بازدید 10810
آخرین تحولات خاورمیانه؛

چراغ سبز عربستان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب/آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه/ بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا دو هفته دیگر/ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منبج سوریه

آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه، بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا دو هفته دیگر، شروط ترکیه برای لغو عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منبج سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به چراغ سبز عربستان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 29 December 2018

آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه، بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا دو هفته دیگر، شروط ترکیه برای لغو عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منبج سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به چراغ سبز عربستان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع آگاه به المیادین گفتند که هدف سفرها و تماس های کشورهای عربی با دمشق کشاندن سوریه به ارائه درخواست برای بازگشت به اتحادیه عرب است تا به این ترتیب آبرو و وجهه خودشان را حفظ کنند.

این منابع افزودند، هدف از سفر عمر البشیر، رئیس جمهور سودان به دمشق بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بوده و البشیر در این سفر، پاسخ دقیق و واضحی را از دمشق برای بازگشت به اتحادیه عرب به این شرح دریافت کرده است: این ما نبودیم که از اتحادیه عرب خارج شدیم تا درخواست بازگشت به آن را هم داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، دمشق به البشیر گفته است: کسانی که تصمیم به خارج کردن سوریه از اتحادیه عرب گرفتند، باید در خصوص لغو یا تداوم آن نظر دهند.

منابع مذکور افزودند، رویکرد مثبت عربستان نسبت به دمشق در دورنمای نزدیک وجود ندارد اما ریاض گفته که از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال می کند.

آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه

فرماندار منطقه مرزی «القائم» در استان الانبار، از آماده‌باش نیروهای عراقی در مرز با سوریه خبر داد و گفت، همه تدابیر لازم برای مقابله با عناصر داعش اندیشیده شده است.

او در گفت‌‌و‌گو با شبکه رووداو گفت: شمار عناصر داعش در داخل خاک سوریه 400 الی 500 نفر است که افراد محلی و تروریست‌‌های خارجی را در بر می‌گیرد.

چراغ سبز عربستان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب/آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه/ بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا ۲ هفته دیگر/ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منبج سوریه

«احمد المحلاوی» همچنین افزود: نیروهای مرزبانی، ارتش و الحشد الشعبی در حالت آماده‌باش کامل برای مقابله با هرگونه نفوذ عناصر داعش به داخل خاک عراق هستند.

او در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: نیروهای عراقی تمامی تدابیر لازم را برای هرگونه نقض خطوط مرزی عراق با سوریه را اندیشیده‌اند و مطمئنا اوضاع امنیتی در منطقه «القائم» و مناطق مرزی با سوریه در ثبات کامل است.

فرمانداری القائم روز گذشته (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی توانسته‌اند یک کارگاه ساخت موشک وابسته به تروریست‌های داعش را در این منطقه کشف کنند. در این کارگاه 13 موشک، 13 بمب دو بشکه ماده انفجاری C4 کشف شده است.

بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا دو هفته دیگر

برخی منابع خبری می‌گویند که دولت کویت بعد از بحرین و امارات، سومین کشور عربی منطقه خواهد بود که سفارت خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد.

پایگاه خبری المصدر نیوز مدعی شد، کویت بین ۱۰ تا ۱۴ روز دیگر، پس از هفت سال مجددا سفارت خود را در دمشق راه اندازی خواهد کرد. امارات متحده عربی نیز روز پنجشنبه ( ۲۷ دسامبر) سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

وزارت خارجه بحرین نیز پنجشنبه‌شب با صدور بیانیه‌ای، ازسرگیری فعالیت‌های سفارتخانه این کشور در سوریه را تأیید کرد.

برخی از کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین و کویت، همزمان با آغاز بحران سوریه سفارتخانه‌های خود در دمشق را بستند و روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه محدود کردند.

شروط ترکیه برای لغو عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد، اگر «گروه‌های تروریستی» از شهر منبج در شمال سوریه خارج شود، ترکیه در این شهر دیگر عملیات نظامی انجام نخواهد داد و در آن کاری ندارد.

چراغ سبز عربستان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب/آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه/ بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا ۲ هفته دیگر/ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منبج سوریه

پیش از این، در پی درخواست شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» از دولت دمشق برای محافظت از منبج در مقابل عملیات نظامی ترکیه در این شهر، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای، از ورود نیرو‌های ارتش این کشور به منبج و برافراشتن پرچم سوریه در این منطقه خبر داد.

این فرماندهی اعلام کرد: با توجه به پایبندی کامل ارتش و نیرو‌های مسلح به مسئولیت‌های ملی خود برای اعمال حاکمیت کشور بر همه مناطق جمهوری عربی سوریه و در پاسخ به خواسته ساکنان منطقه منبج، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح ورود یگان‌های ارتش سوریه به این منطقه و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری عربی سوریه در آن را اعلام می‌کند.

ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منبج سوریه

رسانه‌های سوریه از ارسال تجهیزات و تسلیحات به شهر منبج واقع در شمال استان حلب خبر دادند. شبکه تلویزیونی سوریه شامگاه جمعه با اعلام این خبر، تصاویر حرکت کاروان تسلیحات نظامی سنگین ارتش سوریه از جمله تانک‌ها و نفربرها به سمت این شهر را منتشر کرد.

چراغ سبز عربستان برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب/آماده‌باش گسترده نیروهای عراقی در مرز با سوریه/ بازگشایی سفارت کویت در سوریه تا ۲ هفته دیگر/ارسال تجهیزات نظامی سنگین به منبج سوریه

ارتش سوریه قبل از ظهر جمعه، طی توافقی با شبه نظامیان کرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» وارد شهر منبج در شمال استان حلب شد.

نیروهای دموکراتیک سوریه طی چهار سال گذشته مورد حمایت تسلیحات و لجستیکی ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش آمریکا بودند که از هفته گذشته همزمان با اعلام تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، مذاکراتی با دمشق جهت حضور ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل آن‌ها آغاز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
اینا از دولت امریکا یاد گرفته اند بزن و ویرانه کن بعد طوری بساز اگه یک قطعه شو دربیاری اوضاع بهم بریزه، اگه دولت امریکا بخواهد سرمایه اش را ژاپن ، المان کره جنوبی و... بیاره یبرون یک شبه ... قبلا تو آسیا شرقی این اتفاق افتاد به این مگن سیاست بین الملل. می گن کی بود کی بود من نبودم ... عربستان سعودی علاوه بر نفت رو هم داره.
ما جهان سومی ها خیلی به حرفای جهان اولی ها اعتماد می کنیم فکر می کنیم جهان اولی عین همون حرفی که می زنه عین همون رو عمل می کنند، دیگه نگو این جهان اولی ها همونایی هستندکه می گن حقوق بشر همینا در آدم کشتن حرفه ای ترند، چه بر سوریه و ملتش گذشت؟ خوستن با آدم کشتن آزادی رو در سوریه برقرار کنند، حالا چرا هیچی نمی گن؟ بیچاره این کشورهای عربی که شدن الت دست، جهان اولی دوست دارن و حمایت می کنن که همیشه همچین آدمایی راس کار کشورها باشند.
مگه سردار سلیمانی مرگ داعش رو اعلام نکرد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
تا دولت امریکا قدرت دارد مرگ واقعی هیچ گروه تروریستی رقم نخواهد خورد.
اسد حالا که ارامش بدست امد رفت با رعراب خودش!!!!
اين شيخ نشين هاي وابسته خليج فارس از تاريخ درس نخواهند گرفت كاملاً دوشيده شدنند و امريكا پشت انها را خالي كرد و تا كي اين خفت و خواري و نوكري را تحمل مي كنند واين برگشت انها نوعي غلط كردن هم است و بقول هنري كيسينجر اين صهيونيست معروف دشمني با امريكا خيلي ترسناك است اما دوستي با امريكا هولناك است
عربستان شكست سختي از ايران در جبهه هاي سوريه و عراق و يمن خورده است و فكر كنم درس خوبي هم گرفت و فهميد نوكري براي امريكا بي فايده است پول هاي انها در امريكا و يمن از دست رفته است و دوران طلايي دلارهاي نفتي تمام شده است و آل سعود به سقوط نزديك و نزديكتر شده اند
خوب خدا را شکر سوریه دوباره رفت سراغ دوستان عربش.
حکایت شرط و شروط های اردوغان مصداق ضرب المثل " یارو را به ده راه نمیدادند سراغ خانه کدخدا را می گرفت" . روسیه و ایران اجازه اشغال شرق فرات را به ترکیه نخواهند داد.
این یعنی رشوه به سوریه و در پی آن مخالفت اسد با حضور ایرانی ها در سوریه ، آن زمان دیگر نمی توانیم بگوییم حضور ما در آن کشور قانونی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار