بازدید 4145

توکلی: ادغام و انحلال دانشگاه‌ها متوقف شود

کد خبر: ۸۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 20 January 2019
رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان خواستار جلوگیری از دادن حق ادغام و انحلال دانشگاه‌های موفق و معتبر کشور، توسط دولت شد.

به گزارش ایرنا، در نامه «احمد توکلی» به «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: دولت در اقدامی غیر قابل دفاع، در تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ می‌خواهد اجازه ادغام و انحلال صد‌ها نهاد و سازمان مستقل را به دست آورد. این طرز عمل از جهات متعدد کاری غیرکارشناسانه است.

توکلی ادامه داد: بسیاری از این دستگاه‌ها به حکم قانون تأسیس شده اند و برای هریک از آن‌ها ده‌ها ساعت کارشناسی و مباحثه در کمیسیون‌های تخصصی و صحن مجلس شورای ملی و مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است که به طور دائمی وجود قانونی یافته اند. هر یک از این انحلال‌ها و ادغام‌ها باید پیوست کارشناسی داشته باشد
وی تصریح کرد: این نماینده مجلس افزوده است: بخش عمده این دانشگاه‌ها مثل نفت و صداوسیما بر اساس نیاز‌های تخصصی سازمان، خود به صورت تخصصی و حرفه‌ای متناسب با نیاز دستگاه‌های خود نیرو تربیت کرده و استخدام می‌کنند که در صورت تعطیلی تامین نیاز‌های آن‌ها دچار اختلال خواهد شد. به خصوص آن که در فرایند جذب دانشجو در این دانشگاه‌ها استاندارد‌های بالایی را رعایت کرده و از همین رو بهره وری بالایی نیز دارند.

در این نامه آمده است: در زمانه‌ای که کاربردی کردن علوم و رابطه صنعت و دانشگاه یکی از اولویت‌های نظام است پیامد خواسته یا ناخواسته چنین حکمی ایجاد فرصت برای برخی است تا با تعطیلی این دانشگاه ها، دستشان برای استخدام بی ضابطه افراد فاقد تخصص و تعهد باز شود؛ و عدالت اداری را بیشتر آسیب بزند. البته این حق برای دستگاه‌های اجرایی محفوظ است که اگر ادغام یا انحلال دانشگاه یا سازمان دیگری را لازم می‌داند، در شکل لایحه مستقلی با دلایل کارشناسی آن را از مجلس بخواهد.

به گزارش ایرنا، سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، مؤسسه‌ای غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که در شهریور ۱۳۹۴ با هدف مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت و برقراری عدالت تشکیل شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر