بازدید 1659

اظهار بی‌اطلاعی آنروا از طرح تعطیلی مدارس این آژانس در قدس شرقی

آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی در سازمان ملل"آنروا" اعلام کرد از گزارش‌ها پیرامون برنامه رژیم صهیونیستی برای تعطیلی مدارس این آژانس در "قدس شرقی" بی اطلاع است.
کد خبر: ۸۷۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 21 January 2019

آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی در سازمان ملل"آنروا" اعلام کرد از گزارش‌ها پیرامون برنامه رژیم صهیونیستی برای تعطیلی مدارس این آژانس در "قدس شرقی" بی اطلاع است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخیرا شبکه تلویزیونی "هاداشوت" رژیم صهیونیستی گزارش کرد که شورای امنیت داخلی این رژیم تصمیم گرفته از سال تحصیلی آینده این مدارس را تعطیل کند.

این شبکه اعلام کرد که قرار است دانش‌آموزان این مدارس جذب مدارس تحت مدیریت مقامات اسرائیلی شوند. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هنوز این گزارش را تایید و یا تکذیب نکرده است.

آژانس آنروا همچنین اعلام کرد از این تصمیم برای تعطیل کردن مدارس تحت اداره این آژانس در قدس شرقی مطلع نشده است.

 آنروا در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما از سال ۱۹۵۰ بر اساس حکم‌ مجمع عمومی سازمان ملل به خدمات دهی و نگه داری تاسیسات در قدس شرقی می پردازیم. به موجب این حکم ناحیه قدس شرقی بخشی از حوزه عملیاتی ما محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسرائیل مشمول تعهداتی است که به موجب آن ملزم است از عملیات‌های این آژانس در حوزه‌های تحت اختیار آن حمایت کند.

 این بیانیه در حالی منتشر شد که اسرائیل مدت‌ها پیش برای منحل کردن آژانس آنروا فشار وارد کرده و گفته که این آژانس به تداوم درگیری با فلسطینی‌ها کمک می‌کند.

اسرائیل همچنین از شیوه کار آنروا در طبقه بندی آوارگان فلسطینی انتقاد کرده، چرا که بر اساس این شیوه فرزندان و نوادگان آنها هم می‌توانند برای این وضعیت واجد شرایط شوند.

در این‌ راستا دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از موضع اسرائیل علیه آنروا با قطع کمک‌های مالی به این آژانس حمایت کرده است.

آمریکا به صورت سنتی بزرگترین حامی آنروا تاکنون بوده است و حدود ۳۵۰ میلیون دلار در سال به آن کمک می‌کرده است، اما ترامپ تمامی این کمک را حذف کرد. از جمله فعالیت‌های آنروا آموزش به دو هزار و ۳۵۹ دانش‌آموز در قدس شرقی است؛ ناحیه‌ای که در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ به اشغال اسرائیل در آمد و بعد از آن طی اقداماتی که هرگز از سوی جامعه بین‌الملل تایید نشد، به اسرائیل منضم شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار