بازدید 20799
۱

طرح مراکز آموزش عالی خصوصی علوم پزشکی منطقی نیست

یک فعال دانشجویی
کد خبر: ۸۶۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵ 05 January 2019
دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با ابلاغ آئین‌نامه ایجاد مراکز آموزش عالی خصوصی علوم پزشکی در کشور زحمات یک عمر دانشجویان پزشکی به هدر می‌رود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: جریان خصوصی دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور همانند مؤسسه‌های علمی در نظر دارند به صورت پولی اداره شوند که در این صورت کل زحمات یک عمر دانشجویان پزشکی به حدر می رود.

محمد فلسفی گفت: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به عنوان نماینده دانشجویان این دانشگاه با ابلاغ آئین‌نامه ایجاد مراکز آموزش عالی خصوصی علوم پزشکی مخالف است و همچون دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور با این طرح و طرح‌های مشابه که هم سلامت آینده مردم و هم آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان را به خطر بیاندازد مخالفت می‌کند.

وی این کار را ترویج بی‌سوادی در جامعه دانست و افزود: با این روش هر کسی پول داشته باشد وارد رشته‌های پزشکی شده و نخبه‌هایی که با تلاش به نتیجه رسیده‌اند با پول معاوضه می‌شوند و سطح علمی جامعه پزشکی به مرور پایین می‌آید.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: تا هر کجا که می توانیم از این حق دانشجویان و افرادی که واقعا لیاقت قدم گذاشتن در این عرصه را دارند حمایت خواهیم کرد.

فلسفی در پایان تأکید کرد: وقتی که این طرح با منطق و عقل سازگار نیست به چه دلیل باید این طرح نادرست راه‌اندازی، ابلاغ و ترویج داده شود. واقعا در حق رشته‌هایی که اهمیت بیشتری در این کشور دارند این ظلم بزرگی است  که در این طرح تنها کسی می‌تواند پزشکی بخواند که پول داشته باشد و این واقعا در شأن علوم پزشکی نیست.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مگر الان اینطور نیست؟ کسانی با یکی دوسال ماندن در خارج به راحتی به دانشگاههای داخل منتقل می شوند و دانشجوی پزشکی می شوند!!! خصوصی باشد لااقل امتحان ورودی برگزار خواهد شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار