بازدید 1904

افزایش حضور دانشجویان چینی در دانشگاه‌های تایلند

کد خبر: ۸۷۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 23 January 2019
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: حضور دانشجویان چینی در دانشگاه‌های تایلند به سرعت رو به افزایش است،به طوری که تعداد ثبت نام های سالانه دانشجویان چینی از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون دو برابر شده است.

به گزارش فارس، جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه بررسی دانشگاه‌های تایلند در جذب دانشجویان خارجی نشان می‌دهد که حضور دانشجویان چینی در این کشور به سرعت رو به افزایش است، گفت: داده های موجود حاکی از آن است که تعداد ثبت نام های سالانه دانشجویان چینی از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون دو برابر شده است. دانشجویان چینی به جای رفتن به دانشگاه های غرب دنبال گزینه هایی هستند که از جهت هزینه های تحصیل راحت تر و آسان تر باشد و دانشگاه های دولتی و خصوصی در تایلند با درک این موقعیت با ایجاد دوره های آموزشی جدید می کوشند دانشجویان بیشتری را از جمهوری خلق چین پذیرش کنند.

به گفته وی، دانشگاه‌های تایلند از نظر شهریه، در مقایسه با کشورهایی مانند استرالیا، آمریکا و بریتانیا برای دانشجویان چینی بسیار مقرون به صرفه هستند. در تایلند اخذ مدرک کارشناسی سالانه در حدود 3 هزار و 700 دلار هزینه دارد، در حالیکه شهریه این دوره از 8 هزار دلار در سنگاپور تا بیش از ۶۰ هزار دلار در بعضی از دانشگاه های آمریکا متفاوت است.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان چینی عمدتا از مناطق روستایی و ایالت های جنوبی چین برای ادامه تحصیل به تایلند مسافرت می‌کنند، گفت: این دانشجویان معتقدند که تحصیل در نظام آموزش عالی چین به شدت رقابتی است. ضمن اینکه بین چین و تایلند بر اساس "طرح یک کمربند، یک جاده" روابط تجاری نزدیکی برقرار است. این طرح که برای زیر ساخت های آن میلیارد ها دلار سرمایه‌گذاری شده است ارتباطات دریایی و زمینی بین آسیا، اروپا و آفریقا را تسهیل و ترویج می کند.

وی با اشاره به رتبه‌های بین المللی دانشگاه‌های تایلند، گفت: در تایلند تعداد دانشگاه هایی که در نظام های رتبه بندی از موقعیت برتری برخوردار باشند، در مقایسه با کشورهایی مانند مالزی یا سنگاپور بسیار اندک است. طبق رتبه بندی ۲۰۱۸ تایمز، دانشگاه تراز اول این کشور دانشگاه ماهیدول است که دارای رتبه ۸۰۹-۶۰۱ در جهان و رتبه ۹۷ در آسیا است. در حالیکه، مالزی و سنگاپور در رتبه بندی دانشگاه های آسیا در بین ۵۰ دانشگاه برتر هر دو دارای دانشگاه های ممتاز هستند. با وجود این، دانشجویان چینی به ادامه تحصیل در تایلند علاقه بیشتری از خود نشان می دهند.

مهراد ادامه داد: قابل توجه آن که بزرگ ترین دانشگاه خصوصی تایلند ( Dhurakij Pandit University ) فعالیت خود را در سال ۲۰۱۱ با ۲۳ دانشجوی چینی آغاز کرد و اکنون بیش از 3 هزار و 700 دانشجوی چینی در آن به تحصیل می‌پردازند،  بعلاوه، سرمایه گذاران چینی مبالغ زیادی به دانشگاه های خصوصی تایلند مثل دانشگاه Kirk در بانکوک تزریق می کنند. هدف این همکاری تاسیس دوره های آموزشی بیشتر متناسب با بازار چین است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی