بازدید 3506

کنترل میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه قزوین

کد خبر: ۸۶۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 09 January 2019

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت:سال گذشته میزان پذیرش بالا بود و آمار ورود دانشجو بالا رفت که این امر امسال به‌طور حتم کنترل می‌شود.

به گزارش آنا، ابوالحسن نائینی درباره افزایش بیش از حد پذیرش دانشجو در سال‌های اخیر اظهار کرد: سیاست اصلی وزارت علوم و دانشگاه‌ها کیفیت نظام آموزشی است؛ امسال ظرفیت پذیرش دانشجو را کاهش می‌دهیم به این دلیل که باید حداقل امکانات رفاهی و پژوهشی و آموزشی در اختیار دانشجو قرار گیرد تا بتواند در فضایی مناسب به تحصیل بپردازد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ادامه داد: ظرفیت ورود به دانشگاه کنترل می‌شود؛ سال گذشته میزان پذیرش بالا بود و سازمان سنجش نیز تعداد زیادی دانشجو را به دانشگاه ارجاع داد و آمار ورود دانشجو بالا رفت که این امر امسال به‌طور حتم کنترل می‌شود.

وی در خصوص کاهش کیفیت علمی کلاس‌ها به علت تعداد بالای دانشجو تصریح کرد: برخی کلاس‌ها در بدو ورود دانشجو به‌صورت عمومی برگزار می‌شود؛ برخی کلاس‌ها در رشته‌های برق و مکانیک با حضور ۶۰ دانشجو برگزار می‌شد که این موضوع امسال مدیریت می‌شود؛ بنابر این برخی دانشجویان در ابتدای ورود در کلاس‌هایی حضور می‌یابند که تعدادشان بالاست و پس از آن در کلاس‌های تخصصی ۳۰ نفره حضور پیدا می‌کنند.

نائینی درباره برنامه‌ها و کنفرانس‌های برنامه‌ریزی شده در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) نیز گفت: به احتمال قوی مراسم تقدیری از احسان اشراقی برگزار می‌شود که تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست؛ همچنین همایش ریاضیات نیز در دانشگاه برگزار می‌شود و استادان برجسته گروه ریاضی سخنرانی می‌کنند.

علی شیخ‌الاسلام دبیر شورای صنفی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) قزوین سال گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها اشاره کرده بود که افزایش بیش از حد پذیرش دانشجو؛ بدون توجه به زیرساخت‌ها، امکانات علمی و رفاهی است که نتیجه آن کاهش کیفیت علمی کلاس‌ها می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان