بازدید 8416
گزارش

قلعه‌نویی یک مهاجم مازاد دیگر استقلال را خرید

خرید قربانی نشان می‌دهد که سرمربی سپاهان خیلی از سجاد شهباززاده رضایت ندارد. در تیمی که مهم‌ترین برنامه گلزنی‌اش استفاده از توپ‌های هوایی است، شهباززاده طبق آمار در هر مسابقه فقط یک نبرد هوایی پیروز شده و قبل از حریف، ضربه سر زده
کد خبر: ۸۶۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ 04 January 2019

علی قربانی تازه‌ترین خرید سپاهان کهکشانی است. بازیکن ۱۹۴ سانتی‌متری که با وجود گلزنی در دربی تهران و کسب عنوان بهترین گلزن فصل قبل استقلال، هیچ وقت خیلی محبوب سکوهای آبی نبود. چنین بازیکن‌هایی اما همیشه مورد توجه امیر قلعه‌نویی قرار می‌گرفتند.

به گزارش تابناک ورزشی، بازیکنی بلند قامت و قدرتمند روی توپ‌های هوایی. علی قربانی هم چنین توانایی‌هایی دارد. امیر قلعه‌نویی امروز در توضیح خرید این بازیکن گفت: «خرید قربانی با مطالعه انجام شد و اکثر گل‌هایی که این بازیکن به ثمر رسانده، به عنوان مهاجم سایه و وینگر بوده است. حتی گلی هم که قربانی در دربی به ثمر رساند، به عنوان وینگر چپ بازی می‌کرد. این بازیکن نیازهای ما را برطرف می‌کند». همین گلی که قلعه‌نویی مثال زده هم قربانی با ضربه سر وارد دروازه پرسپولیس کرد. کی‌روش استنلی فعلا آقای گل لیگ است و خرید جدید سپاهان قرار نیست جای او را تنگ کند، بلکه قلعه‌نویی گفته در پست وینگر یا مهاجم سایه از خرید جدیدش استفاده می‌کند.

خرید قربانی نشان می‌دهد که سرمربی سپاهان خیلی از سجاد شهباززاده رضایت ندارد. در تیمی که مهم‌ترین برنامه گلزنی‌اش استفاده از توپ‌های هوایی است، شهباززاده طبق آمار در هر مسابقه فقط یک نبرد هوایی پیروز شده و قبل از حریف، ضربه سر زده است. در حالی که در همین سپاهان ۷ بازیکن روی توپ‌های هوایی آماری بهتر از شهباززاده ثبت کرده‌اند. در آن سمت، قربانی دو فصل قبل در استقلال میانگین ۳٫۹ نبردهوایی موفق در هر بازی را ثبت کرده بود. یعنی علی قربانی در تیمی که به اندازه این سپاهان به توپ‌های هوایی متکی نبود، در هر مسابقه ۴ برابرِ شهباززاده نبردهوایی برنده می‌شد و بیشتر از هر استقلالی ضربه سر می‌زد.

سپاهان این فصل بیش از ۶۰ درصد نبردهای هوایی‌اش را پیروز شده و با ۱۴ گل بیشتر از هر تیمی روی ضربات سر گل زده است. شهباززاده هم، هر سه گل‌اش را با ضربه سر به ثمر رسانده است، ولی به نظر می‌رسد ژنرالِ سپاهان همچنان از او رضایت کامل ندارد. او روی مهاجمی دست گذاشته که ۱۰ تا از ۲۸ گل‌اش در لیگ برتر را با ضربه سر به ثمر رسانده است تا در نیم‌فصل علاوه بر کی‌روش، یک مهاجم بلند قامت و سرزن دیگر هم در ترکیب داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر