بازدید 2201

ایران رتبه نخست تولید علم را در منطقه دارد

کد خبر: ۸۶۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 23 December 2018

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید: ایران رتبه اول تولید علم در منطقه را داشته و 10 سال زودتر از زمان تعیین شده در برنامه چشم انداز توسعه بدان دست یافته است.

به گزارش ایرنا، رضا ملک زاده در نوزدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی اظهار داشت: کشورمان همچنین در تولید مقالات علمی رتبه 15 را دارا و هر کشوری جهت رشد و توسعه در گام نخست نیازمند تولید مقالات علمی-پژوهشی است.

وی افزود: کشور در سال های اخیر علاوه بر رشد کمی مقالات پژوهشی، به لحاظ استنادات (که یکی از شاخص های سنجش توسعه پژوهش است) نیز، رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: 29 دانشگاه کشور در رتبه بندی موسسه تایمز قرار دارد و این در حالی است که در گذشته تنها یک دانشگاه در این رتبه بندی قرار داشت.

ملک زاده همچنین با بیان این که وضعیت سلامت در ایران از بسیاری کشورهای متوسط جهان بالاتر است، ادامه داد: 3500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که 1100 مورد آن در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

وی گفت : علاوه براین در بسیاری از شاخص ها نظیر امید به زندگی و مرگ و میر کودکان ایران به سطح مطلوبی رسیده است. به عنوان مثال امید به زندگی در بدو تولد در زنان 80 و در مردان 76 سال است.

ملک زاده عنوان کرد: با سرمایه گذاری بیشتر روی نخبگان می توان به رشد و توسعه بیشتری در عرصه های بین المللی دست یافت. دانشگاه شهید بهشتی این پتانسیل را دارد که با برنامه ریزی جامع در این عرصه توسعه بیشتری یابد.

در حال حاضر داروسازی این دانشگاه رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است و این شاخص باید ارتقا پیدا کند.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت 30 درصد تولیدات علمی کشور به دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص دارد و این در شرایطی است که تنها 10 درصد هیات علمی کشور را در اختیار دارند.

وی در باره بودجه های دانشگاهی یادآور شد: 0.3 درصد بودجه صرف تحقیقات پژوهشی می‌شود که این رقم بسیار ناچیز بوده و باید افزایش یابد و دانشگاه در این زمینه باید از کمک خیرین نیز بهره مند شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار