بازدید 4985

رئیسی ابقا شد

کد خبر: ۸۶۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 12 January 2019

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علیرضا رئیسی را در سمت معاون بهداشت ابقا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی علیرضا رئیسی را در سمت معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابقا کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای رئیسی

با توجه به سوابق ارزنده و زحمات چشمگیری که در ایام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی متقبل شده اید، بدینوسیله حکم معاونت بهداشت جناب عالی ابقاء می‌شود.

امید است با عنایت پروردگار و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید و با استفاده از تجارب و مشارکت کلیه همکاران ارجمند و صاحب نظران عرصه سلامت در اعتلای بهداشت کشورموفق باشید. حسب شیوه صدور احکام اینجانب در دستگاه‌هایی که انجام وظیفه کرده ام انتظارات آتی از جناب عالی و همکاران گرامیتان را یادآور می‌شوم.

۱- همکاری درون بخشی با دیگر معاونت‌های وزارت، بویژه معاونت محترم درمان در پیاده سازی سیستم ارجاع، پزشکی خانواده و پرونده الکترونیک سلامت که از تکالیف بجای مانده قانونی برنامه پنجم و ششم است از اولویت‌های اصلی آن معاونت محترم می‌باشد. ضروریست هرچه زودتر گزارش پیشرفت کار تاکنون و الزامات آتی را اعلام فرمایید.

۲- حدود سه دهه پیش که بنده توفیق خدمتگزاری در جایگاه کنونی جناب عالی را داشتم، بیماری‌های واگیردار اولویت اصلی کشور بود. مع الوصف با دورنمائی که از اوضاع همه گیری بیماری‌ها می‌دیدم اقدام به ایجاد اداره کل بیماری‌های غیر واگیر نمودم که متاسفانه با خروج اینجانب تعطیل و با همت جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم و همکارانشان مجددا" ایجاد شد.

انتظار می‌رود با هم آهنگی معاونت‌های محترم آموزشی، پژوهشی و درمان در ادغام پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر در نظام ارائه خدمت طبق برنامه زمان بندی اقدام فرمایید. در غیر اینصورت سال‌های آتی زیرآوار عوارض اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی، درمانی آن مدفون خواهیم شد.

۳- در عرصه بیماری‌های واگیر دار نیز بیماری‌هایی همچون ایدز، بروسلوز، هپاتیت، سالک، سل مقاوم به درمان و ... نیز که در نقاطی به شکل اندمیک و هیپراندمیک بروز می‌کند به خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

۴- گرچه در کنترل و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نقش آفرینی اصلی را داشت مع الوصف در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، همچون دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ها، حوادث جاده‌ای و ... کمترین نقش متوجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیشترین نقش آفرینی بعهده دیگر دستگاه‌ها در تغییر شیوه زندگی مردم است؛ لذا جلب مشارکت بین بخشی، بهره گیری از ظرفیت ارزشمند انجمن‌های علمی مرتبط و سازمان‌های مردم نهاد از اهم مسئولیت ها‌ی ما در شرایط کنونی است.

۵- سلامت مردمان حاشیه شهرها، بهداشت سالمندان، بهداشت روان، بهداشت مردان در کنار دو گروه آسیب پذیر دیگر یعنی کودکان و زنان از اولویت‌های اجتناب ناپذیراست که باید بدان‌ها بپردازیم.

۶- برای پرداختن به U.H.C با استفاده از ظرفیت کلیه کارشناسان، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تجارب افسران عالی رتبه بهداشت که دوران بازنشستگی را طی می‌کنند و گنجینه‌ای از تجارب ارزشمندند و سربازان خط مقدم بهداشت کشور در خانه‌های بهداشت و دیگر مراکز ضروری است.

۷- ساختار نظام ارائه خدمت در نظام بهداشتی کشور سال هاست که بازنگری نشده، لذا ضروریست با استفاده از دیدگاه کلیه صاحبنظران به مقوله‌هایی همچون قابلیت‌ها و مهارت‌های پرسنل، سطح بندی خدمات، میزان خدمات قابل ادغام در شبکه، فرآیند‌های ارجاع، دسترسی‌ها در سیستم الکترونیک و شیوه‌های پایش فعالیت‌ها پرداخته، مورد بازنگری قرار دهیم.

۸- گرچه در دوران تصدی برادر ارجمندمان جناب آقای دکتر هاشمی و باهمراهی جناب عالی گام‌های موثری در اعتلای بهداشت کشور برداشته شده مع الوصف بعضی از همکارانمان که در عرصه بهداشت فعالند نوعی گلایه از مهم‌تر شمردن مقوله درمان و توسعه زیر ساخت‌های آن را در سیاست‌های کلان اعلام می‌دارند.

با گذر از قضاوت در مورد این گلایه ها، انتظار می‌رود جنابعالی در توجیه کلیه دست اندرکاران عرصه بهداشت کشور که در سیاست ها، پیشگیری مقدم بر درمان می‌باشد همگان را به نقش آفرینی موثر‌تر در عرصه سلامت دعوت و ترغیب فرمایید.

توفیق همگان را در حفظ تامین و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کشور عزیزمان از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر