بازدید 11439

چرا باید منتظر استعفای مدیران ارشد دانشگاه آزاد باشیم؟

به نظر شما، اگر حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در محوطه واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، در سطح شهر یا در یکی از معابر بین شهری رخ می داد، واکنش مسئولان، به ویژه مدیران ارشد دانشگاه آزاد به آن چه بود و چگونه در برابر چنین حادثه‌ای موضع گیری می‌کردند؟ این پرسشی است که برای یافتن پاسخ آن، به تأمل در ابعاد مختلف حادثه روز گذشته نیاز است. کمی در این خصوص تأمل کنید و بعد ادامه مطلب را بخوانید.
کد خبر: ۸۶۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 26 December 2018
چرا باید منتظر استعفای مدیران ارشد دانشگاه آزاد باشیم؟به نظر شما، اگر حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در محوطه واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، در سطح شهر یا در یکی از معابر بین شهری رخ می داد، واکنش مسئولان، به ویژه مدیران ارشد دانشگاه آزاد به آن چه بود و چگونه در برابر چنین حادثه‌ای موضع گیری می‌کردند؟ این پرسشی است که برای یافتن پاسخ آن، به تأمل در ابعاد مختلف حادثه روز گذشته نیاز است. کمی در این خصوص تأمل کنید و بعد ادامه مطلب را بخوانید.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته اتفاقی در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات رخ داد که باور آن برای بسیاری از شهروندان غیر ممکن بود؛ واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس در محوطه دانشگاه و در پی آن کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰ دانشجو، اتفاقی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، به ویژه به این دلیل که در کنار ابعاد وحشتناک حادثه، کد‌های قابل تأملی وجود دارد که ضعف مدیریتی را نمایان و لزوم اصلاح ساختار‌های معیوب را آشکار می‌کند.

زمانی که اعلام شد، یک دستگاه اتوبوس در شمال غرب تهران، آن هم در یک محوطه دانشگاهی واژگون شده، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد، با رویدادی تا این اندازه دردناک روبه رو باشیم؛ رویدادی که در ابتدا تصور می‌شد، به جراحت سطحی چند دانشجو منتهی شود، اما هر چه زمان گذشت، ابعاد خسارت بار آن بیشتر شد و بر اساس جدیدترین آمار موجود، در این حادثه، ۱۰ تن کشته و ۲۵ تن نیز به شدت زخمی شدند.

هرچند مدیران کنونی دانشگاه آزاد و برخی مسئولان مرتبط دیگر در شرایط کنونی تلاش می‌کنند تا ریشه بروز حادثه را به گونه دیگری معرفی کنند، مروری بر حواشی و مسائلی که پیش و پس از این حادثه رخ داد، به خوبی نشان می‌دهد، دلیل اصلی کشته شدن دست کم ۱۰ دانشجو، نه مسائلی که مدیران مطرح می‌کنند، بلکه قصور و کوتاهی ایشان بوده است؛ قصور و کوتاهی‌هایی که اکنون محصول تلخ آن خسارت جانی فزاینده به جامعه دانشگاهی کشور است.

برای اثبات این مسائل، اجازه بدهید تا چند نکته متفاوت، اما مرتبط را با یکدیگر مرور کنیم.

بلافاصله پس از وقوع حادثه واژگونی اتوبوس و در حالی که هنوز اجساد قربانیان از اتوبوس متلاشی شده، خارج نشده بود، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با رسانه‌ها گفت وگو کرد و در موضع گیری عجیب، دلیل وقوع این حادثه را سکته راننده اعلام نمود؛ موضع گیری عجیبی که بلافاصله توسط سایر مسئولان تکذیب شد!

تصور کنید موضوع سکته راننده صحیح بوده باشد؛ این یعنی بخش زیادی از دلیل حادثه به دلیل یک مشکل ناخواسته جسمی، متوجه یک نفر بوده و قصور قابل اشاره‌ای متوجه دیگر افراد از جمله مدیران نبوده است؛ موضوعی که با مرور دیگر ابعاد ماجرا، می‌توان به راحتی آن را رد کرد.

در رابطه با دلیل احتمالی وقوع حادثه، یکی از دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در گفت وگو با برنا اظهار داشت: دیروز این اتوبوس به علت خالی کردن ترمز با جدول تصادف کرده بود. ظاهرا امروز هم به همین دلیل واژگونی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه هزینه ساخت تله کابین پرداخت می‌کند، ولی حاضر نیست برای تعمیر اتوبوس‌های سرویس این دانشگاه، که بسیار فرسوده هستند، هزینه کند.

بله درست خواندید، تله کابین! دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در سال‌های اخیر، پروژه پر هزینه‌ای را در دستور کار خود قرار داده که بر اساس آن، دانشجویان برای رفتن به سمت دانشکده‌هایی که در ارتفاع بالای ۱۸۰۰ متر واقع شده، دیگر نیازی به استفاده از اتوبوس ندارند و می‌توانند با تله کابین این مسیر را طی کنند؛ امکانی که علی رغم هزینه‌های سنگین، هنوز کامل به بهره برداری نرسیده و همچنان اتوبوس‌های فرسوده، کار انتقال دانشجویان را از درب اصلی به سمت دانشکده‌ها انجام می‌دهند.

اما آیا عاقلانه نبود، در همه سال‌های گذشته، در کنار تلاش و هزینه برای ساخت تله کابین، مسئولان امر توجه ویژه‌ای نیز به تعمیر و اصلاح ناوگان فرسوده ایاب و ذهاب دانشگاه می‌کردند؟!

این مسأله زمانی قابل تأمل‌تر می‌شود که بدانیم بنا بر اطلاعات منتشر شده، اتوبوس واژگون شده معاینه فنی هم نداشته و به خاطر استفاده از آن در محوطه دانشگاه، امکان نظارت و ارزیابی عیوب فنی آن از عهده واحد‌های مسئول شهری خارج بوده است.

مسائلی چون نداشتن معاینه فنی اتوبوس، فرسودگی اتوبوس و نیز عدم نظارت جدی بر کیفیت اتوبوس‌های مورد استفاده، همه قصور‌های پیش آمده در این حوزه نیست و به این مسأله، باید موضوع خیابان‌های پر پیچ و خم و فاقد حفاظ‌های مطمئن دانشگاه را نیز افزود؛ موضوع مهمی که سال‌های سال مورد بی توجهی مدیران دانشگاه قرار گرفته و هیچ گاه مدیران این دانشگاه را به این فکر وادار نکرد که بخشی از هزینه شهریه‌های دریافتی از دانشجویان را صرف افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها کنند.

اکنون و در شرایطی که شمار قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه، جان خود را از دست داده اند و تعداد دیگری نیز روی تخت بیمارستان شرایط حادی دارند، سخن گفتن از سکته راننده اتوبوس و یا مسائلی نظیر مشکلات جسمی راننده چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

آیا معنای این سخنان نوعی فرار از مسئولیت این حادثه تلخ نیست؛ واکنش‌هایی که نمونه مشابه آن را در حوادث تلخ گذشته کم نداشته ایم و حالا به شکل نوبرانه‌، در حال تکرار هستند؟!

سلسله رخدادها و واقعیت‌هایی که به آن اشاره شد، بیانگر قصور و خطایی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت، چون عبور ساده از کنار آن، نه تنها نوعی صدور مجوز برای تکرار آن در دیگر دانشگاه و محیط‌های علمی کشور خواهد بود، بلکه به نوعی، گستاخی وبی احترامی به خانواده قربانیان این حادثه تلخ تلقی خواهد شد.

از همین روی، به نظر ضروری می‌رسد در پی این اتفاق وحشتناک، شاهد واکنش احساسی و فرافکنانه مدیران مستقیم دانشگاه نباشیم و حداقل تعدادی از آن‌ها متعهدانه در پی این حادثه، استعفای خود را تقدیم مسئولان بالاتر کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۱
به نظر من تمام مسولین باید استعفا بدهند و اجازه بدهند مردم افراد لایق، شایسته و کاردان را برای مدیریت امور کشور برگزینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
چطوریه که ولایتی میتونه حکم اخراج فلان استاد واحد دور افتاده رو بنویسه و از دو کلمه حرفی که طرف تو کلاس زده باخبره؟
ولایتی نمیتونه بهانه بیاره که آی این چیزا در حوزه مسئولیت من نیست و مسئول تدارکات باید جوابگو باشه و از این حرفا
اگه قرار بر ریز-مدیریت باشه، اینجا هم باید ریز-مدیریت میکردی.
همه مسائل رو داری قاطی پاطی مطرح می کنی . فرضها درسته اما زمانبندی و نتیجه گیری غلطه .
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
چه قاطی کردنی عموجان چه چیزی توی این مملکت سرجای خودشه؟ غیر از اینه که دو شرکت خودروساز
علنا دارند مردم رو هر روز می کشند و می چاپند و
آب از آب تکان نمی خورد؟ کدام اداره یا سازمان در و پیکر داره و در وظایف خودش کوتاهی نمی کنه؟
ولایتی درانتخابات ریاست جمهوری با وجود حمایت 160نماینده مجلی بیش از 6درصد رای نیاورد واین حوادث ناشی از مدیریت ناکارآمد وی است وباید در اولین فرصت ضمن استعفا باید محاکمه شود بخاطر گرفتن اتوبوسهای ازرده خارج شده وکشتن جوانان کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
مسئولان خوشند محاکمه انها را باید در خواب دید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
احسنت
حتما مثل سایر مسئولین این کارو میکنن. اینجا ایرانه نه ژاپن و کره. همیشه مشکل از یک نفر دیگه است. آخرش میندازن گردن راننده و دو تا کارشناسو و پیمانکار. طلبکار هم میشن. تازه استعفا هم بدن یک جای بهتر به خدماتشون مشغول میشن.
راستی صدا و سیما کجاست؟ ؟؟؟؟
فکر کنم صدا و سیما سکته کرده نه راننده اتوبوس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
صدا سيما در حال پخش مصائب يمن و سوريه بانضمام آتش سوزي در امريكا و تظارهرات در فرانسه و گزارش خبرنگار واحد خبر در نيويورك از كارتن خوابهاي امريكا
عاصی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
صدا و سیما رفته گل بکاره!
هر وقت مشئولان وزارت خارجه ازین خیطی که به بار آوردند استعفاء کردند، اینها هم باید از ین اتفاق به بار آمده استعفاء کنند.
برجام را به بار آوردند و بی پشتوانه سندی همه چیز را دادند و الانم بی هیچ سند امید وار کننده ای منتظر اروپا هستند...
اینجا که اتفاقی است که افتاده و کسی عمدا چیزی را به بار نیاورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
مغلطه نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
برجام خیلی هم خوب بود اگر امثال شماها می گداشتند منافع اقتصادی برسه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
مطلب را بخون بعد اظهار نظر کن.
در ضمن برجام خیلی هم خوب بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
سلام اول برجام چه ربطی به اتوبوس دانشگاه داره
دوم برجام با تمام جزئیات به تایید مقام معظم رهبری رسیده است پس به لحاظ وجود ولایتی در راس دانشگاه پای برجام وسط نکش
سوم رئیس دنشگاه که لاقل روزی دوبار از جاده رد شده و با ان محاسن سفید و سن وسال که نشان از تجربه احتمالی وی می داد متوجه عدم وجود گاردریل و نا ایمن بودن جاده نشده و تازه موقعه مصاحبه با سیما اعلام می کنه به نظر م جاده نا ایمن هس وگاردریل نداره همون بهتر که بره ن بعنوان یک پدر که دارای جوان هستم میتونم حس پدر آن دانشجو یان متوفی را درک کنم
عاصی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
نمی خوام بگم کاش این اتفاق برای تو یا یع نفر از اعضای خانواده می افتاد ولی حتما در اونصورت نظرت چیز دیگه ای بود
آیا میدانستید ارزش دارایی های دانشگاه آزاد اعلام شده در سال 95 معادل 300 هزار میلیارد تومان بوده است؟؟؟
اگر قرار بود تا پس از هر اتفاق تلخ و شکست در هر پروژه ای در کشور مثل ، باعث شود تا مدیران مربوطه استعفا بدهند
قطعا پس از یکسال هیچکدام از مسولین بر سر کار نخواهند بود .
و از انجاییکه این مملکت در ۴۰ سال گذشته توسط معدودی افراد خاص هزار فامیل اداره می گردد و کادر سازی و جانشین سازی هم انجام نگرفته حتما همین ده درصد کار نصفه و نیمه در حال انجام هم خواهد خوابید .
حالا بگذریم از اینکه مدیران شکست خورده در ژاپن خودکشی میکنند و اگر این رسم بود که همان دوسال اول نسل اینها منقرض شده بودند
دانشگاه آزاد كه تا چندسال قبل بزرگترين دانشگاه جهان و افتخاري براي ايران بود با اين روند مديريت فشل و ناتوان در حال فروپاشي است
سلام، ريیس دانشگاه علوم تحقیقات ومعاونان مربوطه ،اگر مقصر حادثه را سکته راننده اتوبوس نمی گفتند، استعفا تنهی معنی ندارد ،اینان باید از نظر مدعی العموم در دستگاه قضایی محاکمه شوند، خواهش میکنم که این نظریه را انتشار دهید
کوچکترین کار دکتر ولایتی استعفا از هییت امنای دانشگاه آزاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
دکتر ولایتی؟؟؟
همچنین باید پرسید،
چرا در کنار راه های با شیب زیاد دانشگاه کارد حفاظتی وجود ندارد؟
اصلا چرا دانشگاه را در دل کوه ساخته اند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
برای اینکه به بهانه دانشگاه زمین های منابع طبیعی را بخورند و بهانه ایی بهتر از خانه های سازمانی دانشگاه و بعد ویلاسازی کنند
واقعیت تلخ اینست مدیران فرتوت و فرسوده حتی با یک کهکشان تجربه به درد هیچکاری نمیخورند چون انرژی و نیروی کار ندارند
دل خجسته ای دارید
ما کلی کشته دادیم
چند باری کلاس درس اتیش گرفت
هر سال ۲۰ هزار نفر کشته جاده ای هم مجزا میدیم
داخل روغن هم پالم میزدن و ....
کسی استعفا نداد که کسی هم کاریش نداشت

بنظر بنده قصور از دانشجویان فوت شده هست چرا که آستین ها را بالا نزده و اتوبوس را سر موقع تعمیر نکرده اند
آقایان معلوم است که یه همه کارهایش بدرستی نمی رسد. لذا از پستهای خود استعفا بدهد. پیشنهاد می کنم بعنوان اولین پست از دانشگاه آزاد استعفا بدهند.
اگر مدیریت دانشگاه در اختیار مدیران قبلی بود خدا می داند چه جنجالی راه می انداختند ولی فعلا حضرات درصدد انعکاس حداقلی عبور کم سروصدا از کنار حادثه هستند
رئیس علوم تحقیقات گفته تله کابین متعلق به هتل است نه دانشگاه
اینطور که تمامی مسئولان کشور باید بخاطر بی کفایتی استعفا بدهند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
استعفا خط قرمز ماست ،ما باید خدمت کنیم تا دم گور!
باید دید چه کسی پایه گذار این دانشگاه در دامنه کوه بوده؟؟!!!رفت و آمد به این دانشگاه واقعا فاجعه ست.فقط هدف این بوده که بالای تهران ساخته شود وگرنه این همه فضا در جنوب تهران.
معاون فرهنگی هم باشی و دروغ بگی برای حفظ میز وای برما وای برما وای برما
چون رئیس ولایتی شده این همه هجمه شروع شده اصلاح طلب ها استاد جنجال هستند اخه یکی نیست بگه این اتوبوس هارا زمان کی خریدن اصلا اتوبوس خوب داریم تولید که نذاشتید بکنیم بلدم نیستید برخید دولیتم که 5 سال دستون اتوبوس هم عرضه ندارید بخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
زمانی که خریداری شد حادثه پیش نیومد. حالا اتفاق افتاده
باید پرسید اگر اتوبوسها به گفته شما قراضه بوده چرا مدیریت جدید عوضش نکرد

در ضمن، ولایتی که اصوالگرا نیست
حالا معلومه کی اهل سفسطه و شلوغ بازیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
زمانی که خریدن نو بوده باید دید چرا بعد از اینکه بزرگوارانی مثل رئیس دانشگاه که می دونسته اتوبوس کی خریده و میدید که اتوبوس فرسوده هست بازهم استفاده کردند شلوغ کار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
اصلاح طلب واصول گرا هردو از هم بدتر ترند و موقع انتخابات با شعار توخالی مردم را به سمت خود میکشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
این اتوبوسها برای دانشگاه نیست توسط پیمانکار اجاره و در دانشگاه مشغول هستند اما تظارت با دانشگاه بود که نبود
ولایتی استعفا
بازنشسته شوخواهشا,بسه
تمام مسئولین مرتبط (افرادی که اجازه حضور چنین اوتوبوس فرسوده ای را بدون معاینه فنی داده است) بایستی دادگاهی و به اشد مجازات محکوم بشند تا دیگر این حوادث تکرار نشود. مسئولین دیگر که غیر مستقیم مرتبط بوده اند (مانند رئیس دانشگاه) باید استعفا دهند.
1- اسم دانشگاه علوم تحقیقات است یعنی برای کارهای تحقیقی و پژوهشی، آیا 40 هزار دانشجو کار پژوهشی می کنند؟
2- چه لزومی دارد 40 هزار دانشجو در موقعیت جغرافیایی خطرناک با کمترین ایمنی رفت و آمد کنند ؟
یکی نیست تو این کشور بگه ساخت دانشگاه تو ارتفاع 1800 عاقلانه است !!! این حوادث ناگوار شاید تلنگری باشد به مدیران ناشایسته ای که سالهای سال با بی کفایتی بر کرسیهائی تکیه زدند که اصلا صلاحیت آنرا تداشتن ! ولخرجی از کیسه خانوادهها ی درمانده دانشجویان دانشگاه آزاد و زمین خواری و کوه خواری و ساخت چنین دانشگاههای بر بلندای کوهها در روستاهها و کویرها که آخرش هم منتج به پرپر شدن جوانهای عزیز و جگر گوشه های مردم میشود ! آمار بگیرید ببینید چقدر از دانشجویان واحدهای آزاد در نقاط مختلف بخاطر سهل انگاری جانشان را از دست دادند ! برای دانشگاهی که قطب سرمایه داری ثروت کشور شده استفاده از اتوبوس فرسوده چه معنائی دارد !!!؟ ساخت دانشگاه در محلی که برایش تله کابین میخواستن بسازند درست نیست ! خب تله کابین نساختید تهیه یه اتوبوس استاندارد سالم خیلی گران بود !!!؟
همه مسوولین کشور باید استعفا بدهند بی لیاقتی مسوولین محدود به حوادث مرگبار نیست همه ملت ایران دارند توی این چرخ گوشت مدیران بی لیاقت نابود میشوند مقوله مدیریت در سطح کل کشور باید اصلاح بشه باید یک سازمان ارزیابی مدیران شاخص تشکیل بشه تا در هر سازمانی از برجسته ترین مدیران پیشنهادی این سازمان استفاده بشه و از رئیس جمهور تا کوچکترین روسا باید ازبین بهترین های چنین سازمانی انتخاب شوند و بساط فامیل بازی و پارتی بازی باید جمع شود هزار فامیل دیگه زیادی خورده اند باید بروند پی کارشان ما از کسانیکه منافقین و امریکا و اذناب انها را از پا دراورده اند میخواهیم در این زمینه شهدا را یاری کنند انها زنده اند و تماشاگر این افتضاهات ننگین هستند
یک جای هموار و صاف در اطراف تهران پیدا نمیشد که رفتن تو کوه دانشگاه ساختن و این همه هزینه برای انتقال اساتید و کارکنان و دانشجویان به کوه؟
حالا باید دیدکه پیمانکار حمل و نقل وابستگیش به چه کسی یا کسانی است که چنین راحت خلاف کرده است.
واقعا چای آقای جاسبی





خیلی خالیه.
آقای ولایتی باید بره
اصلا یکی از شرایط خلبانی و رانندگی تو ایران داشتن سابقه حداقل دوتا سکته ناقصه برادر من شما انگار اینجا زندگی نمیکنی شما!
دانشگاه ازاد بعد از رفتن جاسبي و فوت هاشمي رفسنجاني رو به نابودي مي رود.اي كاش با اين همه امكانات و ثروت يك مدير حكيم و قوي براي اين دانشگاه انتخاب مي كردند.
استعفا!!!! حیفه این مدیران.....تقصیر ترمز بوده برادر نه مدیر....مدیر فقط باید پشت میزش بشینه پول دریافتی از دانشجوی مادر مرده را بشماره
مدیریت با لنگ و نون خشک این طوریه.
آقایان : لطفا از خواب بیدارشوید ‌حداقل یک‌تسلیت بگویید
اگر فکر می کنید علی اکبر ولایتی استعفا می دهد اشتباه کرده اید ککش هم نمی گزد.
اول همه دکتر ولایتی
آقا مگه ساخت وساز در ارتفاع بالاتر از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا در تهران ممنوع نیست؟این خطا یا تخلف اول
طبیعی هست کسی که اینهمه مسیولیت داشته باشه نتونه هیچکدوم را درست انجام بده. آقای ولایتی کجایی؟
این صندلی ها چسبندگی عجیبی دارن...
اون شخصی که خیلی ادعای مقاومت کردن میکنه باید استعفا بده
حداقل برای تسلی خاطر خانواده قربانیان این حادثه تلخ آقای ولایتی استعفا دهد.
چون این طرح با عنوان دانشگاه شکست خورد ه است.
تبدیل آن به دبستان و دبیرستان میتواند مفید باشد.
چرا مسؤلان اجازه ساخت و ساز در ارتفاع ۱۸۰۰ متر را می دهند؟ مگر این کار خلاف قا نون نیست؟ اگر این واحد دانشگاهی در قسمت های کم ارتفاع جنوب تهران ساخته می شد چه اشکالی داشت؟
جمعیت کمتر زندگی بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
کاملا درسته مسئولان ما دقیقا همین اعتقاد را دارند
متاسفانه فقط به فکر گرفتن شهریه بالا از دانشجویان می باشند.
باید انهایی که محیط زبست منابع طبیعی را از بین برده اند و از از بالای کوه بر شهر تهران ساخت و ساز کرده اند را مورد پیگرد قرار دهند. مسیولان امروزی دانشگاه ازاد که میر اث دار یک ساختار معیوب گذشته اند از کرباسچی و جاسبی و روح اقای هاشمی باید سوال کرد که چرا با مملکت و منابع طبیعی و اموزش کشور این کار را کردید.
استعفا به تنهایی کافی نیست چون همه اینها آردشان را بیخته اند و الکشان را آویخته اند . باید مقصرین قلع و قمع شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
احسنت
قانون باید کاری کنه که یه مسئول همیشه دلهره داشته باشه که آیا همه چیز درست هست یا نه
بنا به اظهارات رییس دانشگاه علوم وتحقیقات در تلویزیون مناقصه انتخاب پیمانکار عامل حادثه با سه پیمانکار دعوت شده وبا کمترین قیمت انجام شده حالا اگر طرف بجای اتوبوس بلانسبت قاطرچموش هم میاورد وکمترین قیمت را می داد هم برنده می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
دقیقا مشکل از همین مناقصه عست یعنی شما با کمترین قیمت برای ما کارو انجام بده کیفیت مهم نیست
دانشگاه آزاد سال هاست که جوانان این مملکت را با اتوبوس کم سوادی که درست کرده است به قعر دره های عمیق می فرستد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
اتفاقا نسبت به دانشگاه دولتی خیلی هم باسواد ترن
سلام. یکی از رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود HSE است، اگر مدیران از یک دانشجوی HSE همین دانشگاه نظر می خواستند قطعا این حادثه ناگوار پیش نمی آمد. ماشین فاقد معاینه فنی،به احتمال زیاد راننده فاقد کارت سلامت، جاده نا ایمن و در نهایت عدم نظارت دانشگاه بر پیمانکار حمل و نقل این شرایط ناگوار را بوجود آورد. کاش دانشگاه آزاد بجای اینکه با هر شرایطی و تحمیل هزینه های سنگین این همه دانشجو جذب کنه حداقل فکر اشتغال برخی از آنها در خود دانشگاه بود و چندتا فارغ التحصیل ایمنی خودش را جذب می کرد. گویا این دانشگاه روی یکی از گسل های تهران قرار دارد، و تجربه در کشورهایی نظیر ژاپن نشان داده محکم ترین سازه ها هم روی گسل در مقابل زلزله از بین می روند، این هم از مکان یابی این دانشگاه که جای حرف و حدیث دارد.
ما چه گناه کردیم هرهفته باید شاهد این رویدادها باشیم
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
چه ربطی داره؟
حمیدخان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
منظورت را واضح بگو داداچ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
خدا به خیر کند هفته آینده را
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
.حالا اتوبوس واژگون نشه ونسوزه با پراید ونیسان آبی..بازم نشه با آلودگی هوا.بازم نشه با برنج مصنوعی ومرغ هورمونی.باآتش سوزی در کلاس.بازم نشه بازلزله وصاعقه وسیل و...خلاصه اینکه چرا نفس می کشی؟
انتصابات فامیلی و رانتی آخرش میشه همین
پیشگیری از حوادث آینده بسیار مهمتر است که درکشورمان به این اهمیت داده نمیشود. زمینه پیشرفت کشورهای توسعه یافته درس گرفتن از اشتباهات است.
یک پیشنهاد این است که حداقل درباره مسائلی که بحث ایمنی مطرح است کانال ارتباطی بین ذینفعان یک سازمان از کارمندان و مراجعان و... با مسئولان ارشد سازمان بطریق مجازی برقرارباشد . و از این بابت به کارمندان ازبابت عدم رعایت سلسله مراتب اداری گیر داده نشود.
در ظاهر جز وز میکنند ،در پشت پرده بی عرضگی مسئولین وکم توجهی شان را به ایمنی دانشجویان ودانش اموزان این کشور را دارند توجه میکنند کاش از ان همه پول وسرمایه ها درصدی را برای اسایش وامنیت بچه های این کشور می نمودند ..
دکتر کلانتری در حوزه تخصص دار ند نه در حوزه خدمات دانشجویی
وقتي رييس دانشگاه آزاد چندين شغل داره به كدوم يكي ميرسه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
هیچکدام
سلام عزیزان
هرکاری کنیم دیگر این عزیزان زنده نخواهند شد وبرای پدر و مادر این عزیزان و خانواده داغدارشان تنها یادگاری باقی خواهد ماند نام این عزیزان را شهدای راه دانش وعلم بدانیم واجساد این عزیزان را در دانشگاه آزاذ در کنار شهدای گمنام قرار دهیم ونام این عزیزان را فراموش نشدنی بذانیم روحشان شاد ویادشان گرامی خواهد ماند .
در کجای دنیا دانشگاه را در قله کوه ایجاد می کنند که در ایران اجرا کردند آنهم مجبور شوند دانشجو را با تله کابین به دانشگاه برسانند این تصمیمات فقط در این کشور گرفته میشود
خوبه اسم واحد علوم و تحقيقات رو بذارن واحد دانشجويان جان باخته عزيز و رييس دانشگاه آزاد به حرمت جان ١٠ دانشجوي عزيز فوت كرده استعفا دهد و مديران مقصر بازداشت شوند تا التيامي بر آلام باشد.
امیدوارم دکتر طهرانچی (رییس دانشگاه آزاد) و دکتر مسعودی (رییس واحد علوم تحقیقات) اینقد دلبستگی به پستشون نداشته باشند و بتونن استعفا کنن.
پاسخ ها
دانشجوی واحد علوم و تحقیقات
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
اکثریت دانشجویان خواهان استعفاء این دو مدیر هستند
چرا جاسبی را که فعلا در قید حیات لست نمی اورند در تلوزیون و از نحوه تصرف منابع طبیعی بپرسند.
هزاران اتوبوس و مینی بوس از رده خارج توسط ارگانهای دولتی، سازمانها،دانشگاهها،کارخانه ها بخدمت گرفته شدن که کسی پاسخگو نیست ، صبح یه سر برید جاده مخصوص کرج و اتوبان کرج تهران ، از این اتوبوسها میبینید که حتی نای راه رفتن ندارن ، ولی کسی توجه نمیکنه ، هیچ کس براش مهم نیست که عاقبت مسافرای این خودرو ها چی میشه ......
با کدامین سیاست ،و منطق عقلی دانشگاه های آزاد ،و پیام نور را خارج از شهرها احداث نموده اند ؟ کافی است فقط تردد دانشجویان را در این چند دهه بررسی نمایید ؟ از اختلاط زن ،و مرد در یک مکان ابأ دارد ،آیا رفت ،و آمد دانشجویان دختر ،و پسر را در این مسیرها تایید میکند ؟ آیا منظوری دیگری در پشت اینکه دانشگاه های آزاد ،و پیام نور در خارج شهرها احداث گردیده است وجود ندارد ؟،،
آخه تابی جون این چه انتظاریه که از مسئولان داری
استعفا
استغفراله
آخه تا حالا چه کسی به خاطر این مسائل استعفا داده که اینا دومیش باشن
جاي ميرزاده خالي است
باید منتظر استعفای همه مدیران باشیم.
مدیر مدیران دانشگاه آزاد هم باید استعفا بده.
وقتی تصویر این جوانان رعنای میهن که دراین حادثه جانشان را از دست دادند دیدم خیلی ناراحت شدم وگریه کردم اما مسئو لین چی؟
ایا کسی پاسخ گو هست
میشه بفرمایید آقای دکتر ولایتی که در بیشتر امورصاحب نظر هستن الان کجا تشریف دارن؟ در تمام اموری تو تلویزیون سخنرانی دارن به غیر از این یکی که مستقیما به ایشون مربوطه
وقتی یک اتوبوس نو بالای یک میلیارد قیمتش باشه هیچ اداره وسازمانی نمیتونه اقدام ب نوسازی اینگونه اتوبوسها کند بخش خصوصی ک اصلا .داریم مثل بعضی کشورهای همسایه میشیم ک سیصد نفر از یک اتوبوس اویزون میشن .
نه آقااینجاایران است خبری ازاستعفانیست ونخواهد بود.نماینده ای ناکارامد تازه انتظارداره همه ازش عذرخواهی کنند وچندنفرآدم بی گناه هم اخراج بشوند.
انتظار مردم استعفای مدیران ارشد دانشگاه ازاد بالاخص اقای ولایتی است.
مسیر کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز خطرناکتر است با مینی بوس چینی و راننده های همیشه سر در موبایل .....
باز صد رحمت به نماینده سراوان که عذر خواهی کرد.
آقای طهرانچی می بایست از ریاست دانشگاه آزاد استعفاء بدهد چراکه ایشون این مسئولیت مهم را بر عهده گرفته بودند . البته اگر دلشون بیاد از صندلی مدیریت دل بکنند.
افرین .. نوشته بسیار خوبی بود ... حادثه غیرقابل تصوری بود ...
ـ اگه در تصادفات جاده ای افراد کشته میشن ، میشه بخشی از تقصیر رو گردن خود مردم انداخت که قوانین رو رعایت نمی کنن و کارهای پرخطر و غیره ، اما اینجا چی ؟!؟!؟! دانشجوی بیچاره چه تقصیری داشت ؟؟؟؟
ـ مقصر اصلی باز هم این مسولین هست : چرا ولایتی رو میکنن همه کاره دانشگاه آزاد ؟!؟!؟ خب معلومه اصلا فرصت نمیکنه نامه هاش رو نگاه کنه !!!! اینها اومدن با یک پیمانکار حمل و نقل رده چندم قرارداد بستن که ارزونتر دربیاد ، اونهم اومده اتوبوسهای داغون استفاده کرده ، اینهم نتیجه اش ...
ـ اول از همه ولایتی و تهرانچی باید برکناربشن ، این دو نفر مسئول مستقیم این اتفاق هستن . پلیس و ارگانهایی که به کار این پیمانکاران نظارت نمی کنن مقصر هستن ، نمیتونه در محوطه دانشگاه نظارت کنه ، به کار اون شرکت که باید نظارت کنه . اینجوری پای چندین نهاد و ارگان میاد وسط که همگی در کشتار این دانشجوها مقصرن ،
وقتی به مدیریت گذشته طهرانچی نگاهی می اندازی ناکارآمدی اولین شاخصه مدیریت این آقاست از مرکز نشر دانشگاهی تا دانشگاه شهید بهشتی و این دانشگاه آزاد تهران تا ریاست کل دانشگاه آزاد ... تنها خصیصه این اقا خوب وزیدن با بادهای موسمی است .... اقا ی دکتر ولایتی هم که توانایی و مدیریت ایشان که برای همگان مشخص است
ای احمدی نژاد
چه کردی با دانشگاه آزاد !!!!!!
دکتر جاسبی لطفا به کمک دانشگاه آزاد بیایید داره از بین می ره
آقای ولایتی محض رضای باباش بی خیالش بشه و استعفا بده
سلام

میدونید واحد علوم و تحقیقات از اردیبهشت ۹۶ تا الان چند رئیس و معاون مالی و اداری عوض کرده...! ؟
مدتها ست که ثبات مدیریت از واحد علوم و تحقیقات رخت بسته... متاسفانه مدیران از خارج دانشگاه می آیند، این دانشگاه تبدیل شده به محلی برای پرکردن اوقات فراغت مدیرانی که از خارج مجموعه تشریف میارند...
اگر مدیران ارشد دانشگاه بجای استفاده از راننده شخصی و محافظ!! فقط و فقط یک مرتبه با اتوبوس مسیر میدان دانش تا مهمانسرای حافظ را در واحد علوم و تحقیقات می پیمودند مطمئنا در این مورد تصمیمات بهتری می گرفتند.
ولایتی باید برکنار شود دانشگاه آزاد با این همه پول چه کار می گند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با بیتوجهی هاتون پدر مادرایه زیادیو داغدار کردین....
فعلا که رئیس دانشگاه آزاد طلبکارند
از یمن یاد بگیرید
خدا عاقبت همه مان را ختم به خیر کند.
تقصیر خود دانشجوهاست اصلا!
ضعف مدیریت در ایران مختص ولایتی نیست و این مشکل خیلی جاها وجود داره.
از دادستانی کشور خواهش میکنم به عنوان مذعی العموم از مدیران دانشگاه آزاد بازجویی ومحاکمه کنند ،، مگه مردم جوانشون زو از سر راه اووردن ،، چرا جون مردم اینقدر بی ارزشه توی این مملکت
پرونده حادثه اتوبوس باید توسط بازپرس (قاضی تحقیق) بررسی شود تا مقصران واقعی شناسایی و مجازاتی در حد اعدام برای مقصران اصلی و برای مدیرانی که کوتاهی کرده اند علاوه بر برکناری به حداقل ۲۰ سال زندان محکوم شوند مجازاتها در ایران برای جرم های بزرگ بسیار ناچیز است
با سلام چندی پیش در ستون آزاد تابناک گلستان گزارشی از مشکلات و گلایه های اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد منعکس شد که متاسفانه هیچکدام از مسیولین و مدیران دانشگاه آزاد و وزارت علوم هیچ واکنشی نشان ندادند .ضمن اینکه به دوستان توصیه می کنم این گزارش را بخوانند تا از وضعیت دانشگاه آزاد اطلاع یابند از تابناک درخواست میشود موضوع عدم پاسخگویی مسیولین به دغدغه های اعضا هیات علمی را پیگیری کنند .
بهتر است مسئولین دانشگاه ازاد لنگ ببندند و به یمن بروند و آنجا دانشگاه بسازند
هر مسولی که به مملکت و مردم ضرر بزند باید به خانوادش ضرر زد. انتقام . البته توی قران بهش قصاص میگویند
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی