بازدید 3857

انگیزه شرکتهای کوچک ایرانی در شرایط تحریم

یک کارشناس اقتصادی تاکید کرد، در شرایط جدید اقتصادی (بازگشت تحریم)، درحالی با کاهش حجم بازارها رو به رو هستیم، که فرصتهای جدید و سهل الوصول تری برای کارآفرینان و شرکتهای دانش بنیان ایرانی فراهم خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ 22 January 2019

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم، ناصر پاشاپور  با بیان اینکه، در دوره تحریم هرچند بازارها کوچتر میشوند،  اما رقبای بزرگ نیز از بازار خارج میشوند، گفت: فضای جدید امکان شروع فعالیت را برای شرکتهای دانش بنیان و چالاک اماده میکند. در این شرایط امکان دسترسی بیشتری به فرصتها ایجاد میشود هرچند میزان کلی سرمایه گذاری با کاهش رو به رو خواهد بود.

انگیزه شرکتهای کوچک ایرانی در شرایط تحریموی افزود، شرکتهای بزرگ و تولید کننده های مطرح به این مووضع فکر میکنند که آیا باید سرمایه گذاری خود را در کشور کاهش داده یا با همین روال فعلی به فعالیت ادامه دهند، اما شرکتهای ایرانی راه حل و (گزینه)چاره ای جز سرمایه گذاری رشد و استفاده از فرصت جدید ایجاد شده ندارند.

پاشاپور گفت: در شرایط تحریم، رفته رفته  صاحبان برندهای بزرگ خارجی از بازارهای ما خارج میشوند،  اما این خروج به معنای متوقف شدن چرخهای اقتصادی نیست بلکه برعکس شرکتهای کوچک ایرانی انگیزه و فرصت حضور بیشتری پیدا میکنند. اتفاقا از این مسیر میتوان زمینه رشد کسب و کارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان را فراهم کرد از طرف دیگر باید به ایجاد شغلهای جدید و تغییر فضای اشتغال سنتی در کشور نیز امیدوار بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به لزوم تغییر رفتار برندها در شرایط تحریم و توجه ویژه به حوزه بازاریابی برای فروش محصولات گفت: مراکز نواوری با هدف انتقال خدمات مارکتینگ به نسل جدیدی از خدمات راه اندازی میشوند، گفت: عملکرد نسل جدید خدمات بازاریابی باید بسیار متفاوت از انچه که تا کنون بوده باشد.

وی افزود، اگر پیش از این و در 10 سال قبل ارائه خدمات مارکتینگ 4تا 6 ماه زمان میبرد، امروز طی 24 ساعت این خدمات به برندهای مختلف صنعتی و مالی ارائه میشود. نسل بعدی خدمات مارکتینگ باید به این نیاز پاسخ دهد  که چگونه طی این زمان کوتاه میتوان ارائه خدمات مارکتینگ را ارتقا داد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به راه اندازی مرکز نواوری آو گفت: مراکز نوآوری در شرایط جدید میتوانند، به کمک تولید کنندگان و صاحبان کسب و کار ایرانی آمده و فضا را برای رفع مهمترین چالش تولید در ایران یعنی عرضه و فروش محصول نهایی مهیا کنند.

پاشاپور ادامه داد، طی این مدت شغلهای زیادی ایجاد  خواهد شد، اما باید توجه داشت که با به کارگیری فن اوریهای جدید شغلهای موجود دستخوش تغییرات فراوان نیز خواهد بود.باید توجه داشت که مسیر مارکتینگ برای حمایت از  تولید باید به سمتی باشد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات غنی تر و وسیع تر شود.

وی افزود، صاحبان برندها، کسب و کارها با بکارگیری تکنولوژی، کسب و کارشان را به نسل جدید ارتقا خواهند داد. از طرف دیگر شرایط جدید اقتصاد کشور زمینه را برای انجام این فرایند تسهیل خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر