بازدید 2382

ژئوپلتیک علم و فرهنگ در حال تغییر است

کد خبر: ۸۷۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 15 January 2019

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر معادلات ژئوپلتیک در عرصه علم و فرهنگ خبر داد و گفت: دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند در این زمینه به شورا کمک کند.

به گزارش مهر، سیدعباس صالحی امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است، با اشاره به چهل سالگی انقلاب گفت: فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی را می توان به سه دوره تقسیم کرد. در دوره اول این شورا به نهادسازی در حوزه علم و فرهنگ پرداخت، در این دوره موسسات جدیدی به تناسب نیازها به وجود آمدند.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره دوم به تنظیم مقررات که به تناسب نیازها به وجود آمده بود پرداخت و در دوره سوم که دوره ۱۲ ساله حضور دکتر مخبر دزفولی بود به ادامه رویکردهای قبلی و رویکردهای جدید پرداخت.

صالحی گفت: در این دوره به نقش جامعه در حوزه علم و فرهنگ شکل داده شد، سندهایی در حوزه علم، فرهنگ، آموزش و پرورش تدوین شدند که نگاه به آینده دارند و با اینکه تمام بخش های آنها هنوز محقق نشده ولی تصویر روشنی از مسیر را روشن کرده اند و این سندها نگاه مان را به دوره علم و فرهنگ نشان می دهند.

وی ادامه داد: دکتر مخبر دزفولی در این دوره نقش مهمی در پیش نیازهای این سندها داشت، نقشی که حتما در آینده علم و فرهنگ کشورمان ماندگار خواهد شد من بر این اساس برای وی توفیق روزافزون می خواهم که دوره سوم برای وی محفوظ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به نظر می رسد دکتر عاملی دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره چهارم شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته باشد که ما در این دوره با رشد علم و فرهنگ مواجه هستیم و حوزه علم و فرهنگ در فضایی شتابنده در حال اتفاق افتادن است و با توجه به اینکه حوزه فضای مجازی از تعلقات دبیر جدید شوراست می تواند در اتفاقاتی که در فضای علم و فرهنگ رخ می دهد تاثیرگذار باشد.

وی گفت: ژئوپلتیک علم و فرهنگ در حال تغییر است و نگاه دکتر عاملی در عرصه بین الملل می تواند به دبیرخانه و شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کند و با توجه به تغییرات معادلات ژئوپلتیک علم و فرهنگ، همچنان ایران را در قله علم و فرهنگ پیش ببرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی