بازدید 14676

هواپیمای سقوط کرده متعلق به ارتش است

کد خبر: ۸۶۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 14 January 2019

لحظاتی پیش سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ داد و یک فروند بوئینگ 707 باری که از بیشکک عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست و خلبان نتوانست هواپیما را روی باند کنترل کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دقایقی پیش یک فروند هواپیما در حوالی فرودگاه فتح کرج و صفا دشت دچار سانحه شد.

هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.

مسئولان هواپیمای کشوری به فارس گفتند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه برخورد می‌کند.

منابع خبری به فارس گفتند این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده است.

این هواپیمای باری حامل محموله گوشت از قرقیزستان بوده است.

خالدی سخنگوی اورژانس به خبرنگار فارس اعلام کرد این پرواز ده خدمه داشته است و یک بالگرد، یک اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شده‌اند.

به گفته یکی از کارشناسان در این‌باره، لااقل در چارت پروازی فرودگاه پیام و AIP ایران حتما باید قید شود که فرودگاهی با باند و جهت مشابه در نزدیکی فرودگاه وجود دارد که خلبان اشتباه نکند؛ اگر کرو پرواز خارجی باشد که این شرایط باید بسیار دقیق‌تر رعایت شود.

یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت بررسی دلایل قطعی وقوع سانحه هواپیماهای نظامی در کمیته بررسی سانحه همان نهاد نظامی انجام می‌شود.

چرخساز مدیرعامل هلال‌احمر البرز گفت: ۸ تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کردند.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در پی انتشار اخباری درباره زنده بودن خلبان هواپیما به خبرنگار فارس گفت: نمی توانم زنده بودن خلبان هواپیما را تایید کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر