بازدید 3148

آیین بزرگداشت سالگرد شهدای کشتی سانچی برگزار شد

کد خبر: ۸۶۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲ 10 January 2019

آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای حادثه کشتی سانچی عصر پنجشنبه با حضور خانواده های معظم شهدا و جمعی از مقامات لشگری و کشوری و برخی از نمایندگان کشورهای خارجی در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای حادثه کشتی سانچی، جمعی از سفرا و کارداران کشورهای خارجی به همراه نمایندگانی از چین به همراه سفیر این کشور و نیز سفر کره جنوبی در تهران حضور داشتند. 

در این آیین، ابتدا پیام مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای سانچی قرائت شد. علاوه بر محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش نیز در این مراسم حضور یافته اند.

جمشید تقی‌زاده ابتدای مراسم اولین سالگرد مراسم کشته‌شدگان حادثه سانچی مراتب تسلیت به خانواده‌های کشته‌شدگان این حادثه و جامعه بازنشستگی کشور بیان کرد و افزود: با وجود گذشت یک‌سال از سانحه سانچی دل‌های ما و خانواده بزرگ صندوق بازنشستگی کشور عزیزمان غم‌زده و ناآرام است.

وی ادامه داد: حادثه سانچی بار سنگینی برای ما داشت. از دست دادن افراد قابلی از ملوانان عزیز باعث غمگین‌شدن جامعه بازنشستگی کشور شد اما خوشحالیم یکی از ثمرات این جانبازی نزدیک شدن دل‌های مردم به یکدیگر بود طوری‌که آن روزها چشم‌های عموم مردم تر شد.

تقی‌زاده همچنین متذکر شد: این اتفاق حزن‌انگیز باعث شد ارج و منزلت این گروه فعال جامعه بین مردم بیش از گذشته شود. از خداوند بزرگ برای بازماندگان محترم صبر و آرامش خواستارم و برای همه خادمان شریف ایران زمین آرزوی سلامتی دارم.

در همین راستا پیام تسلیت کی تاک لیم دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی(آیمو) نیز قرائت شد. 

در پیام کی تاک لیم دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی(آیمو) آمده است: در سالگرد غرق شدن کشتی نفت‌کش سانچی، پس از سانحه تصادم در نزدیکی ساحل کشور چین که به مرگ عده کثیری از دریانوردان منجر شد، مایلم مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانوادگان و نزدیکان درگذشتگان این سانحه ابراز کنم. تعهد و نقش ارزشمند آنها در جامعه دریانوردی تا ابد در یاد و خاطره ما خواهد ماند.

سازمان جهانی دریانوردی، اقدامات ضروری را برای کمک به بررسی سانحه مذکور اتخاذ کرده است، و نتایج و یافته‌های آن به صورت مقتضی تحلیل خواهند شد تا احتمال بروز سوانح دلخراش مشابه به هر طریق کاهش پیدا کند.

این گزارش می افزاید : همزمان با  نخستین سالگرد غرق شدن نفتکش سانچی محل این حادثه در دریای چین  گلباران شد.

گفتنی است شانزدهم دی ماه پارسال نفتکش تحت مالکیت شرکت ملی نفتکش ایران به نام «سانچی» که با محموله میعانات گازی به سفارش شرکت «هانوا توتال» کره جنوبی عازم این کشور بود، در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین با یک کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر