کفاف مخارج زندگی کارمندانی که کمتر از 3 میلیون حقوق دریافت می‌کنند، نمی‌دهد؛ پس باید در سال آینده، منابع بیشتری از سوی دولت برای حقوق کارمندان پیش‌بینی شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: قطعا نمایندگان مجلس خواهان معیشت بهتر برای کارمندان و کارگران هستند و در این راستا، پیشنهادهایی را در قالب بودجه 98 مطرح می‌کنند.

علی اکبر کریمی، دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت برای سال آینده، گفت: بی‌شک این میزان افزایش کافی نیست و با توجه به تورم و افزایش قیمت کالا‌ها، دولت باید مسیری را انتخاب کند تا خسارتی که به دلیل کاهش ارزش پول ملی به مردم و کارمندان دولت وارد شده، جبران شود و بتوانند با دریافت حقوقشان هزینه‌های زندگی و معیشت خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه کمک و حمایت غیرنقدی، یکی از راه‌های جبران خسارت کارمندان دولت و قشرهای آسیب‌پذیر است، افزود: حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر الزاما می‌تواند نقدی نباشد، بلکه دولت می‌تواند این کمک را از طریق شارژ کردن کارت‌هایی انجام دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت قطعا کافی نیست، تصریح کرد: افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، این میزان افزایش کفاف مخارج زندگی کارمندانی که کمتر از 3 میلیون حقوق دریافت می‌کنند را نمی‌دهد.

کریمی تأکید کرد: افزایش حقوق کارمندان دولت باید مانند سال گذشته پلکانی باشد. حقوق‌های پایین، افزایش بیشتر و حقوق‌های بالا، افزایش کمتری خواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸۱
اخه یکی نیست به این نماینده ها بگه کسی توو کارش بیشتر تجره کسب کرده با کسی که اول راهشه نباید تفاوت داشته باشن افزایش پلکانی نامردی در حق افراد با تجربه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
معلوم نیست این پول هایی که از افزایش تورم به چه کسانی رسیده و نمی خواهند از ان ها بکنند و بدهند به مردم عادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این نماینده ها فقط دارند با اعصای قشر حقوق بگیر بازی
میکنند با پیش کشیدن بحث پلکانی. قبول پلکانی افرایش بدهید ولی حداقل ۲۰ درصد باشد به بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
حالا اونا که اول کارشونه باید گرسنگی بکشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
جناب حاج علی این تفاوت که میفرمایید درسته ولی نباید خیلی غیر واقع باشه
تورم بالای صد در صد است. گوشت، برنج، گوجه، سیب زمینی، کاهو و تمامی میوها و تمامی خوراکی ها بیش از 100 درصد رشد قیمت داشته اند. اجاره بها تا به اینجا بالای 30 درصد رشد داشته است و قطعا در ابتدای سال اینده افزون بر این رشدی 50 درصدی دارد. قطعا با دوبرابر امسال در سال آینده نمیتوان زندگی ای در حد دو سال قبل تر داشت. زیرا اقلام وارداتی افزایش قیمتی 300 درصدی داشته اند. بنابراین حتی 100 درصد افزایش حقوق هم کم است.....
مردم عزیز ایران آیا می دانید کسری های چند هزار میلیاردی کارانه پزشکان هر سال مستقیم از محل صندوق توسعه ملی پرداخت میشه؟
می دونید یعنی چه؟ یعنی افزایش نقدینگی و گرانی یعنی جهش ثروت پزشکان و به وجود آمدن قشر فئودال یعنی کاهش فعالیت های عمرانی و آبادانی و ریختن پول نقد آن به جیب پزشکان

مردم عزیز ما با پزشک دشمنی نداریم. اما پزشکان شمشیر رو از رو بستن و قصد دارن با بهانه نخبگی و لابی های عظیم ثروت این ممکلت رو به تاراج ببرن. چه فرقی بین اجنبی و پزشک هست؟
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
متاسفانه در کشور ما به قشر پزشک خیلی بیش از اندازه بها میدن و پزشک ها هم که از مالیات و بودجه دولت به این مدرک پزشکی رسیدن مالیات درست که نمیدن هیچ تازه زیر میزی و ویزیت های بالا تر از تعرفه را هم حق خودشون میدونن یعنی اگه یه ماشین میلیاردی یا یه خونه چند میلیاردی دیدید ۹۰ درصد برای یه پزشک هستش
متاسفانه تو کشور ما مردم را بواسطه صنایع ناسالم کشاورزی ناسالم خودروی ناسالم وووو محتاج پزشک کردن و حالا بازم مردم باید پول به این پزشک ها بدن برای درمانشون
در خارج از کشور منظورم اروپا یا امریکا نه کشورهای دسته سوم
خاورمیانه اگر مردم ۵۰ درصد درامدشون را به دولت میدن در عوض خدمات بیمه ای و پزشکی کاملی دریافت میکنن
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تو بجای عقده پزشکی ، باید تقاضا کنی حقوق همه دو برابر بشه. پزشکان هم همینطور
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اینقدر مریض و عقده پزشکی نداشته باش ، جاش تقاضای حقوق بالا برای همه کن تا وضع همه خوب بشه.. ایشالله.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تو خودت چه کاره ای تو این مملکت ، چه خدمتی برای مردم میکنی؟ ا
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
پزشکان مردم را به خاک سیاه نشوندند بعلت حقوق بسیار بالای خود و حقوق بسیار پایین بقیه (حتی تحصیل کردگان دیگر که قشر پزشکان همیشه توجیه به درس و زحمت دارند ولی دیگر تحصیل کردگان حقوق کارگری می‌گیرند!! ) اصلا مردم را آدم فرض نمی کنند در قبال درمان خود هیچ مسئولیتی قبول نمی کنند هزینه های
پزشکی با درآمد مردم سازگاری ندارد مردم از درمان ساده دندان یا یک آندوسکوپی درمانده اند!!!! متاسفم برای جامعه ای که پزشکش درآمد 300 میلیونی و دکترای مهندسی استاد دانشگاه 5 میلیون می گیرد و به دلال و تاجر تبدیل شده اند!!!!!
این که می خوام بگم سنگینه ولی واقعیت است. همه تلاش پمپئو و ترامپ این است که الگوی شوروی را در ایران اجرا کنند. و متاسفانه باید گفت به همان سمت با نااگاهی و تعصب و ندیدن واقعیت داریم حرکت می کنیم. شوروی را به جایی رساندند که با 8 هزار کلاهک اتمی و دهها هزار موشک و تانگ و هواپیما که می توانست چند بار امریکا که هیچ کره زمین را نابود کند ولی در تولید قوت و غذا و سرویس مردم خودش با گرفتاری عظیم روبرو شده بود و سیستم تولید ان دیگر کارایی خود را از دست داده بود. وقتی خبر ها ایران را می شنویم که دولت گوشت را با هواپیما ارتش به ایران حمل می کند یعنی گرانترین روش حمل گوشت و باز هم قیمتها این چنین است و یا مصرف شیر هر روز کم می شود متاسفانه نشانه ان است که بنیانهای تولید حتی در کشاورزی مانند شوروی به مشکل برخورد کرده . وقتی می شنویم که دولت در این وانفسای کمبود درامد می خواهد 40 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی یا جیب مردم ایران به بنگاههای تولید صنعتی مانند خودرو و... کمک کند تا انها درشان بسته نشود متوجه می شویم دولت به دنبال فضای گلخانه ای برای نشان دادن موفقیت است که متاسفانه همانطور که پرداخت سی هزار میلیارد تومن ضرر و زیان سو مدیریت موسسات اعتباری در سال گذشته از بانک مرکزی موجب این تورم فاجعه امیز در امسال شده پرداخت این 40 هزار میلیارد تومن هم فاجعه بزرگتری در سال اینده ایجاد خواهد کرد. از ان طرف هم که وزیر محترم نفت می گه صادرات نفت ایران از 2800 به زیر 800 هزار بشکه کاهشی یافته و ایتالیا و یونان و تایوان با وجود داشتن معافیت حاضر نیستند از ایران نفت بخرند. به هر حال اگر در خانه کس است همین هشدار ها بس است. هر روز که در این مسیر ادامه دهیم خدای نکرده شوروی شدن ایران قطعی تر خواهد شد. تا به انجا نرسیدیم باید شجاعت و از خود گدشتگی برای بر گشت از غرور خود و بازنگری در سیاستهای خارجی و داخلی داشته باشیم. فرصت تنگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تا زمانی که مدیران غیر متعهد داریم دوست دارند همین وضع باشد
افزایش پلکانی یعنی چه ؟ شما دارید با نشان دادن چهره خودتان به عنوان کسی که به فکر اقشار ضعیف است سر مردم را کلاه میگذارید . پارسال هم همینکار را کردید و حسابی کیف کردید چون 70% حقوق بگیران فقط 10% حقوقشان اضافه شد و مدیرانتان هم که فرمودید اضافه نشود انقدر در اضافه کار و پاداش و حکم سال قبل خود اضافه کردند که حقوقشان بیشتر از چندر غاز اضافه کردن دولت شد . خداروشکر هم که نظارتی وجود ندارد .... خود دانید
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
یعنی سیاست از این ستون به آن ستون فرج است.
حقیقتش این است که دولت پولی برای افزایش 20 درصدی حقوق ها نداره. اگر بخواهد حقوقها را 20 درصد افزایش دهد قیمت دلار را باید 20 هزار تومن کند تا بفروشد. الان دولت و حاکمیت در برابر انتخاب بسیار دشواری قرار گرفته. یا عدم افزایش حقوق و انضباط مالی یا افزایش جقوق و هزینه های بودحه و در نتیجه افزایش شدیدتر کسری بودجه و خدای نکرده ونزویلایی شدن اقتصاد. به هر حال وقتی دو به علاوه دو می شود چهار کاهش صادرات و درامد نفت از 2800 در اردیبهشت به 800 هزار بشکه کنونی که با توجه به تحریم قدرت خرید 500 هزار بشکه اردیبهشت را هم ندارد یعنی کسری بودجه بسیار شدید. اگر اقتصاد ایران بتواند سال 97 با وجود صادرات 3 میلیون بشکه در روز و بدون تحریم ترامپ 20 درصد افزایش حقوق داشته باشد و در سال 98 با وجود کاهش شدید صادرات نفتی و کاهش درامد دولت حتی از ناحیه مالیات و واردات و گمرکی و... باز هم بخواهد 20 درصد افزایش درامد دهد باید در همه قوانین دنیا شک کرد مگر اینکه بخواهد دلار را 20 هزار تومن بفروشد و با چاپ پول این افزایش را محقق کند که نتیجه ان تورم ضد درصدی در سال اینده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دلار حداقل 4 برابر شدهپس در آمد دولت هم 4 برابر شده
چرا نباید بخشی از اون رو به مردم برگردونه
اگه کسی بگه که در آمد دولت افزایش نداشته بایدروشن کنه که این همه دلاری که با نرخ آزاد داره تبدیل میشه و برای دولته داره کجا میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
دوست عزیزی که آمریکا زندگی میکنی
در آمد دومیلیونی با دلار 12000 تومنی میشه 180 دلار که از خط فقر مطلق سازمان ملل که برای هر نفر 2 دلار در روز است کمتره چون هر کارمند هزینه 4 نفر را باید پرداخت کند
اگر حقوقها افزتایش نیابد و این روند ادامه داشته باشد که قشر ضعیف و متوسط میمررند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اولا ۲۰ درصد قرار است سال دیگه بدهند یعنی وعده سر خرمن. در اواسط اردیبهشت ۲۰ درصد تبدیل به ۱۵ و . هنگام دادن به ۱۰ درصد تبدیل می شود
با سلام واحترام: کارمندی پارسال 2/000/000تومان حقوق میگرفت میتوانست 6000دلار بخرد وگوشت کیلویی 30 هزار تومان همان کارمند با همان 2/000/000تومان امسال فقط میتواند 130 دلار بخرد و گوشت 130 هزار تومانواگر حساب کنیم470=130-6000که تفاوت آن باتومان میشود5/600/000تومان.چقدر میتوان بحقوق اضافه نمودتاجبران بشود. ان 470 دلار درماه ازجیب چه کسان و چه طبقه درآمده و به جیب چه کسانی رفته. با احترام.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اخوی ثروت از درخت در نمی اید که کودش را زیاد کنند و به شما بدهند یا ملتی خلق ثروت می کند و در رفاه است مانند ژاپن یا نمی تواند مانند اتیوپی باور کن فرق این دو فقط در توانایی خلق ثروت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اولا ۶۰۰ دلار نه ۶۰۰۰ دلار و ظاهراْ دلار را ۱۵۰۰۰ حساب کردید که تفاوت آن ۷۰۰۰۰۰۰ تومان است
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
به جیب کسانی که دلار دارند
من معلم معیشت و منزلت مناسب ندارم و از رتبه بندی نظام هماهنگ برداخت و سازمان نظام معلمی خبری نیست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
سه ساله تو دولت داره بررسی میشه ؟؟؟؟
40 سال پیگیر بهبود معیشت مردم با چاپ پول بی پشتوانه به جای خلق ثروت و رشد اقتصادی بوده اید نتیجه چه بوده است؟ایا با صد برابر شدن نرخ ارز و مسکن در 25 سال معیشت مردم قابل بهبود است؟کی می خواهید دست از کارهای عوامی و پوپولیستی بردارید؟به خدا اقتصاد علم است و باید تصمیم گیری در این امور را به اهلش سپرد.ما فقط یک پله تا ونزوئلا شدن فاصله داریم.با چاپ پول و دست کاری قیمت ارز،دستمزد،کالاها و خدمات نه تنها معیشت مردم بهبود نمی یابد بلکه فضای کسب و کار هم به نحوی تخریب می شود که کسی در کارهای مولد سرمایه گزاری نمی کند و این یعنی فاجعه
تو 25 درصد را به همه بده 10 درصد اضافی دیگر را به صورت یارانه به طبقات کم درامد جهت ترمیم حقوقها و همسان سازی اضافه تر بده تا عدالت برفرار شود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
برادر کی می خواهید از عقل استفاده کنید ؟دولت برای تراز کردن بودجه چاپ ۵۰۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را در بودجه گنجانده که مصداق بارز چاپ پول بی پشتوانه است باید مثل دهه ۶۰ چند سال دیناری به سطح حقوق ها اضافه نمی
کردند و فقط به محرومین کوپن کالا می دادندحالا شما دنبال بالای ۲۵ درصدی؟از کجا؟
عدالت يعني هرچيزي سر جاي خودش باشد پس به همه بايد به يك اندازه بايد اضافه شود تا عدالت اجرا شود نه بصورت پلكاني .در غير اين صورت كسانيكه مدرك تحصيلي و سابقه كار بالا ي دارند ضرر مي كنند .
کاهش قدرت خرید معلول تورم است ، راه افزایش قدرت خرید ، شناسایی علت های تورم و ارائه راهکار برای رفع علت ها است . اگر فردی امسال 2 میلیون تومان بگیرد و سالی 20 درصد تورم وجود داشته باشد و به همین میزان افزایش حقوق سالانه داده شود ، پس از 5 سال باید 5 میلیون حقوق بگیرد . منابع چنین افزایش هایی از چه محلی تأمین می شود. افزایش حقوق بی برنامه هم سبب سرازیر شدن پول از سمت مصرف کننده به سمت صاحبان ثروت بیشتر می شود .
افزایش یکسان حقوق ها خلاف عدالته،یعنی حداقل حقوق ۲۰ درصد،نجومی بکیر هم ۲۰ درصد!!!
در کشور های پیشرفته مثل آلمان هم فاصله در آمدی بسیار کمه،گاهی حتی می بینید یه مدیر رده بالا نهایتا دو سه برابر یه کارگر درآمد خالص داره پس الکی نگید کسی که رتبه بالاتری داره نخبه است و باید بیشتر حقوق بگیره، اولویت اول اینه که همه بتونن نیازهای اولیه زندگیشون رو فراهم کنن،نه کسی که ۸ میلیون تومن حقوق میگره فقط افزایش حقوقش به اندازه کل حقوق یه کارگر بشه!
تازه با توجه به اطلاعات راسخ افراد زیادی هستن که خیلی بیشتر از این مبالغم دریافتی دارن!!
خدا شاهده حقوقها که قبلا تا ۲۰ ماه میرفت با تمام قناعت امروز نیمه ماهه با ۲۰۰ هزار تومانی که قرض گرفتم و ۱۰۰ هزار تومانی که طلب بودم و گرفتم تموم شده ،
مسئولین محترم به و الله تنها راه نجات کشور در قدم اول تعامل با دنیاست الان بهترین زمان است که نواقص خود را شناسایی کرده
سپس با وارد کردن صنعت و تکنولوژی مدرن همانند کشور چین قدم به قدم پله های ترقی را طی کنیم بعد که از نظر علمی توسعه پیدا کردیم آن وقت خواهین دید که هیچ کشوری حتی به مخیله خود نخواهد دید که به ایران تعدی کند خدا شاهده که به عمل کار براید
دولت نمی خواهد مردم رفاه داشته باشد وگرنه بهتر از همه به مشکلات مردم ،کارگر و کارمندان آگاه هستند .
اکنون بااین عملکرد دولت دیگر نه روحانی ونه دولتش جایگاه مردمی ندارد
تورم در ایران زیر 10 درصد است سیاه نمایی نکنید
حقوق نمایندگی را 3 برابر بکنند و برای زن و بچه آنها هم 7 برابرحداقل حقوق ماهانه کارگری تعیین بشود نه بار مالی داره نه بار پولی حقوق بقیه مردم را کم کرده صرف هیات حاکمه بکنیم آب از آب تکان نمیخوره
لطفاً اینقدر بیست درصد بیست درصد و پلکانی و غیره نکنید دیگه حالم بهم میخوره بسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسهههههه
پارسال همین 20درصد بوق و کرنا شدو پلکانی امثال اینا بعد حقوق منی که دریافتیم بود 2160 الان شد 2270 میشه این بیست درصد و پلکانی رو برام حساب کنید من ریاضیم ضعیفه!
دولت روحانی توان افزایش حقوق کارمندان خودش را ندارد
از اینکه دولت و مجلس تمهیداتی اندیشیده اند که تورم هوشمند شده و بصورت پلکانی بر روی ما مردم انقلابی نجیب فدارکار اثر میگذارد ممنونیم .
بهتر است تا دیر نشده این ایده پیشرفته پلکانی را به ونزئلا منتقل کنند تا آنها هم به فیض اکمل برسند.
از اینکه دولت و مجلس تمهیداتی اندیشیده اند که تورم هوشمند شده و بصورت پلکانی بر روی ما مردم انقلابی نجیب فدارکار اثر میگذارد ممنونیم .
همین 20 درصد را هم افزایش ندهید ولی تو را به قران قیمت ها را ثابت نگهدارید ... گوشت 30000تومان اول سال را 100000تومان می خریم
مردمو بدبخت کردند اونوقت میگن 20 درصد میدیم که نمیرین!!! نمی بینید مردم گرسنه و گرفتار شده اند؟ بیکاری جوانان و نخبگان را نمی بینید؟
سلام، حقوق نمایندگان مجلس وهیئت دولت ومدیران ارشد سازمانها ووزارتخانه هاباید همسطح حقوق کارگران وکارمندان شود تا مسئولین هم درد این قشرهای زحمتکش را درک کنند و باشکمهای سیر برای اقشار کم درآمدجامعه سخت گیری نکنند.به چه دلیل حقوق یک وزیر ویک مدیر باید بالاتراز سایر مردم باشد؟مناصب بالا جایگاه افردی است که زندگی خود را وقف خدا وجامعه کرده اند لذا اگر مناصب بالا جایگاه انسانهای ایثارگر است چرا مدیران ارشد کشورباید حقوقهای نجومی وبالا دریافت کنند؟
20 درصد و 25 درصد برای حقوق 1میلیون هشتصدهزار تومان مگه چقدر تفاوت داره فقط 90 هزار تومان که به همینم دل خوشیم . اینم از دهن ما بگیرین بکنین تو شکم اونی که 12 13 میلیون و بیشتر حقوق میگیره ... عدالت هم داریم میبینیم
اگر شعارهای انقلاب خوب است چرامسولان و بستگان با اعمال ورفتار خود برعکس ان عمل می کنند
۲ تا موضوع مهم وجود دارد که یکی مربوط به داخل کشور و دیگری مربوط به بین کشورها می باشد موضوع اول: دولت باید چند تا کشور در حد خودمان را در نظر بگیرد و ببیند نسبت درآمد به هزینه های قشر حقوق بگیران آنها چقدر است و همان نسبت را در کشور خودمان داشته باشیم. دومین موضوع این است که دولت باید قیمت ارز را بگونه ای قیمت گذاری کند که یک تعادل نسبی بین کالاهای تولید داخل و خارج حاصل شود. یعنی ارز خارجی را تا آنجا بالا نبرد که موجب افزایش قاچاق کالا به خارج و یارانه دادن به کشورهای خارجی شود و تا آنجا پایین نیاورد که باعث قاچاق کالاهای خارجی به داخل شود و حد متعادل آن را حفظ کند متاسفانه دولت ها همیشه عجولانه تصمیم و اقدام می کنند و حد تعادل را حفظ نمی کنند. همین موضوع در عدم رعایت در حد تعادل در سود بانکی هم وجود دارد که باعث اهمیت دلالی در مقابل تولید و اشتغال شده است. یک روز مبحث جوان گرایی و حمایت از بانوان را مطرح و به همین بهانه افراد باتجربه را از گردونه خارج و سیستم را نابود می کنند و کاری می کنند که رقابت عجیبی بین جوانها بر سر مناصب رخ داده است و افراد با سابقه و باتجربه باید زیر دستان آنها کار کنند و حرمت ها از بین برود و این ناشی از عدم رعایت حد تعادل در افراد باسابقه و باتجربه و جوانها است و عدم رعایت سلسله مراتب ها
طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار میزان تورم بالای 70درصد است ولی نوبخت وهمفکرانش که باگرفتن حقوقهای کلان در نازونعمت بسرمیبرند برسر ملت مظلوم منت میگذارند وتنها 20درصد به حقوق می افزایند واقعا این ظلم عظما راکجا ببریم به اعتراضات آرام ومحترمه بازنشستگان کوچکترین ارزشی قایل نیستند بازنشستگان زیرفشاراقتصادی بی سابقه با چه روشی درددل خودشان رابه اطلاع حضرات برسانند تا ناراحت نشوند وجر عوامل دشمن تلقی نگردند بابا فشاراقتصادی کاردبه استخوانمان رسانده دیگر بیش ازاین نای صبر کردن نداریم
اقلیتی چون مقامات ووزرا باگرفتن حقوقهای کلان کوچکترین اطلاعی از وضعیت وخیم اقتصادی ندارند حضرات باگرفتن حقوقهای 19 و20 میلیون تومانی ملت رابه صبوربودن ومقاومت دعوت میکنند در حالیکه اقشارآسیب پذیر درزیر فشاراقتصادی درحال له شدن هستند
نیاز نیست حقوق ها را زیاد کنید فقط حقوق را نصف کنید ولی قیمتها را به سال قبل برگردانید
به نظر شما تاثیری داره این حرفهای ما ایا دولت ومجلس حرف مردم و رسانه ها گوش میده و اجرا میکنه عهده کنترل ورود و خروج و عرضه گوشت و حتی توزیعش برنمیان تا مردم کمی راحت تر بشن اونوقت می تونن حقوق هارا به اندازه لازم افزایش بدن عجیبه
بیست درصد میزارن رو حقوق .مطمین باشید تا اخرنودوهشت تورم میشه پنجاه درصد .کلا تصمیم گرفتن به جای اینکا فقر رو ازبین ببرن فقیرارو از بین ببرن
با کارهای غیرکارشناسی وتصویب پدکانی حقوق در سال قبل فاتحه وجدان کاری در ودارات خونده شد وافراد تحصیل کرد ه و با ساقه ومجرب دلزده ودلسرد ازکار شدند وکا رها در ادارات خوابیده. کسیکه خدماتیه و قراردادی ش ه حقوقش همتراز یه فوق لیسانس مجرب شده واین ظلمه
فاتحه
تورم ۴۰۰درصد افزایش ۲۰درصد لابد تورم را نقطه به نقطه ساعتی حساب کردن
فرض که 20% حقوق در سال بعد اضافه شد. بنظر شما قیمت مایحتاج مصرفی مثل لبنیات.... ثابت می مونه.. هرگز
به فنا رفتیم ما....
با سلام واحترام: کارمندی پارسال 2/000/000تومان حقوق میگرفت میتوانست 600دلار بخرد وگوشت کیلویی 30 هزار تومان همان کارمند با همان 2/000/000تومان امسال فقط میتواند 130 دلار بخرد و گوشت 130 هزار تومان واگر حساب کنیم470=130-600که تفاوت آن باتومان میشود5/600/000تومان.چقدر میتوان بحقوق اضافه نمودتاجبران بشود. ان 470 دلار درماه ازجیب چه کسان و چه طبقه درآمده و به جیب چه کسانی رفته. با احترام.
من یه سوال دارم آقایان مسئولین محترم وقتی ویزیت دو دقیقه ای یه پزشک که صحت تشخیص آن هم در 90 درصد مواقع زیر سوال است 50 هزار تومنه و ادعا میکنه درس خونده و زحمت کشیده و حق تخصص داره وقتی تعمیر دو دقیقه ای یک وسیله خونه 40 هزار تومان میگیرن وقتی گوشت کیلویی 120 هزار تومانه وقتی آپارتمان در شهر کوچک متری 3 میلیون و در شهر بزرگ متری حداقل 7 میلیونه وقتی پراید آشغال 40 میلیون وقتی اجاره خانه در شهر کوچک بالای 1 میلیون و در شهر بزرگ بالای 2 میلیونه چرا من مهندس با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه ملی باید بعد 8 تجربه کاری (تازه با شانس آوردن و کار پیدا کردن!) و کلی کار تخصصی باید بگیرم 3 میلیون تومان و یه کارگر که در زمینه کار خودش تخصص هم داره اگه کار پیدا کنه باید بگیره 1.4 میلیون!!!!!!!!!! کجای این حساب و کتاب‌ها معقوله!!!!! مگه ما در این کشور زحمت نکشیدم مگه ما هم مثل پزشکان درس نخواندیم تازه ما زیر بار مسئولیت کارمون میریم و پزشکان نمیرن!!!!!! ما باید تا کی عذاب بکشیم تا کی باید نیاز اولیه مثل مسکن و خودرو و سفر برای یک مهندس دانشگاه دولتی که کلی زحمت کشیده باید یه آرزو باشه!!!!! مهندسی که در کشورهای خارج داره حداقل 4000 دلار حقوق میگیره!!!!!! مهندسی که در کشورهای دیگه در بدترین حالت یه پزشک داره دو برابرش حقوق میگیره نه 100 برابر!!!!! لطفا خواهشا به وضعیت کارگران و مهندسان این مملکت بر اساس دانشگاه و تجربه و تخصص و میزان و نوع کار رسیدگی کنید. چرا باید در یک سازمان 3 مدل استخدام رسمی و پیمانی و شرکتی باشه و با یک میزان کار کلی اختلاف حقوقی و مزایا باشه تا کی باید چوب اختلاف را بخوریم!!!!!!!!!!! تابناک محترم خواهشمندم تمنا دارم در مورد میزان زحمت و تلاش مهندسان در طول تحصیل و میزان حقوق آنها با توجه به درنظر گرفتن آنها جز طیف کارگر و همچنین اختلاف حقوقی در کارمندان رسمی و پیمانی و شرکتی یک گزارش تهیه کنید. با تشکر
با توجه به تورم 400درصدی افزایش 20 درصدی حقوق خیانت به کارمندان وخانواده های آنها می باشد
خدا شاهده این دولت اصلا بفکر مردم که نیست
بنده به یکی از شهرداری ها مراجعه کردم بابت عوارض سالیانه درست نسبت به سال گذشته دو برابر شد .اعتراض کردم .جواب دادند با نامه دستور شخص روحانی با امضا روحانی جهت اطلاع آقای حاجی نماینده شاهین شهر
این خط و اون نشون که همین بیست درصد هم یک وعده سرخرمنه که بعد از بیست و دو بهمن ، یا به کل کنسل خواهد شد و یا هزار جور اما و اگر به اون می بندند
دولت برای خودرو سازان بدهکار بانکی ........،ویا آن افرادی ارز دریافت میکنند و روی کاغذ جنس وارد میکند پول دارد ولی به کارمند و کارگر جماعت میرسد کفگیر به ته دیگ میخورد و بودجه ندارد و بخشنامه ها و همسان سازی و قانون رزمندگان را چرا اجراء نمیکند و حتی بسته حمایتی که اعلام شد فقط در آذر ماه پرداخت شد و دیگر خبری از آن نیست تا کی باید در خانواده من و امثال من خورد بشویم متاسفانه بی تدبیری تا کی و خشکاندن امید در خانواده تا کی ،لااقل به حرف خودتان احترام بگذارید
شکست وسقوط اقتصادی دقیقا همینیه که داریم توکشورتجربه میکنیم
البته نمایندگان محترم نگران کارمندان نیستند بلکه نگران هستند اگر افزایش حقوق پلکانی باشد بیشتر به سود و منفعت دولت محترم هستند چون سال ۹۷ که پلکانی بود اسما ۲۰ درصد بود ولی عملا ۱۰درصد هم افزایش نداشت لدا دوباره قصد دارند سال ۹۸ هم پلکانی بشه تا شلوغش کنند که همان زیر ۱۰ درصد افزایش بکنند . بعدش چرا کارمندی که ۲۹ سال سابقه کار دارد جوانی خودش را هدر داده با مدرک فوق لیسانس باید با یک نیروی ۵ سال سابقه و مدرک سیکل حقوقشان یکسان باشد . پس سابقه و مدرک کشک . سوم اینکه دولت محترم و نمایندگان عزیز خوب می دانند هر بلایی سر کارمند بیارن کسی حرفی ندارد که بزند چون چاره ای جز ساختن دارند . اگر لطف کنید این پیام بذارید ممنونم
نه نورو خدا، فکر منه بیکار و بیمار هم باشید که بیمه اختیاری پرداخت میکنم، ۲۰ درصد اضافه بشه بیمه میشه پونصد تومن، یا خدا
می بخشید چه توهین و افترایی در پیام من بود که آنرا نگذاشتید از کی گفتن حرف حق و اینکه سال جاری افژایش پلکانی کردند به چه کسانی ۲۰ درصد دادند . اینکه گفتن چرا باید به کارمندی که ۲۹ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس دارد کمتر از کسی که ۵ سال سابقه با مدرک سیکل دارد افزایش حقوق داد . این کجاش افترا و توهین هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت برای خودرو سازان بدهکار بانکی ..،ویا آن افرادی ارز دریافت میکنند و روی کاغذ جنس وارد میکند پول دارد ولی به کارمند و کارگر جماعت میرسد کفگیر به ته دیگ میخورد و بودجه ندارد و بخشنامه ها و همسان سازی و قانون رزمندگان را چرا اجراء نمیکند و حتی بسته حمایتی که اعلام شد فقط در آذر ماه پرداخت شد و دیگر خبری از آن نیست تا کی باید در خانواده من و امثال من خورد بشویم
فکر نان کن که خربزه آب است
نرخ اجناس و مایحتاج اولیه زندگی در ایران تقریبا در حد کشور های اتحادیه اروپاست ، اما حقوقها و دریافت دستمزدها در حد فقیر ترین کشور ها ( یعنی معلمی با مدرک دکتری دومیلیون تومان دریافتی اش است،به عبارتی کمتر از دویست دلار در ماه، در کجای دنیا چنین دستمزدی به معلم می دهند! و مخارج و هزینه های زندگی اش بصورت دلاری در حال افزایش است، دولتمردان چرا اقدامی نمی کنند! ؟)
سلام
اینکه پلکانی حقوق ها اضافه بشه خیلی خوبه‌‌.
ولی مثلا باید بین ۳۰ الی ۷۰ درصد افزایش باشه.
راه درست اینه که احکام حقوقی همه ادارات کنار هم بگذارند وشیوه پرداحت یکسان با تفاوت های مختصر ایجاد کنند ان وقت حقوق های کلان پایین میان و حق اعتراض هم به خودشون نمیدن چون می فهمند که قبلا به نا حق حقوق اضافه می گرفتند
حقوقها باید به صورت پلکانی افزایش یابند تا به قشر کم درآمد آسیبی نرسد به نظر من افزایش 20 درصدی برای تمامی کارکنان درست نیست اگه دولت به فکر معیشت است وکم کردن فاصله طبقاتی باید یه راهکار جدیدی ارائه دهد هرچند میدونم بعیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
کسانی که حقوق بالاتر می گیرند در سنین نزدیک به بازنشستگی هستند با بچه ای دم بخت که عمر و جوانیش با کار گذشته خودتو با او مقایسه نکن صبر کن به تو هم می رسه
مدیریت با خاله بازی بچههای مهد کودک فرقی نداره
آقای کریمی محترم دراین وضعیت نابسامان بازارازچه بله وبلکانی صحبت می کنید آیابااین وضعیت تورمی باچند میلیون دریک خانواده چهارنفری دریک ماه میتوان زندگی کردآیااین مردم بدبخت به شمارای داده اندکه فقط به فکرخودتان باشید فقط چسبیده ایدبه سه میلیون تومان.آیادراین آشفته بازارباکمتراز5میلیون تومان واقعا می توان زندگی کرد.به نظربنده که من هم دراین کشوراسلامی زندگی می کنم که جانم فدای وطنم حداقل دریافتی هانبایدکمتراز5میلیون تومان کمترباشد.ثانیاحضرتعالی خط فقرواقعی رادرکشورتعیین واعلام کنیدبعدازآن اقدام به تعیین میزان افزایش حقوق نمایید
بنده با کف حقوق پارسال 13 درصد افزایش حقوق داشتم درحالی که اعلام شد باید 20 درصد افزایش باشه! افزایش حقوق باید ثابت به نفع همه باشه و اگر قراره پلکانی باشه باید حداقلش 20 درصد باشه نه حداکثرش!
افزایش پلکانی ظلم به افراد با سابقه و با تجربه است . معنی عدالت این نیست که همه یکسان حقوق بگیرند بلکه هر کس باید متنایب با سابقه مدرک سختی کار و غیره حقوق بگیرد . یک کس به این نمایندگان مجلس این موضوع را بگوید .
بادرود،تابناک عزیزاین همه نوشتیدوماخواندیم ومانوشتیم ولی هیچ شخص سمت داری نخواست قبول کند که تبعیض بوی نفاق میدهدتحصیلات ،تجربه،وتخصص درجای خودش امتیازداروبایدلحاظ شودولی نه آنکه به بهانه هایی قانون گریزی کردن ،شما بررسی کنیددرشرکت نفت اکثرافرادی که سال ۹۶ بازنشسته شده اندبا چه مبالغ پاداشهاوباچه حقوقهایی ،بعضی ازاین افرادکه باید چندسال قبل بازنشسته می شدندبنابه دلایلی ماندندودراین سال با پاداشهای نجومی وحقوق بیشتربخاطرقوانین جدیدخودرابازنشست کردندواین دورازعدالت بود.
بهترین کار این است که حقوقها براساس قدرت خرید پرداخت شوند مثلا پایه حقوق کارگران و کارمند برای سال مثلا 98 معادل میانگین قیمت ریالی مثلا ده گرم طلا در سال قبل باشد یا معادل قیمت مثلا بیست کیلو گرم گوشت برای هرماه و غیره . کمی جا اندازی و چکش کاری و تعیین ضوابط آن سخت است اما قطعا میتوان با انجام کارهای کارشناسی روی این کار به یک سیستم جدید برای اعلام حقوق پایه دست یافته و بصورت اتوماتیک وار بشود پایه حقوق کارگران و کارمندان رو برای سال جدید محاسبه نمود تا هر سال جلوی ماهها وقت مجلس و دولت و مردم برای تعیین آن که بسیار هم هزینه بر هست صرف نگردد.
مجلس باید حداقل حقوق را افزایش بدهد به جای این همه طرحهای بیخود اگر مثلا حداقل حقوق بشه 8 میلیون تازه میشه تصمیم گرفت که افزایشها چجوری اعمال بشه باید اول با توجه به تورم حداقلها را درست کرد
حقوق کارمندان حداقل باید دو برابر شود خداوکیلی باز هم ارزشش به سال قبل نخواهد رسید در غیر اینصورت ظلم است و حق الناس خود دانید ضمنا پلکانی که بهیچوجه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل