بازدید 1979

تذکر علوی درباره شرایط اقتصادی استان کردستان

کد خبر: ۸۶۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 09 January 2019

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور بیان کرد: آقای رییس جمهور برای سومین ماه متوالی خانوارهای روستایی کردستان بدترین وضعیت را در تورم نقطه به نقطه داشته است، این تورم ۱۳.۲۵ بیشتر از آخرین استان کشور است. تا کی این تبعیض باید ادامه داشته باشد؟

به گزارش ایسنا، سید احسن علوی در تذکر شفاهی جلسه امروز مجلس خطاب به رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق مندرجات جدول شماره ۱۰ سهم اعتبارات استان کردستان در تصویب کلان بودجه استانی سال ۹۸ در بخش اعتبارات هزینه‌ای از ۲.۸ درصد سال ۹۷ به ۲.۶۳ درصد در سال ۹۸ کاهش یافته است. جالب است در سال ۹۸ رشد اعتبارات هزینه‌ای کشور ۳۲.۵۱ درصد بوده در حالی که برای کردستان ۲۴ درصد افزایش پیش بینی شده است، در بحث تملک دارایی سرمایه استان کردستان از ۳.۱ درصد در سال ۹۷ به ۲.۹۳ در سال ۹۸ کاهش یافته است.

وی افزود: آقای رییس جمهور برای سومین ماه متوالی خانوارهای روستایی کردستان بدترین وضعیت را در تورم نقطه به نقطه داشته است، این تورم ۱۳.۲۵ بیشتر از آخرین استان کشور است. تا کی این تبعیض باید ادامه داشته باشد؟

علوی در تذکری به وزیر ارتباطات بیان کرد: مشکلات حوزه ارتباطات در استان کردستان و عدم پوشش در شبکه تلفن همراه و اینترنت همواره مطرح شده اما توجهی  نشده و همین تبدیل به عامل نارضایتی در کردستان شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر