بازدید 16863
پیمانه اقتصادی؛

دلار به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد/ واکنش جهانگیری به واردات سنگ قبر و دسته بیل/ رئیس انجمن قطعه‌سازان: وضعیت خودرو مانند دلار شده است / مشتریان خودرو، قیمت‌های جدید را می‌پذیرند یا نه؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سیگنال گرانی خودرو به بورس تهران رسید، قیمت شقه گوسفندی به ۸۱ هزار تومان رسید، ۹۵۹ تن خاک کوره وارد کشور شد، آرامکو ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت می‌فروشد، واریز مبلغ سبد معیشت کارگران تا چهارشنبه، درآمد شرکت‌های دولتی دو برابر، ولی مالیات و سود شرکت‌ها نصف شد، خریداری ۸۰ درصد سیب مورد نیاز عید تاکنون و مردم کدام کشور بیشتر کار می‌کنند را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 14 January 2019
دلار به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد/ واکنش جهانگیری به واردات سنگ قبر و دسته بیل/ رئیس انجمن قطعه‌سازان: وضعیت خودرو مانند دلار شده است / مشتریان خودرو، قیمت‌های جدید را می‌پذیرند یا نه؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سیگنال گرانی خودرو به بورس تهران رسید، قیمت شقه گوسفندی به ۸۱ هزار تومان رسید، ۹۵۹ تن خاک کوره وارد کشور شد، آرامکو ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت می‌فروشد، واریز مبلغ سبد معیشت کارگران تا چهارشنبه، درآمد شرکت‌های دولتی دو برابر، ولی مالیات و سود شرکت‌ها نصف شد، خریداری ۸۰ درصد سیب مورد نیاز عید تاکنون و مردم کدام کشور بیشتر کار می‌کنند را در بر دارد.

سیگنال گرانی خودرو به بورس تهران رسید

دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران، ۴۳۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۹۳ رسید. همچنین شاخص کل هموزن بر خلاف نماگر اصلی ۱۷۷ واحد افزایش یافت و عدد ۲۸ هزار و ۸۰۳ را تجربه کرد. در عین حال، شاخص آزاد شناور ۱۳۵ واحد کاهش یافت و تا تراز ۱۷۹ هزار و ۴۶۳ پایین رفت. علاوه بر این‌ها شاخص بازار اول و دوم ۱۳۶ و ۱۹۰۰ واحد  پایین رفت. دیروز در بازار سهام، خودرویی‌ها عمدتا با رشد فزاینده قیمت مواجه شدند، که یکی از دلایل آن را می‌توان گران شدن قیمت خودرو‌ها دانست، به طوری که عمده نماد‌های شاخص در این گروه با بیش از چهار درصد افزایش قیمت روبه رو شدند.  
بورس

دلار به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد

محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به افزایش قیمت ارز در روز‌های اخیر، اظهار داشت: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با بیان اینکه در سال ۹۷ منابع ناشی از فروش نفت تقریبا بیش از بودجه کشور در سال جاری بوده است، افزود: با توجه به تحقق منابع ارزی از نفت به واسطه فروش و افزایش قیمت طلای سیاه در ماه‌های ابتدایی سال، منابع ارزی در این بخش با یک شرایط خاصی روبه رو است، از این روی، دغدغه‌ای در این بخش وجود ندارد. در ماه‌های اخیر با اقدامات بانک مرکزی و مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه حجم زیادی ارز وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۸ به دلیل تسویه حساب شرکت‌ها رخ داد، افزود: در روز‌های اخیر بیشتر التهابات بازار ارز ناشی ازعوامل خارجی است و به واقعیت‌های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد. پورابراهیمی ادامه داد: تحلیل‌ها حاکی از این است که نرخ ارز باید همچنان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود شرایط، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تأثیر بگذارد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در بازار وجود داشته و مدیریت بانک مرکزی روند کاهشی استمرار می‌یابد، تصریح کرد: با سیاست‌هایی که بانک مرکزی اتخاذ می‌کند می‌تواند تا پایان سال قیمت ارز را به زیر ۱۰ هزار تومان سوق دهد./ایبنا


سومین افت پیاپی «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) در معاملات دیروز بیش از ۵/ ۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۵۵ هزار و ۶۷۹ تومان معامله شد. با اینکه سایر سررسید‌های وام مسکن شرایط متفاوت معاملاتی را نسبت به هم تجربه کردند، اما شدت افت قیمت‌ها شدیدتر بود و میانگین قیمتی تسه‌ها باز هم کاهش یافت. با قوت گرفتن زمزمه‌های عدم رشد سطح وام مسکن، توقف رشد قیمت واحد‌های مسکونی می‌تواند شرایط متقاضیان مسکن را بهبود بخشد و رونق را به بازار تسه‌ها بازگردد. با مطالعه گزارش تحولات معاملات مسکن بانک مرکزی‌ می‌توان به کند شدن شیب افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن پی برد. قیمت هر متر مربع آپارتمان در آبان و آذر به ترتیب ۶/ ۶ و ۱/ ۴ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته‌اند، در حالی که میانگین ۹ ماهه قیمت مسکن در سال ۹۷ بیش از ۶۳ درصد رشد داشته است.

قیمت شقه گوسفندی به ۸۱ هزار تومان رسید

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه روند صعودی قیمت گوشت در بازار ادامه دار شد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان به مغازه دار و ۸۰ تا ۸۱ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود. وی کمبود دام ناشی از قاچاق را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مطرح کرد و افزود: بسیاری از مسئولان و مقامات بر این موضوع اتفاق نظر دارند که قاچاق بی رویه دام در ماه‌های اخیر دلیل اصلی نابسامانی بازار گوشت و کمبود دام زنده است. ملکی درباره اینکه تاکنون افزایش واردات گوشت قرمز محقق نشده است، بیان کرد: با توجه به اظهارات مسئولان تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات گوشت قرمز در راستای کنترل قیمت‌ها در ایام پایانی سال انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر این امر تحقق یابد تا مجدد آرامش به بازار بازگردد. /باشگاه خبرنگاران جوان

واکنش جهانگیری به واردات سنگ قبر و دسته بیل

معاون اول رئیس جمهور گفت:برخی در اسناد مربوط به صادرات و واردات ذره‌بین می‌گذارند که مثلاً سنگ‌قبر وارد شده! حالا یک شرکت خصوصی رفته محصولی را وارد کرده است، این مسأله‌ای می‌شود که سر و صدا ایجاد کنند و طوری نشان دهند که این کشور هنوز سنگ‌قبر یا دسته بیل و کلنگ وارد می‌کند. نسبت به مشکلات واقف هستیم، اما این که فقط سیاهی نشان دهیم درست نیست. جهانگیری با اشاره به اینکه ایران در حال صنعتی شدن است افزود: در حال حاضر هیچ طرح بزرگ صنعتی نمی‌توان نام برد که از زمان طراحی تا ساخت و بهره‌برداری در داخل کشور انجام نشود، روزگاری در این کشور نیروگاه را می‌آوردند، نصب می‌کردند و می‌رفتند. / فارس

۹۵۹ تن خاک کوره وارد کشور شد/عراق بزرگترین صادرکننده به ایران

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۹۵۹ تن خاک کوره از ۲ کشور جهان وارد ایران شده است. بر اساس اعلام گمرک واردات ۹۵۹ هزار و ۹۰۲ کیلوگرم خاک کوره باعث خروج ۱۱۶ هزار و ۵۳۲ دلار یا به عبارتی ۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۸۴ ریال شده است. واردات از کشور‌های عراق و امارات متحده عربی صورت می‌گیرد. به نقل از میزان، بیشترین واردات از کشور عراق به حجم ۸۳۲ تن و به ارزش ۹۷ هزار و ۳۱ دلار، معادل ۴ میلیارد و ۹۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۹۴۳ ریال ثبت شده است.

آرامکو ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت می‌فروشد

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که آرامکوی سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت صادر خواهد کرد. خالد الفالح که در کنفرانسی در ابوظبی سخنرانی می‌کرد، مشخص نکرد، این اوراق قرار است مخصوص چه ارزی صادر شود، اما او هفته گذشته در رویدادی در ریاض گفته بود، این اوراق مشارکت که آغازکننده فعالیت آرامکو در بازار اوراق جهان است، احتمالا به دلار آمریکا خواهد بود. او هفته گذشته همچنین گفته بود که غول نفتی سعودی، اوراق بهادار خود را در ربع دوم امسال منتشر خواهد کرد.

واریز مبلغ سبد معیشت کارگران تا چهارشنبه

سازمان برنامه و بودجه دیروز اعلام کرد: با مشخص شدن آمار نهایی بیمه‌پردازان طی ۷۲ ساعت آینده کمک معیشت مصوب به حساب بیمه‌پرداز واریز خواهد شد. بر اساس اعلام این سازمان، پیرو مصوبه هیأت محترم. وزیران درخصوص «دستورالعمل بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه» موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۱۳۴۳۷/ت ۵۵۸۵۵هـ مورخ ۲۸/ ۸/ ۱۳۹۷، آمار بیمه‌پردازان سازمان تأمین اجتماعی بعد از بررسی‌های متعدد و رفع همپوشانی درخصوص بیمه‌شدگانی که از محل این گروه‌ها و جمعیت‌های هدف کمک معیشت دریافت کردند و همچنین تعیین خانوار‌هایی با درآمد کمتر از سه میلیون تومان در ماه مشخص و به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد. پراکندگی کارگاه‌های مختلف که بیمه‌پردازان در آن‌ها اشتغال دارند سبب تطویل بررسی‌های مورد نیاز شده است.

خریداری ۸۰ درصد سیب مورد نیاز عید تاکنون

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق دستورالعمل اجرایی تنظیم بازار باید سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ۳۰ هزار تن سیب مورد نیاز شب عید و ایام نوروز را تأمین کند که تاکنون ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن آن معادل ۸۰ درصد خریداری شده است.

درآمد شرکت‌های دولتی دو برابر، ولی مالیات و سود شرکت‌ها نصف شد!

بررسی جزییات بودجه ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۹۸ نشان میدهد، هزینه‌های این شرکت‌ها از ۵۹۰ هزار میلیارد تومان با رشد ۶۷ درصدی به ۹۹۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این در حالی است که هزینه مربوط به مالیات این شرکت‌ها که به عنوان درامد دولت محسوب میشود  از ۹۸۰۰ میلیارد تومان به ۵۴۰۰ میلیارد کاهش یافته و همچنین دیگر درامد دولت یعنی ۵۰ درصد سود ویژه این شرکت‌ها از ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان به ۶۷۰۰ میلیارد تنزل پیدا کرده است. بازپرداخت تسهیلات این شرکت‌ها نیز از ۴۰ هزار میلیار تومان با رشد ۱۰۱ درصدی به ۸۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. /تسنیم

مردم کدام کشور بیشتر کار می‌کنند؟

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد مکزیکی‌ها با ۲۲۵۷ ساعت کار در سال، بیشتر از مردم سایر کشور‌ها کار می‌کنند. به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ساعت کاری در کره جنوبی که سال گذشته یکی از بیشترین ساعت کاری در بین کشور‌های جهان را داشت با ۱.۳ ساعت در هفته کاهش در سال ۲۰۱۸ به ۵۲ ساعت کار در هر هفته رسید تا این کشور امسال در رده سومین کشور از نظر بیشترین ساعت کاری در جهان قرار گیرد. هم چنین دولت این کشور حداکثر ساعت مجاز برای اضافه کار در طول هفته را نیز دو ساعت کاهش داد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان: وضعیت خودرو مانند دلار شده است

رئیس انجمن قطعه‌سازان در خصوص افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو‌های کمتر از ۴۵ میلیون تومان گفت: این حرکت تاثیر چندانی بر روی نیاز‌های قطعه‌سازان و خودروسازان نمی‌گذارد و هنوز جوابگوی افزایش تورم نیست.  نجفی‌منش در گفتگو با ایلنا افزود: بیش از ۹۰ درصد کسانی که خودرو ثبت نام کردند مصرف‌کننده نبوده‌اند. این روش ثبت نامی و پیش‌فروش به طور کلی غلط است. وقتی کسی می‌بیند فلان خودرو در کارخانه ۲۲ میلیون و بیرون در بازار ۴۰ میلیون است حتی فرش زیر پای خود را می‌فروشد تا ثبت نام کند. زیرا حتی اگر خودرو را تحویل نگیرد سود پول و جریمه تأخیر را دریافت می‌کند. وضعیت خودرو درست مانند دلار شده است که گفتند به همه ۵ هزار دلار می‌دهیم و مردم جلوی بانک‌ها صف کشیدند. دولت باید دست از قیمت گذاری بردارد و بگذارد بازار تکلیف را مشخص کند. وی در خصوص اینکه آیا این افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؟ گفت: من فکر می‌کنم به صورت پلکانی عمل شود تا مردم برای پس گرفتن پول‌های خودشان هجوم نیاورند، اما این وسط ضرر و زیان خودروساز‌ها و قطعه‌سازان بیشتر خواهد شد.

مشتریان خودرو، قیمت‌های جدید را می‌پذیرند یا نه؟

خودروسازان مجاز شده اند ۳۰ درصد به قیمت محصولات پیش‌فروش شده‌شان با موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهایدی ماه امسال بیفزایند. همچنین از ابتدای بهمن امسال به بعد نیز قیمت خودرو‌های داخلی، متناسب با حاشیه بازار محاسبه می‌شود و خودروسازان می‌توانند بر اساس این فرمول، اقدام به پیش‌فروش کنند. به‌عبارت بهتر، خودروسازان مجاز هستند قیمت محصولات خود را از ابتدای بهمن به بعد، تا ۵ درصد زیر نرخ بازار افزایش بدهند و این موضوع در قرارداد‌های آتی آن‌ها با مشتریان لحاظ می‌شود. در این شرایط، هم ایران‌خودرو و هم سایپا طی یکی دو روز گذشته اقدام به پیش‌فروش محصولات براساس فرمول جدید قیمت‌گذاری (حاشیه بازار) کرده‌اند؛ بنابراین مشتریان از همین ابتدا می‌دانند که قیمت محصولات ثبت‌نامی مطابق با حاشیه بازار در روز تحویل، محاسبه می‌شود. به نقل از گزارش دنیای اقتصاد؛ با توجه به اینکه قیمت خودرو‌ها طبق فرمول حاشیه بازار، حداقل ۱۲ میلیون تومان بالا خواهد رفت، میزان استقبال عمومی از پیش‌فروش‌های اخیر نشان خواهد داد مشتریان قیمت‌های جدید را پذیرفته‌اند یا نه؟ در واقع پیش‌فروش‌های موردنظر را می‌توان آزمونی در راستای سنجش میزان پذیرش «آزادسازی قیمت خودرو» دانست و باید منتظر ماند و دید وزارت صنعت و خودروسازان، چه کارنامه‌ای را از آن حاصل خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۵
خودرو سازی ایران اینده ای نداردبازار دارد اشباع می شود توان رقابت وصادرات خارجی هم ندارند دیر یا زود معلوم می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
مطمئن باشید همین الان هم بازار اشباع از خودرو و برخی از هم وطنان از روی ناچاری یا به هر دلیل دیگر چند خودرو در انبا یا جای دیگری دپو نموده اند.(خوب البته به جهت کسب سود بیشتر)
نکته ای که کمتر مورد توجه هموطنان قرار نگرفته ،امار وحشتناک حدود پانزده الی بیست هزار نفری مرگ ناشی از تصادفات ناشی خودرو های کاملا غیر استاندارد این دو شرکت مرگ اور است.
در کنار این تعداد کشتکان،امار چندین برابری معلولین ناشی از این ابزار الات به ظاهر خورو را بایستی افزود.
شاید اگر جهت صدق این ادعا سری به بیمارستان ها بزنید و از نزدیک هنر این دو شرکت بی بدیل را در ساخت خودرو های کاملا استاندارد ببینید،قلبتان به حای درد ،زخم بر می دارد
شاید عجیب باشد اما واقعیتی ست انکار ناپذیر،و ان این که اگر با این هزینه های بسیار سرسام اور درمانی ،مصدومین تصادفات ،دیه ها ، معلولیت ها ،بچه های بی سرپرست و مصیبت های فراوان دیگری که این دو شرکت جنگی تولید کرده و به خورد مردم داده اند،می شد به هر نفرایرانی (نه یک خانواده) یک خودرو ایمن به صورت رایگان هدیه داد و هر رور در غم ایشان شریک نبود.
ایا تا به حال اندیشیده اید امارکشته های هشت سال جنگ تحمیلی افلقی ها بر علیه این کشور مظلوم بیشتر بود یا کشته شدگان پرایدی؟
در زمان جنگ شهدا رفتند و مملکت نیز با خون ایشان اباد شد،و بدیهیست که که گر نبودند ان دلاوران دیار عشق ،صدام با ما چونان عمر سهد و شمر می کرد،
حال چه؟هر روز این دو شرکت قبرستان ها را اباد و ابادتر میکنند،
دولت نیز وزیری از جنس نوبخت بگماشت تا ان کند که دلالان خواستند نه
،نه خواسته مردم.
راه خودرو های وارداتی را نیز سد کردند ،تا این دو شرکت با خیالی اسوده ،علاوه بر کشتار ،مردم را نیز خفت کنند.
علی برکت الله
اگر دلار به هزار تومان هم برسد « بازاری ها »و « تجار »که امروز پشت حوادث پی در پی مخفی شده اند ،ریالی از قیمت اجناس را پایین نخواهند آورد .سهم مردم از این قضایا رنج و زحمت و بدبختیست و بس.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
مردم خودشان اینگونه زندگی کردن را انتخاب کرده اند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
کاملاً درسته ، دریغ ازیک مسئول دلسوز وحامی مردمی.
با سلام
اکر مردم همت کنند و سراغ خودروسازان نروند و نخرند باور کنید مجبور میشن قیمت هاشون بیارن پائین ولی
صد افسوس ......
تو رو به خدا نخرید با این قیمت ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اگه قراره همه كارهارومردم انجام بدن منظورم مبارزه با گرانيه پس اون مسئولان نالايق وبي عرضه چيكارن
نوشته "بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود."

اگه اشراف کامل داشت که وضعیت دلار به این روز نمیافتاد پس همش دروغه دروغ. بانک مرکزی هیچ اشرافی رو بازار ارز نداره و همه اشرافش رو آقازاده هاست و سلطانهاست که نکنه گند بزنن و و مثله دفعه قبل رئیس رو بی آبرو کنن مجبور شه در بره ...!!!
قیمت شقه گوسفندی به ۸۱ هزار تومان رسید.

قیمت یک ساعت کار کارمند با مدرک فوق لیسانس چقدر است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اگر این حجم قاچاق انجام می شود و با این حجم زیاد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جلو انها را نمی توانند بگیرند چرا به آنها حقوق می دهند بودجه آنها را کاهش دهند چون انطور که مشخص است هر کسی هر چه می خواهد از کشور خارج می کند (گوشت -دلار - بنزین - گازوئیل ----) و هر چه می خواهد وارد می کند (دارو های تقلبی - پوشاک - ---)
بنده درمردادماه جاری یکدستگاه خودرو ی مونتاژی درسایپا ثبت نام نمودم . طبق قرداد منعقده ، قراربود مهرماه دعوت نامه بفرستند وابان هم خودرو راتحویل دهند . تاالان که هفته اخر دیماه میباشد نه تنها دعوتنامه نفرستادند بلکه حدود 60 درصد قیمت خودرورا افزایش دادند . متاسفانه بااین افزایش سرسام اور قادر به خرید نخواهم بود ، ناگزیر هستم انصراف داده و مبلغ پیش پرداخت را پس بگیرم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
دونفر ازدوستان من هم تصمیم دارند اگرسایپا قیمت های اعلام شده راکاهش ندهد ، انصراف بدهند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
بله منم همینطور البته ضمن تنظیم شکایت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
من خدا شاهده خودرو برای خودم میخواستم الان خودرو ندارم. الان ثبت نام میرم انصراف بدم. پولش با این قیمت جدید دارم اما ترجیح میدهم انصراف بدهم تا این خودروسازها اینقدر خودرسازها پرو نشن. ترجیح میدهم خودرو دست دوم بخرم

کاش فقط مردم ما یاد می گرفتند برای آسایش زندگی خودشان در گرانی ها نخریدن است. اگر من و تو نخرند مجبور می شوند کاهش قیمت بدهند یا اگر برایشان نصرفه(که محاله...) درش تخته بشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
من انصراف دادم اما سایپا پول مرا بعد از 5 ماه پس نمیده میگه نداریم . اینها همشون ورشکسته هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
چون خودرو ثبت نامی را عوض کنند انصراف دادم و با ضرر پولم را گرفتم می‌خوام چینی بردارممیخواستند
برای اداره مملکت به افرادی صادق و لایق و کاردان نیاز است وگرنه با حرافی کاری درست نمیشود...
رئیس انجمن قطعه‌سازان: افزایش ۳۰ درصدی هنوز جوابگوی افزایش تورم نیست. دولت باید دست از قیمت گذاری بردارد و بگذارد بازار تکلیف را مشخص کند.

ما هم با ایشان موافقیم. دولت باید واردات خودرو را آزاد کند و بگذارد بازار تکلیف را مشخص کند. آنوقت حال قطعه سازان و خودروسازان پرسیدنی است.
پاسخ ها
فریدون از اراک
| Germany |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اگر دولت اجازه واردات خودرو خارجی ارزان قیمت را صادر کند سایپا و ایرانخودرو باید خط تولید فرقون و گاری را افتتاح کنن چون کسی دیگه ماشیناشون را نمیخره
مقصر نه دولت است نه خودروساز به والله مقصر اصلی خود مردم هستند.خود مردم اگر یه ذره فرهنگ بخرج بدهند و هماهنگ باشند و خرید نکنند خودرو ساز التماسشان میکند. ولی افسوس نه فرهنگی هست و علم و دانشی..جهل مطلق ملت
واقعا از آقای جهانگیری غیر از این هم انتظار نمیرفت. خودشون هم میدونن از دستشون در رفته همه چیز، میگن چرا ذره بین گذاشتید.
با این افزایش قیمت ها اگر طرف همام موقع پول جور می کرد و روی مبلغ ودیعه ثبت نام می گذاشت می توانست ماشین دو سه مدا پایین تر بخره و به نفعش بود ولی حالا با همان ودیعه ماشین اتاق ماشین هم بهش نمی دهند. این ظلم نیست ..
دولت ومجلس دست از سر مردم بر داریدبس وعده وعید.هر گفتید ارزان میشود دو برابر گرانتر شد.
هرچند طبق ادعای مسببین وضعیت فلاکت باراقتصادی فعلی دلاربه بیش ازسه برابر سال 92 رسیده و قیمتهای مایحتاج زندگی ملت همانند افزایش دلاربه 18هزارتومان بالامانده وهرروز هم شاهد بالا رفتن تورم لجام گسیخته هستیم حضرات شرم نمیکنند وبازهم مدعی بهبود اقتصادی ورشد اقتصادی هستند ونوبخت درکمال بی انصافی مدعی است باافزایش قیمت دلار هزینه های زندگی افزایش نمییابند وتغییر نمیکنند واقعا ملت خوب این طایفه راشناخته اند که فریاد میزنند دشمن ما همینجاست دروغ میکن آمریکاست
خیلی جالبه که در اذر 96 برای ساندرو ثبت نام کردیم و موعد تحویل من هفته چهارم مرداد و مال همکارم هفته اول شهریور 97 تعیین شد و تاکنون دعوت نامه نیامده که هیچ حالا همکارم بخاطر دو سه روز دیرتر شدن تحویل باید 30درصد هم بیشتر بپردازه.بنظر شما این منصفانه است که کسانی که در یکروز ثبت نام کرده و پول پرداخت کرده اند با چند قیمت محتلف مواجه شوند؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
حقتان همین است سود جوهای خائن به مردم
"وی کمبود دام ناشی از قاچاق را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مطرح کرد و افزود: بسیاری از مسئولان و مقامات بر این موضوع اتفاق نظر دارند که قاچاق بی رویه دام در ماه‌های اخیر دلیل اصلی نابسامانی بازار گوشت و کمبود دام زنده است. ملکی درباره اینکه تاکنون افزایش واردات گوشت قرمز محقق نشده است، بیان کرد: با توجه به اظهارات مسئولان تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات گوشت قرمز در راستای کنترل قیمت‌ها در ایام پایانی سال انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر این امر تحقق یابد"
طرف گوسفند رو از کشور از طریق عراق خارج میکنه اونجا یا ذبح میکنه و میفروشه همونجا یا چند روز بعد همون گوشت رو با قیمت وارداتی و البته گرونتر وارد خود ایران میکنه!!!
بجای این بازی صادرات واردات الکی جلوی قاچاق رو بگیرین!!!
24میلیون رای دهنده به روحانی چون بین بد وبدترراانتخاب نموده بودند از روحانی بیش ازاین انتظارنداشتند ومیدانستند باپرداختیهای ناعادلانه کمر 80درصد کارمندان وکارگران وبازنشستگان را خرد خواهدکرد ولی جهانگیری که مرد دوران جنگ ومدیریت شایسته دوران جنگ بوده چرا وضعیت اسفناک اقتصادی فعلی را که استخوانهای اکثریت ملت راخرد نموده سکوت نموده ودم نمی آورد مطمین باشد باکارنامه شکستخورده در دولت روحانی نه تنها در سال 1400رای نخواهدآورد بلکه باشریک شدن در کارنامه ضعیف روحانی دوران شایسته گذشته اش راهم زیرسوال برد
تصميم اتخاذ شده در خصوص افزايش 30درصدي خودروهاي پيش فروش شده شرکت هاي ايران خودرو و يا سايپا بسيار بسيار تصميم غيرمنطقي و ناعادلانه اي هست. خودروساز بدنبال افزايش قيمت هيچيک از دعوتنامه هاي خودش رو در يک موعد زماني منطقي ارسال نکرد تا پس از پيروزي بر دولت و سازمانهاي مرتبط با نرخهاي افزايش يافته دعوتنامه صادر کند و ادعا کند که طبق قرارداد قيمت روز خودرو در دعوتنامه لحاظ شده است. اين بد عهدي يک ظلم بزرگ در حق مشترياني است که به زحمت مبلغي را جمع آوري کردند و با يک پيش بيني از آينده (طبق تاريخ قرارداد مربوطه) اقدام به ثبت نام کرده اند و چه بسا با افزايش هاي نامعقول توان تامين الباقي مبلغ از ايشان سلب شده و اميد بدست آوري خودرو برنامه ريزي شده براي انها به نااميدي تبديل شود. منطق حکم مي کند که اگر تصميم بر تغيير نرخي از سوي مسولان هست علاوه بر بررسي مهندسي و دقيق تر در خصوص درصد افزايش ، اجراي آن براي زماني در نظر گرفته شود که مشتري در بدو ثبت نام يک آگاهي کاملتري از ميزان پرداخت نهايي خود داشته باشد و در تامين نهايي مبلغ و صاحب خودرو شدن با مشکل و نااميدي مواجه نگردد.
باشد که در يک حکومت اسلامي و بر مبناي عدل علي، عدالت جاري شده و ظلمي بارز بر جامعه مردم سايه نيفکند. آمين
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
به نظر بنده همه انهائی که قبلا ثبت نام کردند باید انصراف بدهند تااین سونامی انصراف شرکتهای خودروسازرا وادار به عقب نشینی کنند .
اکثر مایحتاج زندگی ملت باوجود ادعای حضرات مبنی برکاهش ارزش دلار همچنان درحال افزایش است قیمتهای حاملهای لبنی لحظه به لحظه درحال افزایش است گردوی کیلیویی 58هزارتومانی به بالای 170هزارتومان رسیده تخم مرغ شانه ای 6999هزارتومانی به بالای 20هزارتومان رسیده وسایر مایحتاج زندگی هم لحظه به لحظه برخلاف وعده های دولت روحانی درحال افزایش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
دلار زیر 10000 خواهد شد!!!!!!!! پشت گوش مرددم هم مخملی هست. همه چی آرومه . تورم نیست. گوشت هم ارزان برنج ارزان .حقوق ها بالا
اگر دولت طرفدار مردم است واردات خودرو را آزاد کند تا فرقون فروشهای وطنی گاری هایشان را هر چقدر دوست دارند بفروشند.
دلارحتی به 8000توان هم برسد قیمت مایحتاج زندگی ملت تغییری نمییابد وهرروز گرانترمیشود یکی ازقربانیان اصلی دولت بی تدبیر ناامید کننده اکثریت ملت ایران جهانگیری است که خدمات دوران مدیریت جنگ را هم با شریک شدن در وضعیت فلاکت باراقتصادی فعلی ازدست داد
آقای محمدرضا پورابراهیمی ؛ اگر واقعاً مملکت و اوضاع اون تحت کنترل کامل بود دلار 1200 تومانی سر به فلک نمی کشید .

از وعده و وعیدهای توخالی و دروغ دیگه خسته شدیم .
نگران نباشید خودرو سازان عزیز مردم شریف ما اولش یه مقدار گله و شکایت میکنند اما یکم بعد با حرص و ولع عجیبی میان پیش خرید میکنن هر چقدر هم تیغتون میبره قیمتا را بکشید بالا هیچ مشکلی نیست بیشتر میخرن میگید نه این ملت شریف قبلا امتحانشون را پس دادن
گرانی بیشتر- قیمت بالاتر- خرید بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
هزار آفرین
کشکی افزایش قیمت دادن
آقای پور ابراهیمی میشه شما یه چیزی بگیری اظهار نظر نکنی باور کنید هر وقت هر مسئولی از رییس جمهور گرفته تا آخر هر وقت گفتند قراره قیمت یه چیزی کم بشه تن بدنمون لرزیده که حتمن قیمت قرارع خیلی بالا بره ....
از وقتی دلار 7 تومن بود داریم میشنویم که قراره بیاد پایین .....
اگه دلارهزارتومان هم بشودمن واطرافیانم درهیچ انتخاباتی شرکت نخواهیم کرد
نماینده ای که با دروغ گویی رای مردم جمع کرده و به مجلس راه یافته متاسفانه در مجلس هم مشغول همان دروغ گویی به مردم است.
افزایش 30 درصدی به خودروهای که موعد تحویلشان پیش از افزایش قیمت هاست، بی عدالتی محض است، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در خواب است قانون مربوطه چرا اجرا نمی شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟........
تا زمانی که امثال پور ابراهیمی دنبال خود دلار و ارز است اقتصاد کشور فلج و فلج تر می شود بابا به این ادمها بگوید تولید و تجارت است که ارزش دارد که شما باعث تعطیلی ان شده اید و کرسی قدرت و صدارت را چسبیده اید و هی رجز خوانی می کنی . اخر ماشینها و اجناس و... نگاهخ کن و قیمت جهانی را نگاه کن ایا دلار باید چقدر باشد. ای نماینده بی ... حقوق ها و دست مزد ها کارمند و بازنشسته ها را را پیگیر ی یکن
تا زمانی که واردات خودرو تعرفه بالایی دارد، خودرو ساز داخلی تولید بی کیفیت و قیمت بالا ارایه میکند. و نیازی به رقابت ندارد. تنها راه کاهش تعرفه واردات خودرو خارجی استاندارد است. آنوقت خودرو ساز داخلی مجبور به بالا بردن کیفیت و رقابت در قیمت بازار میشود. در غیر این صورت همین اش است و همین کاسه.
تا دلار به قیمت واقعی خودنرسد واردات دسته بیل ادامه خواهد یافت و بیشتر هم خواهد شد. چرا نشود؟ وقتی قیمت اجناس و تورم همچنان بالا میرود اما دلار بزور پایین نگهداشته میشود، باید هم واردات روز روز بیشتر رونق گرفته و صادرات نابود شود. سیاستی که دهه ها ادامه داشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
دلار طی یکسال از 3 تومان به 12 تومان رسیده بنظر شما باز هم کمه. یا اینکه در مرگبر آمریکا تشریف دارید و در آمدت به دلاره . دوست داری دلار الکی بالا بره
من کارمند هستم برنامه ریزی کردم تا یک ماشین متوسط بخرم تا اموراتم بگذره . در توانم نیست تا بتونم ماشینی که ثبت نام کردمو دو برابر بخرم
شما که قیمتو دو برابر میکنید ، فروش فوری میذاشتین چرا پیش فروش میکنید ماشیناتون که موجود بود ، پیش فروش کردید تا چند برابر از مردم پول بگیرید .
من الان جواب زن و بچمو چی بدم ...
یکی جواب بده خواهشا
چون قادر به کنترل قیمت بازار آزاد نبودند جالبه خودروسازها مجاز هستند به جمع دلالان عزیز خودرو بپیوندند . تا اوضاع بازار وخیم و وخیم تر بشه . کی جواب مصرف کننده مظلوم میده معلوم نیست ....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
قادر به کنترل بازار هستند ولی نمیخواهند این کار را بکنند و از طرف دیگه خود خودرو سازان برای گران شدن محصولشون دلال میگیرند که خودروهاشون را خیلی روز بروز گران و از بازار جمع کنند و قیمت را بالا ببرند
بیچاره مردم
۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون !!!
یه خونه ۳۰۰ متری دوبرابر این مبلغ الان ارزش داره
مبلغ رو درست گفتید ؟؟
سخنگوی دولت: "تورم امسال 18تا آخر آذرماه 18 درصد بوده است."
بی شک راه مبارزه با تورم نخریدن نیست. نخریدن برای کالاهای محدود و در زمان محدود پاسخگوست. تورم سیصد درصد و فراگیر راهکارهای دیگری دارد
دولت توان و اراده مقابله با قاچاق گوشت ودام را ندارد چون مافیایی قاچاق قدرتمند تر از دولت است.دولت مدیریت تنظیم بازار را با واردات گوشت ندارد چون اولویت این دولت این کاره ای پیش پا افتاده نیست. اینها را ول کنید مهم نیست مهم این است که آمریکا با سرافکندگی از سوریه در حال خروج است.اقتصاد اروپا در حال فروپاشی است مردم دنیا هر روز به سمت بدبختی وفلک زدگی در حال پیشرفت هست ما هم با جمبوجت در حال پیشرفت بابا بی خیال این مردم. آقایآن این هفته در هییت دولت تصویب کنند توجال بروند یا درکه...
من روزپنجشنبه برای خریددلارباکارت ملی به حداقل ۷ صرافی مراجعه کردم هیچکدام توانایی فروش ۲۲۰۰ دلاررانداشتند چون موجودی نداشتندومیگفتندبایدازمشتری بخریم تابه شمابفروشیم جالب اینکه همه مراجعین هم خریداربودندومن حتی یکنفرهم فروشنده ندیدم اخرش هم دست ازپادرازتربرگشتم وچیزی گیرم نیامد
وقتی اجازه واردات خودروداده نمیشه م خودرو بی کیفیت داخلی هم روز به روز گران میشه مگه مردم گزینه دیگری جز خرید خودرو بی کیفیت داخلی آنهم پنج شش برابر قیمت را دارند
اگر دولت بخواهد هم کیفیت را بهبود ببخشه و هم قیمت را متناسب کنه باید عوارض واردات خودرو را کاهش بده ولی چرا این کار را نمیکنه من فکر کنم جان و مال مردم برایشان ارزش نداره و مهم اینه که عده ای محدود سود کلان ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
خوب این که اظهرو مناالشمسه،می خوان سالی بیست هزار جنازه تحویل و صد هزار معلول تحویل بدن.
با مخارج دوا و درمان معلولین ناشی اتصادفات پرایدی ایران خودرو و سایپا،میشه به هر ایرانی یک ماشین خارجی ایمن به صورت رایگان داد.
وای ااز سوئ مدیریت که کشور را ویرات خواهد نمود.
مشتریان خودرو، قیمت‌های جدید را می‌پذیرند یا نه؟
نه خیر نمی پذیرند و از این به بعد خر و قاطر سوار می شوند .
این مسخره ترین سؤال هست . وقتی که چیز دیگری نیست مردم مجبور هستند که به نامردی رانتخواران مثلاً خودرو ساز و دولت رانت دهنده تن بدهند و همینطور پیش بروند تا اینکه یک انفجار اجتماعی رخ بدهد .
این همه معدن سنگ داریم بعد از خارج سنگ قبر وارد میشه؟
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
این بازی های دولت با مردم عواقب خوبی در استانه پیروزی انقلاب نداره دلار و ثابت کنید و ارامش رو به کشور برگردوونید
فقط باید خودروی دست دوم خرید
من یه لگن مدل 80 دارم هرچقدر هم خراب بشه و تعمیرش کنم کمتر در میاد تا یه صفرش و بخرم!!!
اصلا می فهمند دارند چیکار می کنند؟
مقصر نه دولت است نه خودروساز به والله مقصر اصلی خود مردم هستند.خود مردم اگر یه ذره فرهنگ بخرج بدهند و هماهنگ باشند و خرید نکنند خودرو ساز التماسشان میکند. ولی افسوس نه فرهنگی هست و علم و دانشی..جهل مطلق ملت...........نه .نه ..نه نه ....نه ...نم یخریم ......نه ..نه نمی خریم ................................................
مسئولین از آه مظلومان بترسید
این ظلم ها پایدار نخواهد بود
افرادی که براساس قرارداد خرید خودرو کردند وماهها از تحویل خودرو براساس زمان تحویل مشخص شده در قرارداد میگذره افزایش قیمت دادید بدانید که کارتان خلاف قانون هست وظلم به مردم وتعیین واعلام قیمت در دی ماه هیچ ارتباطی با ماههای قبل از اون نداره وعطف به ماسبق نمیشود
اگر شیوه خود رااصلاح نکید به مراتب هزینه بیشتری وضربه بیشتر را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زده اید وخود را به خواب غفلت زدید

این اقدام منجر به سلب اعتماد افراد بیشماری از مسئولین وحاکمیت میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دقیقا حق مطلب را بیان کردید .
خدایا دروغ گویان را به مجازات وعده شده در ایات الهی و فرمایشات معصومین علیه السلام نایل بگردان !
این پورابراهیمی برای خودشیرینی میگه قیمت دلار به ده هزارتومان میرسه وحرفش مبنای علمی نداره براساس شواهدموجود دراول سال۹۸قیمت دلاربه ۴۰هزارتومان خواهدرسید چراالکی مردم راامیدوارمیکنیدودروغ میگوییدبافروش کدام نفت دلارواردخزانه میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر