بازدید 1610

نماینده اتمی کره‌جنوبی احتمالا در سوئد با نماینده کره‌شمالی ملاقات کند

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد، نماینده اتمی ارشد کره جنوبی ظاهرا برای نشست احتمالی با یکی از مقامات ارشد کره شمالی به سوئد سفر کرده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 20 January 2019

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد، نماینده اتمی ارشد کره جنوبی ظاهرا برای نشست احتمالی با یکی از مقامات ارشد کره شمالی به سوئد سفر کرده است.

به گزارش ایسنا، این منبع گفت: لی دو-هون نماینده ویژه امور امنیتی و صلح شبه جزیره کره ظاهرا سئول را به مقصد استکهلم ترک کرده است؛ جایی که یک نشست امنیتی دولتی-مدنی موسوم به نشست "Track ۱.۵" قرار است برگزار شود.

براساس خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، چوی سون-هوی معاون وزیر امور خارجه کره‌شمالی پیشتر از پکن وارد پایتخت سوئد شده تا در این نشست شرکت کنند.

یک احتمال دیگر نیز وجود دارد که استفان بیگان، نماینده ویژه واشنگتن در امور کره‌شمالی هم به استکلهم سفر کند. اگر وی با چوی دیدار کند این نخستین دیدار آنها از اوت سال ۲۰۱۸ میلادی است که بیگان در این سمت منصوب شده است.

این منبع دیپلماتیک افزود: اگر تمامی این سه مقامات در استکلهم حاضر شوند ممکن است نشست‌های دو جانبه یا چند جانبه برگزار شوند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که دیپلمات‌های عالی رتبه از کره شمالی و آمریکا در استکهلم دیدار می‌کنند. یک روزنامه محلی نیز اعلام کرد  که این نشست تا چند روز آتی ادامه خواهد داشت.

این نشست همزمان با آن صورت می‌گیرد که یکی از مقامات ارشد کره‌شمالی برای مذاکرات عالی‌رتبه با مقامات آمریکایی وارد واشنگتن شده است.

کیم یونگ- چول معروف به دست راست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اوایل روز جمعه وارد واشنگتن شد.

مقامات دولت کره جنوبی از تایید اینکه آیا لی به سوئد سفر کرده یا خیر امتناع کرده‌اند.

این در حالی است که لی تمامی قرار ملاقات‌های خود را در سئول لغو کرده و تلفن همراهش نیز خاموش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار