بازدید 5768
قیمت نفت کاهش یافت

خریداران محتاط‌تر شده‌اند

قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی 79 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 60 دلار و 65 سنت فروش رفت.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 10 January 2019

به گزارش فارس امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت و نفت آمریکا هر دو کاهشی بودند. سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم به غیر از گازوئیل همه کاهش داشتند.

قیمت نفت برنت 72 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 60 دلار و 72 سنت معامله شد. قیمت نفت برنت طی چند روز گذشته به کمتر از 55 دلار رسیده بود اما طی چند روز گذشته قیمتها بالا رفت اما آنطور که خبرگزاری رویترز می‌نویسد دلیل کاهش امروز قیمت نفت افزایش عرضه نفت آمریکا در بازارهای جهانی است، از سوی دیگر پس از آنکه مذاکرات مقامات آمریکا و چین بدون اشاره به جزئیات معتبری پایان یافت بازار هنوز در خرید نفت محتاط‌تر شده است. 

روز گذشته پس از این خبر که گفت‌وگوهای بین آمریکا و چین برای فروکش جنگ تجاری بهبود دارد شاخص نفت آمریکا و نفت برنت در حدود 5 درصد رشد داشتند در حالی که امروز قیمت نفت حدود یک درصد کاهش یافته است. 

از سوی دیگر بازارهای جهانی در انتظار هستند که با امیدواری به بهبود وضعیت جنگ تجاری آمریکا و چین ترس و نگرانی از تجارت دو کشور را کاهش دهد. این دو کشور بزرگترین اقتصاد جهان هستند و هرگونه ریسک در روابط آن دو می تواند رشد اقتصاد جهانی را کاهش دهد. 

حسین سید رئیس تحلیل‌گران بازار در کارگزاری FXTM گفت: «مذاکرات سه روزه بین آمریکا و چین نقش ویژه‌ای را در آرامش بازار ایجاد می‌کند. سیگنال‌های روشنی از پیشرفت دو کشور با بهبود وضعیت مذاکرات آنها دیده می‌شود.» افزایش در تولید نفت آمریکا نقش متضادی را نسبت به تلاش‌های کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش عرضه در بازار بازی می‌کند. 

کشورهای صادرکننده نفت در نشست اخیر طرحی را تصویب کردند که تولیدشان را کاهش دهند تا قیمت در بازار افزایش یابد اما آمریکا که کاهش نفت را به صرفه خود نمی‌بیند تلاش می‌کند تا با عرضه بیشتر قیمت را در بازار کاهش دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان