بازدید 4151

بانک انگلیس ذخایر طلای ونزوئلا را بلوکه کرد

بانک انگلیس درخواست دولت ونزوئلا برای استرداد ۱.۲ میلیارد دلار طلای ذخیره شده این دولت در این بانک را رد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 27 January 2019

بانک انگلیس درخواست دولت ونزوئلا برای استرداد ۱.۲ میلیارد دلار طلای ذخیره شده این دولت در این بانک را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی. ان. ان، این اقدام از سوی بانک انگلیس ضربه‌ای دیگر بر دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلاست که تلاش می‌کند تا کنترل کشور را در اختیار خود نگه دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این ذخیره طلا به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار بخش قابل توجهی از ذخیره خارجی هشت میلیارد دلاری است که توسط بانک مرکزی ونزوئلا نگهداری می‌شود.

بانک انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بانک در تمامی عملیات‌هایش بالاترین استاندارد مدیریت ریسک را رعایت می‌کند و از تمامی قوانین مرتبط شامل تحریم‌های مالی قابل اعمال تبعیت می‌کند.

شبکه خبری سی. ان. ان نمی‌تواند به صورت مستقل این گزارش را تأیید کند و تلاش می‌کند تا از جانب مقام‌های دولت کاراکاس پاسخی دریافت کند.

روز جمعه اعلام شد که بانک انگلیس تلاش‌های ونزوئلا برای بازپس‌گیری ۲/‏۱ ‬ میلیارد دلار طلای این کشور را که به عنوان سپرده خارجی نگه می‌دارد بلوکه کرده است. براساس گزارش رسانه‌ها مقام‌های کاراکاس هفته‌ها تلاش می‌کردند این طلاها را از انگلیس خارج کنند و حتی رئیس بانک مرکزی ونزوئلا برای این منظور راهی لندن شد.

این اقدام بانک انگلیس پس از آن صورت گرفت که مقام‌های آمریکایی به دولت لندن تاکید کردند تا دسترسی مادورو را به دارایی‌های کشورش متوقف کند و بجای آن به خوآن گوآیدو، رئیس جمهوری موقت و رهبر اپوزیسیون کمک کند.

انگلیس نیز همراه با آمریکا و برخی کشورهای اروپایی گوآیدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت به رسمیت شناخته است.

آلن دانکن، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا گفت: ما شانه به شانه در کنار آمریکا ایستاده‌ایم و خوآن گوآیدو و مجمع ملی ونزوئلا را بهترین گزینه برای رهبری این کشور می‌دانیم تا به احیای دموکراسی، اقتصاد و آزادی بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل