بازدید 17207
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با «تابناک» مطرح کرد؛

حقوق کنونی کارگران و کارمندان، کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد/ میانگین قدرت خرید مردم 48 درصد کاهش یافته است

در روزهای گذشته، دولت میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود را تعیین کرد و طبق آنچه در بودجه اعلام شد، در سال 98 برای کلیه کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش 20 درصدی را در نظر گرفت.
کد خبر: ۸۶۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 03 January 2019

حقوق فعلی کارگران و کارمندان، کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد/ دولت ردیف‌های لازم برای افزایش حقوق کارمندان را در اختیار دارددر روزهای گذشته، دولت میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود را تعیین کرد و طبق آنچه در بودجه اعلام شد، در سال 98 برای کلیه کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزایش 20 درصدی را در نظر گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ البته میزان افزایش اعلام شده از سوی دولت، هنوز قطعی نشده و پیش از آنکه این میزان قطعی شود، باید هنگام بررسی لایحه بودجه 98 در مجلس توسط نمایندگان در کمیسیون تلفیق و سپس صحن علنی مجلس به تصویب برسد؛ بنابراین، هنوز نمی توان با قطعیت میزان افزایش 20 درصدی را در نظر گرفت.

اما نکته این که در هفته های قبل، برخی زمزمه ها، حکایت از افزایش چند درصدی حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان دولت برای سال جاری داشت و بسیاری از نمایندگان مجلس و برخی اعضای صنف کارگری وعده داده بودند، با توجه به افزایش تورم، تغییراتی در میزان پرداختی ها رخ خواهد داد.

با اینکه حداقل سه ماه از زمان دادن این وعده می گذرد، نه تنها هیچ تغییری در میزان حقوق و دستمزد کارگران رخ نداده است بلکه مقاومت هایی نیز از سوی برخی صنف های کارفرمایی برای افزایش های حداقلی در سال آینده دیده می شود.

در همین زمینه، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: صحبت هایی در خصوص افزایش میزان حقوق برای سال جاری شده بود؛ اما به نظر نمی رسد که امسال دیگر اتفاقی در میزان دستمزدها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون 22 میلیون کارگر در کشور داریم که درآمدشان کفاف زندگی شان را نمی دهد، گفت: اگر قرار باشد حقوق و دستمزد حقوق بگیران و کارمندان دولت افزایش پیدا کند، ولی در حقوق کارگران تغییری رخ ندهد، شک نداشته باشید، ما اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد؛ باید افزایش ها دوسویه باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در چند ماه اخیر، شاهد بی‌تدبیری هایی از سوی مسئولان دولتی بودیم؛ این بی‌تدبیری ها از دلار ۴۲۰۰ گرفته تا رانت عظیم ارزی و توزیع نامناسب و عدم شفافیت در توزیع آن، بده بستان با پتروشیمی‌ها، مسائل پشت پرده و پافشاری بر این سیاست‌های اشتباه و ابلاغیه‌ها و مقرراتی که مکرراً تغییر می‌کرد را شامل می شد و به هرج‌ومرج ها دامن می زد و خلاصه این آشفته بازار اقتصادی، ارزش پول ملی را ۱۵۰ درصد کاهش داد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: همچنین کاهش ۱۵۰ درصدی ارزش پول ملی به کاهش قدرت خرید مردم منجر شد. این در حالی است که میانگین حقوق و دستمزد در ایران، ۲ میلیون تومان بوده و در همین مدت، قیمت کالا هم بین ۳۰ تا ۱۲۵ درصد افزایش یافته، که البته تبعات این اتفاق در ماه‌های آینده خود را نشان خواهد داد، به ‌طوری ‌که بازار کار، کالا و پول ما قفل خواهد شد.

بنابراین، دولت در چنین وضعیتی مجبور است یا با افزایش حقوق کارمندان و کارگران موافقت و یا نظام یارانه‌ای را برای برخی کالاها ایجاد کند؛ هرچند تصمیم دولت بر واردات ۲۵ کالا با ارز یارانه‌ای است، در شرایط قفل شدن، ممکن است دولت این ۲۵ کالا را در مقاطعی افزایش دهد تا بازار کالا و کار را موقتی از قفل شدن خارج کند.

همچنین باید این نکته را لحاظ کرد، نرخی که در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور برای دلار تعیین شده، ۳۵۰۰ تومان بود، ولی امروز نرخ دلار به بیش از 10000 تومان رسیده که این خود نشان از افزایش منابع ریالی دولت دارد، در صورتی‌ که قدرت خرید مردم ۴۸ درصد کاهش یافته است.

جعفرزاده افزود: خانه ملت تمامی این سناریوها را برای همین روزها طراحی کرده است؛ بنابراین دیگر نیازی نیست دولت بودجه متمم تحویل مجلس دهد، بلکه مجاز است مازاد درآمد خود را در پنج ردیف ـ که از سوی مجلس پیش‌بینی شده ـ هزینه کند.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه گفت: برای افزایش درآمد دولت، ردیف‌های هزینه پیش‌بینی شده است. خانه ملت پنج ردیف هزینه برای افزایش درآمد پیش‌بینی کرده که شامل آب و فاضلاب و مباحث رودخانه‌ها و… بود که دولت موظف است مازاد درآمد خود را در آنجا هزینه کند.

البته برخی دیگر از نمایندگان مجلس نیز به جز جعفرزاده بر این باورند، باید افزایش حقوق رخ دهد و حتی برخی مسئولان دولتی نیز در گفته های اخیر خود به این موضوع اشاره داشته اند؛ اما اکنون باید دید میزان افزایش در نظر گرفته شده برای سال 98 بر مبنای تغییرات احتمالی سال جاری بوده یا دولت اساسا برنامه ای برای افزایش در سال 97 ندارد؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۰۷
شما خودت را بذار جای یک مستمری بگیر با حقوق ۱۲۰۰ با افزایش ۲۰ درصدی عملا فرقی در زندگی اون ایجاد نمیشه و عملا توانایی زندگی کردن برای یک پیرمرد از کار افتاده ممکن نیست و اجتمال وقوع فاجعه است. یعنی در این جد هم نمیتوانید تفکر کنید؟!!!
لاقل اگر همه حقوق ها را نمیتوانید ازفایش زیاد بدیهد حقوق های زیر ۲ میلیون یا ۳ میلیون را ۵۰ درصد افزایش دهید و بقیه را ۲۰ درصد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
با افزایش حقوق نمیشه با فقر مبارزه کرد. چون بلافاصله تورم بالاتر میره و همان همان میشود. برای جلوگیری از فقر باید , نه نمیگم چون ممکنه به اتهام تهدید امنیت ملی یا توهین به این و ان یا این چیزها بازداشت بشم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
من معلم معیشت و منزلت مناسب و متوسط ندارم و وسط برج این ۲ میلیون و خرده تموم میشه و...
وضع کارگرا ی قراردادی و‌...بدتر و همچنین بازنشستگان و...
خدایا کی قراره رفاه و آسایش و اشتغال و شادی و به ملت ایران ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
سال 97 دولت و مجلس با پلکانی کردن افزایش حقوق یک برداشت بزرگ از حقوق حقوق بگیر انجام دادند، با گران شدن ها هم نه دولت نه مجلس حتی زحمت افزاتیش ضریب را به خود راه ندادند! تمسال هم باز با تورم بالای 100 در صد باز میخان با افزایش 20 در صد در دهن کارند و کارگر را بگیرند!نه اقایون جلو گرانی را بگیرید و هر که گران کرد اعدامش کنید،عزم قاطع می خواهد
سال 98 هم یه منت میذارن که حداکثر 20 درصد اضافه شده. بخشیش میره مالیات و غیره میشه 10 تا 15 درصد افزایش حقوق. انشالا سال 98 فقط میتونیم اجاره خونه بدیم و نان بربری و چای شیرین بخوریم.
واقعا نمی دونم فاز فکری و محاسبات کارشناسان بانک مرکزی و مسئولین اقتصادی و سیاست خارجی دولت و کشور چیست؟ واقعا به چه امید بستند؟! اول ژانویه هم شد هیچ خبری از کانال اروپا نشد. صادرات نفت ایران هم که از حدود 3 میلیون بشکه بهار به 600 هزار بشکه کاهش پیدا کرده که انهم مثلا هند اعلام کرده از ان مالیات 42 درصدی می گیرد ولی چون ایران! است ما او را معاف می کنیم؟! باید دید چه وعده و چه تخفیفی از ایران گرفتند که این معافیت را صادر کردند. از انطرف هم که میزان صادرات غیر نفتی( گاز و میعنات گازی و پتروشیمی و انواع پروپان و بوتان و فراورده نفتی و قیر و مازوت و ... !) به همراه فولاد و سیمان در اذر ماه نصف شده و همینجور دارد کاهش پیدا می کند.ثبت سفارش واردات هم که بطور کلی به غیر از غذا و دارو متوقف شده. واقعا مسئولان ایران در چه فکری هستند.بانک مرکزی می خواهد یک فیل را در فنجان جا دهد. این زورازمایی واقعی نبست. غیر ممکن است که دلار را بتوان به زیر 11 هزار تومن کاهش داد. حکایت دولت مانند یک کارمندی شده که حقوقش 6 میلیون در ماه بوده ولی ناگهان از ماه پیش به زیر یک میلیون تومن کاهش یافته. کمی از برج عاج پایین بیایید و در کف خیابانها و بازار و مردمی که واقعا در فشار هستند سیر کنید و بعد شجاعانه با واقعیت روبرو شوید و تصمیم بگیرید. نگذارید زمانی مانند 598 و برجام و سیمان کردن اراک تصمیم به مذاکره بگیرید که خدای نکرده اقتصاد ایران کاملا مانند ونزویلا شده باشد و همه دنیا بدانند که چاره ای نبوده. از حرف و غرور خود بگذرید تا معاش و اینده ملت را نجات دهید.چند ماه دیگر برای شرکتهای صنعتی و سونامی تعطیلی و بیکاری و بانکها و میزان کسری بودجه و اقتصاد ایران بسیار بسیار دیر است. امنیت ملی ایران در خطر است و تعارف هم ندارد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اخوی به چند نکته توجه کن اولا چیزی به مفهوم تحریم فروش کالا در هیچ جای دنیا وجود ندارد چون اساس اقتصاد بر پایه منفعت است پس اگر کسی کالایی را ارزان تر عرضه کند پدر جد ترامپ هم نمی تواند مانع فروش ان شود و فقط برای فروشنده مقداری کسری منفعت و پیچیدگی مکانیسم فروش پنهان را به ارمغان می اورد لذا اینکه فروش دو و نیم بشکه نفت ایران شده ۶۰۰ هزار بشکه توهمی بیش نیست و امار واقعی را فقط مسئولان دولتی می دانند که قطعا خیلی کم نشده است.در مورد بقیه کالاها هم به همین شیوه بوده و حتی وضعیت بهتر است چون فروشنده بخش خصوصی است که کانال های فروش
خود را دارداما یک واقعیت وجود دارد و ان این است که مملکت داری با فروش دو میلیون بشکه نفت ،تعطیل کردن سرمایه گزاری و توسعه و خوردن و خوابیدن در کشوری ۸۰ میلیون نفری قابل دوام نیست و چاره کارش هم اصلاحات دردناک اقتصادی بر پایه کاهش بودجه جاری و افزایش بودجه عمرانی یا به عبارتی بزنامه ریاضت اقتصادی است و هیچ مذاکره ای هم جایگزین این اصلاحات اقتصادی نخواهد بود که اگر غیر این بود همه کشورهای فقیر با مذاکره ثروتمند می شدند دوران نفت هم رو به اتمام است پس مردم ما یا ملزومات خود را تولید می کنند یا گرسنه می مانند با مذاکره یا بدون ان
یک مدیر نیازی نیست که دلسوز یا انسان نازنین باشد. یک مدیر در حد وزیر یا شهردار یا رئیس جمهور باید دید ملی داشته باشد نه دید بخشی. یک مدیر در حد وزیر یا شهردار شهر بزرگی مانند تهران باید بداند که بزرگترین وظیفه و قسم او عمل به قوانین ملی و نه بخشی است. وزارتخانه یا شهرداری دکان بقالی نیست که فقط به فکر دخل را با خرج برابر کردن باشد. اقای قاضی زاده اگر مدیر واقعی و باسوادی بود باید می دانست که بودجه درمانی در حتی پیشرفته ترین و ثروتمند ترین کشورهای دنیا هم چالش بر انگیز است و از عهده ان براحتی بر نمی ایند. مانند همین داستان اوباما کر در امریکا که ده سال است دعوای روز در این کشور است. مگر شوخی است وزیری بدون توجه به توان اقتصادی کشور و شاخصهای بودجه و رشد اقتصادی و ... بودجه درمانی به بودجه و اقتصاد کشور تحمیل کند که حتی امریکا یا ژاپن و المان هم از پس ان برای مردمشان بر نمی ایند؟! نتیجه همین می شود که می بینیم. اقای کرباسچی هم در زمان خود همین فاجعه را به بار اورد. ایشان هم حوزه شهرداری را باد اداره یک بقالی اشتباه گرفته بود و با فروش قوانین ملی شهرسازی و تراکم تحت عنوان مدیریت افسانه ای و ... به ظن خود تحولی در شهرداری ایجاد کرد و بیشتر مردم هم که سالها از مدیران ضعیف رنج می بردند گمان کردند این تحول واقعی است. ولی با الگو شدن ان سیستم فروش قانون و تراکم در تهران در تمام شهرهای ایران اقای کرباسچی در واقع زیست بوم ملت ایران را برای همیشه ویران کرد. باور بفرمایید که برخی به ظاهر ابادانیها مانند همین بیمه سلامت اقای قاضی زاده یا سودهای موهوم و تورم ساختگی تک رقمی اقای طیب نیا یا گلکاریهای اقای کرباسچی با فروش قوانین ملی شهرسازی یک کشور یا ایده دانشگاه ازاد در هر شهر و قصبه و بی ارزش شدن و بی کیفیت شدن اموزش عالی یک کشور 80 میلیونی از صد تا ویرانی یا جنگ خسارتش بیشتر است. چون جنگ ویرانی فیزیکی به بار می اورد مانند سئول یا هیروشیما که با خاک یکسان شدند ولی قابل ساخت مجدد و بر گشت هست و بر گشتند ولی برخی ابادانیها مانند ساخت برجهای متعدد در کوچه های ده و بیست متری برای همیشه غیر قابل برگشت هستند و فضای زیست یک ملت را برای همیشه به پایینترین کیفیت ممکن می رسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
شما این مطلب را کپی کردید و چند روز هست زیر همه تحلیل ها می‌گذارید نه خبر بابام جان
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
عزیز 2219 درست است ولی چند روز نیست.همین امروز که برف در اینجا شدید است و تعطیلات است نوشتم. با تشکر از تابناک برای انعکاس نظرات. ولی اینکه در چند سایت و مطلب بزاری جرم است؟ از کجا می توان مطمئن بود که ان سایت ان را کار کند و یا کدام مطلب فرصت انتشار کامنت ها باشد. علم غیب که نداریم. باید زیر مطالب بیشتری گذاشت تا شانس انتشار و بازتاب ان بیشتر شود. مهم اصل مطلب است که توجه شود و شما موافق نیستید. خوب . این حق شماست که موافق نباشبد
به جای مطرح کردن مکرر اینها شرکت ها را به افراد خودی با قیمت پایین واگذار نکنید و خیلی کارهای دیگر. والا مردم گرسنه بشن دیگه ایمون ندارن. چون چیزی برای از دست دادن ندارن
20 درصد که خیلی مسخرس
من که هر وقت خرید می کنم بعد حساب کردن فکر می کنم اشتباه شده !
با قیمت های فعلی گوشت و برنج ایرانی خورشت های ایرانی شده غذای لاکچری دور از دسترس
خدا به داد بچه هایی برسه که با این گرانی پروتئین و ویتامین کافی دریافت نمی کنند
خواهشا اگر تمکن مال ندارید بچه دار نشین
بچه ها گناهی ندارند که پرتاب بشن وسط این اوضاع با آینده ی نا معلوم
دولت اساسا هیچ برنامه ای ندارد!
مخالفین دولت هم ،ندارند!
وطنم،پاره تنم!
جریان غربگرا کاری به معیشت مردم ندارد..فقط کنسرت و مشوق های جنسیتی..
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
جریان اصئلگرا هم همین بوده و هست.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
معلومه شکمت را سیر کردن و غم نان نداری،اما بدان روزی سزا را خواهی پرداخت ،به هر حال خدا جای حق نسشته و داد مردم را خواهد گرفت.
برجام ، ۲۰۰ درصد گرانی اورد...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اتفاقا برعکس مافیای قدرت از دور دوم دولت برای فشل کردن ان این حمله را اغاز کرده و غافل از اینکه این وضع کل را زیر سوال برده،
در عوض یک پزشک عمومی 20 میلیون یک دندانپزشک 50 میلیون و یک پزشک متخصص 500 میلیون درامد ماهیانه و قابل فرار از مالیات دارند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ضمنا درامد آقایان هم نسبت به بقيه مردم 400 برابره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
برو بابا. دو تا پزشک پولدار دیدی عمومیت میدی
آیا این اعترافی ساده به کاهش ارزش پول ملی نیست؟
کاهش ارزش واحد پول یک کشور، نسبت به قیمت طلا یا سایر پول‌های خارجی (ارز)، باعث افزایش میزان صادرات و دشواری واردات کالا می‌شود، زیرا کشورهای دیگر کالاهای این کشور را ارزان می‌یابند. این پدیده، بر تجارت، صنعت، و بازار اوراق بهادار کشور تاثیر منفی دارد (بورس قرمز) و باعث کاهش قدرت خرید می‌گردد. این مطالب را خیلی ساده در اینترنت می توان یافت.
برنامه شما جهت مقابل با وضعیت کنونی چیست؟ فقط لطفاً شعار و وعده افزایش حقوق 20%، مبارزه با قوانین پذیرفته شده پولی و اقتصادی جهانی، و ... ندهید.
چکونه محاسبه کردين در حاليکه کليه اجناس حتي داخلي 200درصد رشد قيمت داشته شما 48درصد کاهش قدرت خريد محاسبه نمودين. گراني و بيکاري و دزدي و تن فروشي و عضوفروشي بيداد مي کنه عده اي دارند چپاول مي کنند
آیا کسی هست که به نجات مردم از زیربار تورم 300% بپردازد؟
چرا همه روزه سکوت گرفته اند؟
چرا قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهاد های نظارتی از مجلس گرفته و .... به وظایف قانونی و شرعی خود در قبال شلم هایی که به مردم میشود سکوت کرده اند؟
چرا مردم را نسبت به دین اسلام عزیز و شهدا و امام بدبین میکنید و دین را در ذهن ملت و بخصوص قشر جوان ناکارآمد نشان میدهید؟
حقوق کارگر و کارمند کفاف زندگیشان را بدهد یا ندهد برای آقای رئیس جمهور روحانی و کابینه اش دیگر مهم نیست چون دیگر نیازی به رای آنها ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
کار از روحانی دولتش گذشته برادر، مافیای قدرت و ثرئت عامل این وضع است .بیدار شوید.
کارمندا باز یه حقوقی دارن ما چی بگیم به هیچ جا وصل نیستیم
با سلام جناب تابناک اینکه شما همیشه این سخنان را از زبان هر کس بیان کنید یعنی چه این را همه میدانند این اطلاع رسانی نیست لطفا خبری که ما نمیدانیم را بیان کنید
دولت و آقای نوبخت والا من نمی دونم درامدشون چقدره و چطور زندگی می کنن اما وقتی به دروغ ۲سال پیاپی تورم را پایین اعلام کردن و افزایش حقوق را بر اساس تورم توهمی انجام دادن معلومه که حالا نمیتونن با افزایش هم جبران عقب موندگی اون دوسال را بکنن و هم تورم امسال را پوشش بدن حداقل باید امسال بالای ۳۰ درصد افزایش بدهند تا شرایط تازه بشه مثل سال ۹۷ که البته این افزایش هم غیر ممکنه یعنی ۲۰ درصد افزایش هم غیر ممکنه چون سال ۹۸ در بهترین حالت دارای رکود شدید خواهیم بود و این یعنی عدم تولید و نتیجتا عدم پرداخت حقوق
سال۹۸ بسیار سال خطیری برای کشور هست
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
برادر مشگل امثال شما حرکت کردن در پی خط توهمی افزایش حقوق با تورم است در حالی که خود تورم معلول افزایش حقوق موهومی است که از محل چاپ پول تامین مالی شده و این نوع افزایش حقوق دقیقا اثر معکو س دارد وقتی رشد اقتصادی نباشد افزایش حقوق مفهومی ندارد چون عرضه کالا و خدمات وجود ندارد و فقط سبب افزایش تورم می شود هرچه افزایش بیشتر تورم هم بیشتر
بخورید کشور مال شماست کارگر و کارمند چه کاری از دستشان برمی آید هر چه ضعیفتر باشند ساکت ترند
اگر پیدا کردید مسئولی که با این حقوق زندگی کند و یکهفته دوام بیاورد حتما نامش را در کتاب گینس ثبت کنید.

بدترین دولت تاریخ را داریم تجربه میکنیم
کی باید بفکر حصر باشه پس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
محصورین اعدامی هستن. میفهمی؟؟؟
بهتره دعا کنی تو حصر بمونن
خیلی هم خوبه، من مشکلی ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
شما آقازاده تشریف داری ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
خدا رو شکر
ان شاء الله بقیه هموطنان هم بی مشکل باشن
سلام ، افزایش حقوق به درصد بزرگترین اشتباه است بابا تو رو خدا یه نفر رسیدگی کنه ، وقتی حقوق به درصد اضافه میشه به کسی که بیشتر حقوق میگیره بیشتر اضافه میشه مثلا کسی که پنج میلیون میگیره بیست درصدش میشه یک میلیون تومان و اون که یک میلیون و دویست میگیره بیست درصدش میشه صد و بیست تومن و به اندازه حقوق یکی به حقوق دیگری اضافه میشه ، تو این چند سال با این روش اختلاف حقوق‌ها رو به این اندازه رسوندن مگه گرونی برای همه یکسان نیست پس چرا اینجوری محاسبه میشه
اینها رو به گوش آقایون برسونید که با جیب خالی یکبار هم خرید نرفته اند و سنگین ترین چیزی که بلند کرده اند قلم بوده است.
در عوض وضع آقایان به اندازه 400 سال، نه، 4000 سال پيشرفت داشته.
سرشون سلامت
اون دنيا منتظريم.
اونوقت اون ۲۸ درصد اختلاف تا تورمو مردم باید چطور پوشش بدهند ؟
کارگر مرد
بازهم مشتی شعار پوپولیستی اخوی عمده دلار دولت ناشی از فروش نفت است که با قیمت ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالاهای اساسی صرف می شود پس شما دلار ۱۰۰۰۰ تومانی که ویژه بازار ازاد است را از کجا در عایدات دولت قرار دادی؟در دنیا هم شب ها ۲ میلیارد نفر گرسنه می خوابند حتی جلیقه زردهای فرانسه هر کاری انها کردند حقوق بگیران ما هم بکنند
خط فقر رسیده به ماهی 6 میلیون اونوقت الان چند نفر بالای 6 میلیون حقوق دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جز مدیران ارشد
48 چیه اجناس ،15 برابر شده ،افزایش حقوق 98 رو هم دادن حداکثر 20 درصد ،کاش زمان فقعلی شاه بودیم
حقوق امسال رو هم کم کردن
دروغ این حرف .چون بانک مرکزی تورم رو ۱۲ درصد اعلام کرده
اگرنمایندگان مجلس خصوصا 30نماینده مردم تهران دلسوزواقعی بودند یک لحظه هم پرداختیهای ناعادلانه نوبخت در سازمان برنامه وبودجه بین کارمندان وبازنشستگان بامقامات ووزرا راتحمل نمیکردند این دولت را استیضصاح میکردند مگرهرروز شاهد اعتراضات بازنشستگان در مقابل مجلس و دولت وبرنامه وبودجه را نمیبیسنند مطمین باشند دردوربعد همچون دوره های قبل ملت همگی راازمجلس بیرون خواهندکرد
درطول 40سال گذشته کارمندان وبازنشستگان وکارگران ازنظر اقتصادی اینقدردرفشاراقتصادی قرارنداشتند دولت روحانی باپرداختیهای ناعادلانه فاصله طبقاتی بیسابقه بین وزرا ومعاونین وکارمندان وبازنشستگان ایجاد کرد
اقای روحانی تو کارمندان وبازنشستگاه ایران را تباه کردی بودجه جنگ خارج را ویلش کن به مردم خودت برس مردم نهایت ناامیدی را از دولت شما دارند
تازمانیکه که امثال نوبخت در سازمان برنامه وبودجه هستند وسیاستهای اقتصادی فعلی روحانی درجریان است آب خوش از گلوی 80درصد ملت ایران پایین نخواهدرفت و اقشارآسیب پذیر زیرفشاراقتصادی له خواخهندشد
بیست درصد یعنی مسخره کردن کارمند

از روی دلار باید ارزش پول ملی به حقوق کارمندان محاسیه شود
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
عزیزم هر وقت درامد ملی تو هم دلاری و اروپایی شد و قیمت همه کالاها جهانی شد مثلا بنزین لیتری ۱۵۰۰۰ تومنی زدی ادعای حقوق اروپایی هم بکن
ای بابا همش حرف .پوسیدیم تو این مملکت.
با سلام و ادب
اینجانب از این تریبون استفاده میکنم و از مردم تهران بخاطر هوا و بوی بد دیروز عذر خواهی میکنم.
آقای نماینده این موضع را قبل شما کل مراد حمامی محل ما اعلام کرده بودند آقای نوبخت گفتند خلاف واقع است
اصلا این افزایش درصدی حقوقها خودش بزرگترین ظلمه و عین بیعدالتیه
یک نفر با مدرک لیسانس توی یه وزارتخانه یا ارگان خاص ماهی ۹میلیون تومان میگیره یک نفر دیگه باهمون مدرک توی یه اداره دیگه ماهی یک و هفتصد میگیره، افزایش درصدی فقط فاصله ها را بیشتر میکنه
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
خوب اونی که یک و هفتصد میگیره بره اونجایی که ۹ میلیون می دند استخدام شود و اگر نمیتونه حتما اون ۹ میلیونیه یک فرقی داشته که تونسته
خیلی هم عالی دوشواری نداریم ما
آقا حقوق کارمندارو با کارگرا مقایسه نکنید حقوق ی کارمند مالیاتی الان بالای حداقل شش میلیون چرا الکی با من کارگر ماهی یک و پانصدی مقایسه میکنید
دولت بی تدبیری و ناامیدی
با همه دنیا جنگیدیم با هدف اینکه فلسطینیها رو به کشورشون برگردونیم آخرش ملت خودمونو از کشورشون فراری دادیم.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق کافی نیست دولت و مجلس و مهمتر اراده مردم باید کاری کنند که عواملی که باعث افزایش ارز و کالا ها شده است به حالت قبل بازگشت کنند و نسبت به این موضوع مصر و قاطع باشند
ما امسال ده درصد افزایش داشتیم تورم از ۱۰۰ درصد تا سه برابر افزایش داشته حالا ما به امید ۲۰ درصد افزایش سال دیگر طبل خوشی به سینه بزنیم به امید زیستن در حالی که تورم سال آینده خدا میداند چقدر افزایش دارد. آقایان کسی نیست به این دولت بگه ما امسال داریم غرق میشیم در مقابل ان ۲۰درصد تورم دوباره چند برابر بالا میره . هرگز بخاطر کبوتری که در آسمان است . گنجشکی که در دست توست را رها نکن. شما اگه راست میگی فکری به حال این بازار آشفته بکن ۲۰درصد هم برای خودت و کابینه ات
نخبگان بیکار و مردم گرفتار و شاغلان بیچاره و دولت بی توجه محض
خداوند خودش کمک کنه.به خدا تا این سن 36 نتونستم ازدواج کنم .
ما حقوق بگیران دیگه نمی تونیم با این حقوقها زندگی کنیم واقعا کمرمون شکسته هیچکس به فکر ما نیست
این ده ماه اضافه نشداین دوماه هم باچندسفرخارجی وداخلی برای ازمابهتران می گذردبابا فقط وعده سال دیگربده
جای تاسف داره که نماینده مجلس که ادعای تخصص اقتصادی دارد نمی داند ارزش هیچ چیز بیش از 100 درصد کاهش نمی یابد و کاهش 100 درصدی یعنی صفر شدن
اون وقت میگه ارزش پول ملی 150 درصد کاهش داشته
هرچند موافق موضوع مشکلات بودجه 98 و تورم بالا هستم اما بهتره سواد و دانش خودشون رو بروز کنند
لطفا کسی به فکر حقوق بخور و نمیر اساتید حق التدریس باشه که بسیاری از آنها که جوان تر هستند با مدرک دکتری اندازه یک کارگر ساختمان هم پول نمی گیرند و فقط به دانشگاه ها بیگاری می دهند
مدیر برکنار شده صداوسیمای کیش ، پست بالاتری گرفت


مدیرکل برکنار شده صداوسیمای کیش، به عنوان مشاور معاونت امور استان‌های صداوسیما منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما در حکمی، علیرضا نجابت اصل را به‌ سمت مشاور معاونت امور استان‌های صدا وسیما منصوب کرد.

نجابت اصل دو روز پیش به‌ دلیل پخش صحنه‌ای غیراخلاقی از صداوسیمای کیش، از مدیرکلی این مرکز برکنار شده بود.

در این حکم آمده است:

« نظر به حسن سوابق و تعهدی که دارید، به‌ موجب این حکم به سمت «مشاور معاون امور استان‌ها» منصوب می‌شوید.

امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در پیشبرد اهداف رسانه‌ ملی و رسیدن به افق مطلوب در چشم انداز آینده معاونت امور استان‌ها موفق و موثر باشید.

از خداوند سبحان توفیقات روز افزون الهی را برای شما خواهانم.»
فرمول مضحک و تکراری! افزایش حقوق؛ برمبنای پایه حقوق و نه مجموع حقوق و مزایادریافتی!!مقایسه نمائیدرقمی که به حقوقهای بالا و پائین تعلق میگیرد!
جالبه که بسته ناچیز حمایتی هم به همه کارکنان و حقوق بگیران داده نشد، مثلا به خود من به دلیل اینکه سرپرست خانوار نیستم تعلق نگرفت. مگه درامد من کجا خرج میشه، درامد من هم صرف خانواده میشه، درامد من هم بخشی از درامد خانوادست. هرچند این بسته های ناچیز در قبال افزایش قیمت ها اصلا به چشم نمیاد. در واقع مثل اینکه به زور جیب یکی رو بزنی بعد هزار تومن بهش برگردونی بگی برو خوش باش
مهم نیست اربابا که روز به روز وضعشون بهتره
نمایندگان مجلس چند وقت است خیلی واقع بین و دلسوز مردم شده اند
چه اهمیتی دارد که گارگر و کارمند دارند له می شوند
درسته که مقدار کمی در جامعه تورم شده ولی مسولین خدمتگذار هم با کنترل و نظارت بر بازار تنظیم بازارچه جات و کمک نقدی به اقشارهای مختلف شرایط مردم را خوب کرد و بفضل پروردگار مشکلات رو به حل شدن هست.
لازم میدانم بگویم بنده هیچ ماده خاصی مصرف نمیکنم چون دوستان بنده را متحم به مصرف مواد میکند. اصلا اصراف حرام هم هست
برادران عراقی و سوری و لبنانی و یمنی خوش باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اونا که دارن از آوارگی و گرسنگی میمیرن
خدا بهت انصاف بده
شماحق نداريدتفسير به راي كنيددادن سبدكالاياكمكهاي نقدي براساس تورم وخط فقربايدانجام پذيرد انتخاب سه ميليون ببالامنطقي وعقلابي نيست .دولت جديدبه ملت پشت كرد
ما سیصد درصد حس میکنیم شما 48 درصد چطور ممکنه ؟!!!
دولت با ندانم کاری قیمت اجناس را سه برابر کرد حتی کالاهای اساسی ،بعد وعده افزایش حقوق برای سال آینده به کار گر و کارمند داد و تا آن موقع کارگر و کارمند دزدی کند.
چون کسانی که تصمیم سازی می کنند پولشان از پارو بالا می رود . به اندازه یک وام 3 الی 5 ساله کارمند حقوق ماهیانه دریافت می کنند.
تا صددرصد خیلی راهه از مسئولان محترم نظام خواهشمندیم فکر خود را مشغول و ناراحت وضع زندگی ما عوام ژن معیوب ننمایند

امضا:جمع کثیری از مردم همیشه در صحنه
نمیدانم دولت این خیل بیکارها را رها کرده وچسبیده به چندرغاز افزایش حقوق کارگران .شما که جلوجلو با گران کردن اجناس وتعرفه های جدید آب وبرق ووووپیشاپیش جیب مردم را خالی کردید .خیلی هنرمندید خیلی .به قول رندی اینرا هم ننه ی من میدونه.
اوضاع اقتصادی خانواده خیلی خرابه
حوقوق کمه
لطفا حوقوق ما رو زیاد کنید
سالهاست که دولتمردان بطور کاملا آشکار و بدون هرگونه سانسور در حال عمومی کردن فقر و فلاکت از کانال تعیین حداقل حقوق قانون کار هستند. وقتی در سالی که تورم بیش از صد درصدی رو شاهدیم با آمار دروغ سعی در تغییر نرخ واقعی تورم دارند. در حالی که سقف فلاکت و بدبختی مبلغی بیش از ۴ میلیون تومن هست تعیین حداقل دستمزد به میزانی کمتر از ۱/۵ یعنی :
رسمی کردن فقر و فلاکت توسط دولت برای بیش از نیمی از مردم و رضایت دادن به فقر بودن قشر کارمند و کارگر
ولی بوقتش دولت ظاهرا مدافع کارگر و کارمند میشه
سالهاست که اعتماد از دولتمردان از دست رفته
یکبار سبد کالا در سال و 200 هزارتومان جبرانی حقوق ( یک ماه در سال ) را دولت محترم برای این پرداخت کر که دیگر کسی نگوید وضع معیشتی کارگران و بازنشستگان ( مخصوصا قبل از 86 ) خوب نیست
الحمدلله یکسان سازی حقوق بازنشستگان هم که با موفقیت تمام شد
اقای نماینده :
قدرت خرید مردم ۴۸ درصد کاهش یافته است.
فکر کنم شما جزو این مردم نبودی که حالا چون انتخابات نزدیکه این حرفها رو میزنی ؟؟
تا بحال کجا بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بجای فقط حرف قشنگ زدن کمی عمل و توجه به بررسی مشکلات کارگر کارمند معلم و...در مجلس دولت بودجه و...
دوباره کوپن بدهید
دولت قیمت گذار ویاران ایشان نمی خواهندبفهمندکه حقوق کارگران وکارمندان کفاف زندگی را نمی دهد لذا خود را به نادانی می زنند ومردم را به بدبختی کامل
اخرین دریافتی حقوق ما برای اسفند 96 بوده ، نه راه پس داریم نه پیش
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اخوی خیلی خوبه تجربه ات را راجع به تفاوت کسی که اخراج شده و درامد ندارد با کسی که به افزایش حقوق ۲۰ درصدی اعتراض دارد برای همه بیان کنی
مردم را بدبخت کردن مسوولین
این مسئولین و نمایندگان به ما که میرسند حساب و کتاب یادشان میرود.
فعلا بعد از چنین ماه به قول این نماینده ،تحمل تورم 48درصدی ،با 200هزار تومن سبد کالا سر و ته قضیه را هم آورده اند.برای چند ماه پایانی هم با دو سبد دیگر کار را تمام میکنند.
اساسا مگر رعیت جماعت جز سلامتی ارباب چیز دیگری هم باید بخواهد؟البته سال دیگر و نزدیک انتخابات یکی ،دو ماهی هم ردای «امت دلیر ،ملت نجیب ،ملت دشمن شکن ،غیور مردان و غیور زنان ،ملت همیشه در صحنه » را بر تنمان میکنند ولی باید یاد مان باشد که جو گیر نشویم و بدانیم که رعیتیم و این ردا دائمی نیست.
نمیدانم چرا هر دولتی هر شعاری را انتخاب میکند همان شعار تنها چیزیست که به آن عمل نمیکند.مثل «تدبیر و امید » که تبدیل به تبخیر امید شد.نه تدبیری بود و نه امیدی مانده.
انتخابات بعدی کِی هست؟ جواب ۵ سال ناکارامدی دولت رو بدیم
دولت با دو مشکل سنگین مواجه است که قصد دارد این مشکل را از طریق افزایش دلار و جیب مردم حل کند اول مشکل مربوط به سودهای بانکی و دوم مشکلات مربوط به عدم فروش نفت و تحریم ها. برای حل این مشکل دولت باید قبول کند که تداوم بانک ها با این روش و تزریق پول به آنها به نفع آینده کشور نیست و بهتر است بانک ها با اتصال به بورس همانند یک کارگزار بورس عمل کنند و سود واقعی و حاصل از تولید نصیب مشتریانش کند نه سود حاصل از سپرده گزاری و بازگشت وام ها را که شبه ناک است هر چند سودها کم باشد. دوم اینکه دولت در مدیریت هزینه ها متاسفانه دچار ریخت و پاش و از منابع بدرستی و بهینه استفاده نمی کند. و در سرمایه گذاری داخلی و خارجی کندی و سستی به خرج می دهد.
وقتی وزیر و وکیل و مدیری که حاضر نیست حقوقش شفاف اعلان شود مطمئن باشید که حقوق بالایی می گیرند و من هم اگر جای آنها بودم دغدغه افرادی که حقوق کم را می گرفتند نداشتم خوی استکباری آنها باعث شده است که فقط دغدغه خودشان را داشته باشند و حتی در ظاهر هم ابایی از آن ندارند در ادارات دولتی بهترین پارکینگ ها و اطاق ها و میزها و صندلی ها را به خود اختصاص می دهند و از خرید کالاهای خارجی لوکس هم ابایی ندارند صرفه جویی را فقط برای مستمعین می پسندند.
بزرگواران وقتی بانک مرکزی حاضر نیست تورم واقعی را اعلام نماید بمنظور اینکه ملت از عملکردشان اگاه نباشند سازمان برنامه وبودجه اعلام مینماید افزایش حقوق حسب قانون خدمات کشوری در سال۹۸ بیست درصد باشد حال محاسبه نمایید نسبت قیمت دلار در سال ۹۷ به سال ۹۶ چقدر است کارشناس عزیزی بخاطر دلخوشی ملت محاسبه نماید با توجه بنرخ ارز در این دوسال ر توان ملت برای زنده ماندن چقدر است خوشحال میشویم اگر سایت خبری تابناک پیگیری نماید
به قران قسم این سختی که مردم تحمل می کنند هیچکس از مسولان آنرا تحمل نمیکنند هم دیدنمون وسرمایمون از دست رفت
به همین مقدار قانع نباشید.
ما شما را به مقام انسانیت میرسانیم.
بادرودبرمسولین تابناک این رسانه که بدون هرسانسوری دراین شرایط نظرات رامنعکس میکند،لذا دررابطه افزایش حقوق بایدگفت دراین سالهای بعدازجنگ تحمیلی وضعیت غنی هرروزغنی تروضعیف هرروزبصورت وحشتناک ضعیفترشده است کارمندان وکارگران ازاین قشرهستند،لذاسرمایه داروکاسب ومتولین ککشان هم نمیگزد.
کارگران وضعشون بسیار هم خوبه مگه نفرمودن در این ۴۰ سال 0۴۰ سال پیشرت کرده ایم پس کارگران خوشی زیر دلشان زده است!!!!!!
خداوکیلی این چه زندگی است که برای مردم درست کرده اید تاحرف میزنم می گویند ما خود مان انتخاب کردیم که اینطور زندگی کنیم .عصر حجر نیست که ارتباط خود را با کل جهان قطع کنیم ودور کشور را دیوار نا مریی بکشیم.
از ماست که بر ماست.
هر ملتی لایق زندگی هست که خود انتخاب می کند.
مردم ژاپن لایق آن زندگی هستند ؛ مردم آلمان شایسته آن زندگی هستند که الان در کشورشان جاری است.
افرادی زیادی گفتند که اگر ماهم جای مسولین باشیم همین کارها را میکنیم تا خودمون رو درست نکنیم در روی همین پاشنه می چرخد...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل