بازدید 6564

رایزنی های منطقه ای جابری انصاری در مسکو

«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران که دیروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت وگو با مقامات روس درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و یمن به مسکو سفر کرده بود، امروز (پنجشنبه) 20 دی ماه با تعدادی از مقامات وزارت خارجه و دفاع روسیه دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 11 January 2019

«حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران که دیروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت وگو با مقامات روس درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و یمن به مسکو سفر کرده بود، امروز (پنجشنبه) 20 دی ماه با تعدادی از مقامات وزارت خارجه و دفاع روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

جابری انصاری در همین راستا صبح امروز (پنجشنبه) با «الکساندر فومین» معاون بین الملل وزارت دفاع روسیه در مقر وزارت دفاع این کشور درباره تحولات میدانی و سیاسی سوریه و هماهنگی های دو کشور در مرحله فعلی به گفت وگو پرداخت.

 

 

به گزارش فارس، دستیار ارشد وزیر خارجه ایران همچنین ظهر امروز با «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه در مهمانسرای وزارت خارجه روسیه درباره اوضاع سوریه و یمن و هماهنگی سیاست های دو کشور به رایزنی نشست.

 

 

جابری انصاری همچنین عصر امروز با «میخاییل بوگدانف» نماینده پوتین در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه در مقر وزارت خارجه روسیه دیدار و در خصوص تحولات منطقه گفت وگو کرد. 

 

 

به گزارش فارس، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی همچنین دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که به زودی نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در مسکو برگزار می شود.

وی افزود: اهتمام ایران و روسیه به حل مسائل مختلف منطقه‌ای سبب شده است که سیاست‌ها و اقدامات خود را با هم هماهنگ کنیم. 
دستیار ارشد ظریف که در یک ماه گذشته برای دومین بار به مسکو سفر کرده است، افزود: سرعت تحولات و همکاری‌های ایران و روسیه به گونه ای است که آمد و رفت ها و تبادل هیأت‌ها بین دو کشور به امری ضروری تبدیل شده است. 

جابری‌انصاری اخیرا (24 آذر 1397) نیز در تهران میزبان الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور سوریه بود.

27 آذر ماه سال جاری نشستی در ژنو درباره کمیته قانون اساسی سوریه با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه به همراه استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه برگزار و در پایان بیانیه‌ای صادر شد.

طرفین در این نشست  اراده خود را برای تسهیل آغاز به کار کمیته قانون اساسی از طریق تشریح اصول کلی و راهبردی آن به واسطه تعامل با طرف‌های سوری و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه مورد تاکید مجدد قرار دادند، که بر مبنای آن یک آیین کار به منظور تضمین فعالیت موثر و پایدار کمیته تدوین خواهد شد. فعالیت کمیته قانون اساسی باید در فضایی همراه با مصالحه و مشارکت سازنده با هدف دسترسی به توافق کلی بین اعضای آن صورت پذیرد، به نحوی که نتایج آن بتواند حداکثر حمایت ممکن مردم سوریه را کسب کند.

طرفین همچنین توافق کردند برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی اوایل سال آینده میلادی در ژنو تلاش کنند.  

 طرف‌های حاضر در این نشست تعهد قوی خود را نسبت به حاکمیت، استقلال،‌ وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه مورد تاکید مجدد قرار داده و تصدیق کردند که این اصول باید توسط همه طرف‌ها مورد احترام قرار گیرد.

علاوه بر این، نشست سه جانبه مذاکره کنندگان ارشد کشورهای ضامن روند آستانه (روند صلح سوریه)، شامگاه دوشنبه (۲۶ آذر ماه ۱۳۹۷) در ژنو با حضور «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «سدات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه و هیأت‌های همراه برگزار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان