بازدید 6112
در بیست و هشتمین روز آغاز تظاهرات مردمی ؛

نیروهای امنیتی سودانی سه معترض را زخمی کردند

کد خبر: ۸۷۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰ 16 January 2019

مخالفان دولت سودان سه شنبه شب در مناطق مختلف پایتخت این کشور راهپیمایی برگزار کردند که این با واکنش شدید نیروهای امنیتی و پلیس مواجه شد و آن ها دست کم سه نفر را زخمی کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تارنمای «سودان تریبون» در این خصوص نوشت، صدها نفر در پاسخ به فراخوان مخالفان دولت برای برگزاری راهپیمایی شبانه و در خواست برای کناره گیری «عمر البشیر » رئیس جمهوری این کشور از قدرت، به خیابان ها آمدند اما نیروهای امنیتی و پلیس در برخورد با آنان متوسل به خشونت شده و با گلوله جنگی دست کم سه نفر از آنان را زخمی کردند.

این تارنمای سودانی افزود، از ساعات نخست روز سه نبه شمار زیادی نیروی پلیس در مناطق مختلف خارطوم بویژه مناطقی که قرار بود تجمع و تظاهرات صورت گیرد، مستقر شده بودند و با این حال معترضان از ساعت پنج بعدازظهر شروع به تجمع در خیابان ها کردند و با سر دادن شعارهایی تاکید کردند تظاهراتشان مسامت آمیز و به دور از خشونت است اما نیروهای پلیس با گاز اشک آور و گلوله جنگی به آن ها حمله کردند.
سفارت روسیه درخارطوم روز سه شنبه در بیانیه ای اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر مشارکت مزدوران روس در سرکوب تظاهرات کمردمی در سودان را تکذیب کرد .

روزنامه تایمز انگلیس پنجشنبه گذشته نوشته بود شماری مزدور روسی در سرکوب تظاهرات مردمی در سودان مشارکت دارند. رئیس جمهوری سودان روز دوشنبه در میان طرفدارانش در منطقه دارفور واقع در غرب این کشور تاکید کرد که از قدرت کناره گیری نمی کند.

وی افزود،تنها راه تغییر دولت، انتخابات است و مردم در سال 2020 تصمیم می گیرند چه کسی حاکمشان باشد.
مقام های سودانی اعلام کرده اند از زمان آغاز تظاهرات مردمی در این کشور تاکنون 24 نفر کشته شده اند و این در حالی است که سازمان دیدبان حقوق بشر شمار کشته ها را 40 نفر اعلام کرده است.
مردم سودان از 28 آذر در اعتراض به سیاست های دولتی و افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها دست به راهپیمایی زده و خواستار سرنگونی نظام حاکم شده اند.

«عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان که از 30 سال پیش قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد، چهارشنبه گذشته در جمع هوادارانش در خارطوم گفت: پیوسته توطئه هایی ضد سودان برای درهم شکستن و ویران کردن آن در جریان بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار