بازدید 2608

دعوت از دانشگاهیان برای سه شنبه‌های بدون خودرو

کد خبر: ۸۶۷۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 08 January 2019

امروز معاون سازمان میراث فرهنگی، معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و جمعی از اساتید این دانشگاه همراه حناچی رکاب زدند.

به گزارش مهر، پیروز حناچی در حاشیه دوچرخه سواری در قالب کمپین سه شنبه های بدون خودرو با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بسیاری از شهروندان به دلیل فقدان مسیر امن از دوچرخه سواری سرباز می زنند، گفت: تاکنون راه هایی را انتخاب کردیم که مسیر دوچرخه دارد، اگر جمعیت به مرور زیاد شود هم بنا به تجربیاتی که داریم این فضا را امن تر می کنیم. در هر صورت، در مرحله اول باید متقاضی دوچرخه سواری باشد تا بخشی از فضای شهر را به این امر اختصاص دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره انعقاد قرادارد واگن های مترو که امروز بعد از ظهر منعقد می شود، عنوان کرد: آن چه امروز اتفاق می افتد امضای موافقت نامه قرارداد با طرف چینی است که در قالب فاینانس این کشور انجام می شود. این اتفاق مقدمه ای برای خرید واگن ها به شکل «سی کی دی» و تولید آن ها در ایران است.

شهردار تهران در جواب این سوال که چه زمانی شاهد انعقاد قراردادهای این چنینی برای دوچرخه خواهیم بود و برنامه شهرداری برای ارزان کردن قیمت دوچرخه چیست، گفت: واقعیت این است که دوچرخه غیربرقی چندان گران نیست و قیمت آن بین یک و نیم تا دو میلیون تومان است. با این وجود، سعی می کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا دوچرخه ها با قیمت ارزان تر در اختیار مردم قرار بگیرند. شرکت های دوچرخه سازی هم این آمادگی را دارند که به شکل قسطی دوچرخه ها را در اختیار مردم قرار دهند.

حناچی ادامه داد: قول سوبسید نمی دهیم، اما سعی می کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا دوچرخه ها ارزان تر در اختیار مردم قرار بگیرند.

شهردار تهران در مورد فعالیت ایستگاه های دوچرخه نیز گفت: دو ایستگاه به شکل پایلوت در مناطق 2 و 6 فعال است و اگر جواب مثبت بگیریم این طرح را تسری می دهیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه کسانی را برای هفته آینده به این کمپین و دوچرخه سواری با شهردار دعوت می کند، گفت: از دانشگاهیان و دانشجویان بیشتر در این مورد انتظار دارم چراکه آمارها نشان می دهد سلامت جوانان ما وضعیت چندان مساعدی ندارد. برای هفته آینده دانشجویان دانشگاه تهران را به دوچرخه سواری دعوت می کنم.

گفتنی است؛ این هفته محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، شهردار تهران را در کمپین سه شنبه های بدون خودرو همراهی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان