بازدید 2131
۲

رشد ۵۷ درصدی گردشگران

کد خبر: ۸۶۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 03 January 2019

معاون گردشگری گفت: در ۸ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار گردشگر وارد کشورمان شده‌اند و این آمار، رشد ۵۷ درصدی گردشگران ورودی را نشان می‌دهد.

به گزارش میزان، ولی تیموری با ارائه توضیحاتی در مورد آمار گردشگران ورودی به کشور گفت: «گردشگری یکی از ابزار‌هایی است که کمک می‌کند افراد واقعیت‌ها را ببینند، به‌رغم فشار‌هایی که در ماه‌های گذشته ایجاد شده است، کنجکاوی گردشگران خارجی برای بازدید از ایران و آشنایی با مردم و جامعه با نشاط کشورمان بیشتر شده است.»

وی ادامه داد: در ۸ ماه نخست سال ۹۷، گردشگری ورودی به ایران ۵۷ درصد رشد داشته است، تعداد کل گردشگران ورودی به ایران سال گذشته ۵ میلیون و ۱۱۳ هزار نفر بود این در حالی است که در ۸ ماه نخست امسال ما میزبان ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار گردشگر بوده‌ایم.

تیموری در پاسخ به این سوال که آیا گرانی نرخ ارز منجر به رشد گردشگری ورودی شده است، توضیح داد: هزینه‌ها و قیمت تمام شده بسته سفر یکی از عوامل رقابت‌پذیری مقاصد گردشگری است، افزایش نرخ ارز در ورود گردشگران خارجی به کشورمان بی تاثیر نبوده است، اما اقدامات و برنامه‌های خوبی نیز برای جذب گردشگران خارجی صورت گرفته است که تاثیر بسزایی در این روند داشته است.

معاون گردشگری اضافه کرد: گردشگری عاملی بسیار مهم در معرفی کشورمان و ارائه تصویر واقعی از ایران به مردم جهان است، گردشگران بسیاری از کشور‌های آمریکایی و اروپایی پس از سفر به ایران و در بازگشت به کشور خودشان از واقعیت‌هایی که در ایران دیده‌اند در فضای مجازی سخن می‌گویند.

وی یادآور شد: یکی از دلایل و ابزار‌های موثر در جذب گردشگران میهمان نوازی و تعامل ایرانی‌ها است.

تیموری در مورد ترکیب گردشگران ورودی به کشور گفت: در همه جای دنیا و حتی در بهترین مقاصد گردشگری، بیشترین حجم گردشگران را گردشگران کشور‌های همسایه تشکیل می‌دهند، ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و گردشگران کشور‌های همسایه عراق، آذربایجان و ترکیه بیشترین حجم گردشکران ورودی به کشورمان را در اختیار داشته‌اند.

معاون گردشگری اضافه کرد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر از این ۳ کشور وارد ایران شده‌اند، این گردشگران عموما با اهداف تلفیقی زیارتی، تفریحی و گردشگری سلامت به ایران سفر کرده‌اند، ایران برای گردشگران اروپایی و آمریکایی، مقصدی فرهنگی محسوب می‌شود و آمار گردشگران ورودی از آمریکا و اروپا به کشورمان مشخص است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بیشتر گردشگران عراقی هستند .کمتر اروپایی علاقه به مسافرت بایران را دارد
این رشد بعلت بایین رفتن ارزش بول ماست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست