بازدید 75039
۳

درد لگنی در هفته سی و هفتم بارداری

کد خبر: ۸۷۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 04 February 2019

در هفته سی و هفت بارداری جنین تقریبا کامل شده است و تقریبا همه مادران در این هفته مثل پنگوئن و کج راه میروند. این نوع راه رفتن مربوط به بافت پیوندی است که به دلیل افزایش هورمونها، سست و نرم شده اند. در هفته سی و هفت بارداری جنین کم کم در لگن جا میگیرد و به همین دلیل ممکن است مادر دچار درد لگن شود.

علت درد لگنی در هفته سی و هفتم بارداری

اثرات منفی انعطاف مفصلی در هفته سی و هفتم بارداری، درد لگن است. سر جنین عمیقتر و عمیقتر در لگن جای میگیرد و وزن سنگینش به لگن فشار وارد میکند، پس تعجبی ندارد که این روزها راه رفتن خانم باردار سخت باشد. یکی دیگر از دلایل درد در استخوان لگن در بارداری، افزایش فشار بر عصب سیاتیک است. دو عصب سیاتیک موجود در بدن از پایین کمر تا مچ پاها کشیده شده‌اند. فشار رحم در اثر بزرگ شدن روی این اعصاب باعث ایجاد درد و ناراحتی در کفل‌ها، لگن و ران‌ها می‌شود.

وقتی جنین درون لگن قرار می‌گیرد

وقتی که جنین درون حفره لگنی قرار میگیرد، فشار رحم به دیافراگم کمتر میشود وقتی این اتفاق می افتد، انجام نفسهای طولانی و عمیقتر راحتتر میشود. معده هم دیگر به خود نمیپیچد و این باعث میشود خانم باردار یک وعده غذایی کامل را راحت نوش جان کند.

روش های کاهش درد لگن در هفته سی و هفتم بارداری

برای رهایی از این ناخوشی،  بهتر است پاها بالاتر از سطح بدن قرار گیرد و در این حالت خانم باردار استراحت کند، ورزشهای لگنی، حمام آب گرم، کمپرس گرم، ماساژ یا درمانهای مکمل و اضافه دیگر نیز میتواند کمک کننده باشد. استفاده از یک شکم بند مخصوص هم در هفته سی و هفت بارداری در این موارد موثر است.

بهتر است تا جایی که امکان دارد خانم باردار فعالیت خود را داشته باشد اما در عین حال از انجام حرکات و فعالیتهایی که درد را تشدید میکند، خودداری کند. در هفته سی و هفتم بارداری دیگر باید با کفش پاشنه بلند خداحافظی کرد و از انواع بدون پاشنه استفاده کرد. استفاده از یک بالش بین پاها در هنگام خواب نیز میتواند درد لگن در این هفته های نزدیک به زایمان را کم کند. در صورت وجود پله، بهتر است پله ها یکی یکی بالا رفته شود تا کمترین فشار را به مادر وارد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خوبه
خیلی خوب بود
خوب بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار