بازدید 3281
جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست به خبر «تابناک»:

در مصوبه اخیر تنوع زیستی، سازمان حفاظت محیط زیست دیده شده است

مرجعیت ملی تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) که سال‌ها بدون هیچگونه مصوبه و یا قانونی در وزارت امور خارجه وجود داشت، به سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمان تخصصی مرتبط با موضوعات محیط زیستی منتقل شد که اقدامی در خور تقدیر است.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 29 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
پیرو درج مطلبی با عنوان «تنوع زیستی به وزارت کشاورزی رسید و سازمان محیط زیست کف زد»، سازمان حفاظت محیط زیست کشور جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای امیرعبدالرضا سپنجی، مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور رسانه این سازمان رسیده، به شرح زیر است:

نیره خوش خلق سیما، مشاور رئیس سازمان محیط زیست و رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی برای روشن شدن افکار عمومی، در خصوص این خبر توضیحات ذیل را ارائه کرد:

خبر یاد شده تنها به انتقال مرجعیت ملی کنوانسیون تنوع زیستی از وزارت امور خارجه به وزارت جهاد کشاورزی تاکید دارد و این در حالی است که مصوبه هیات محترم وزیران جزء دیگری نیز داشته است و آن این است که مرجعیت ملی تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) که سال‌ها بدون هیچگونه مصوبه هیات وزیران و یا قانونی در وزارت امور خارجه وجود داشت نیز به سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمان تخصصی مرتبط با موضوعات محیط زیستی منتقل شد که اقدامی در خور تقدیر است.

در سال‌های گذشته میزان اعتبارات دریافت شده جمهوری اسلامی ایران از GEF حتی کمتر از کشور‌هایی نظیر افغانستان بوده است. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به سازمان‌های بین المللی حق عضویت پرداخت می‌کند و طبیعتا باید از تسهیلات آن‌ها استفاده کند.

از سوی دیگر می‌توان گفت که حقیقت این است که از سال ۱۳۷۲ که جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی رسما به کنوانسیون تنوع زیستی پیوست، وزارت امور خارجه مسئولیت مرجعیت ملی این کنوانسیون را بر عهده گرفت و این مرجعیت هرگز در سازمان حفاظت محیط زیست قرار نداشته است.

در انتهای مصوبه هیات وزیران به وزارت جهاد کشاورزی تکلیف شده است که در موارد تخصصی موضوع فعالیت کنوانسیون تنوع زیستی، از جمله زیست دریایی و مناطق حفاظت شده، مسئولیت را به سازمان حفاظت محیط زیست بسپرد. در اصل این موضوع فرصت و ماموریت‌هایی را برای سازمان محیط زیست نیز ایجاد می‌کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل