بازدید 5551
۸

هشدار پلیس به متلک‌پران‌ها

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: رانندگانی که با متلک‌پرانی،‌ مزاحم نوامیس مردم شده و هنجارشکنی می‌کنند،‌خودروی‌شان یک ماه در توقیف پلیس خواهد ماند.
کد خبر: ۸۶۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 15 December 2018

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: رانندگانی که با متلک‌پرانی،‌ مزاحم نوامیس مردم شده و هنجارشکنی می‌کنند،‌خودروی‌شان یک ماه در توقیف پلیس خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است که در سریع‌ترین زمان ممکن به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

سوژه‌ مطرح شده در فارس من این بار با عنوان مقابله جدی با ایجاد مزاحمت‌های خیابانی است.

شهروندان در توضیح این مطلب آورده‌اند:« یکی از مواردی که امروز برای مزاحمین خیابانی جا افتاده بوق زدن و در خواست از دختران برای سوار شدن است.

اینکه زن سوژه شده خود چه میزان در این امر نقش دارد در این بحث وارد نیست. سوال اینجا است که چرا هیچ ترس و دلهره ای در دل رانندگان نیست و انها به راحتی می توانند متلک پرانی کنند و مزاحمت ایجاد کنند بدون انکه دغدغه برخورد داشته باشند و حتی این رفتار را حق خود بدانند.

بی توجهی به این مسئله به حدی بروز کرده که شاهد هستیم که بعضی از محلات رسما محل تردد این افراد شده است.

با توجه به اینکه تمامی خودروها دارای پلاک هستند و طبیعتا قابل شناسایی اند نمی توان دادن اخطار به صاحب ماشین به او گوشزد کرد که در صورت تکرار این امر پلاک خودرو باطل می شود.

این کار نه نیاز به هزینه ای برای دولت دارد چون زندان ندارد از طرفی چون اکثر این اتفاقات توسط جوانهای که توسط ماشین خانواده انجام می شود خانواده در جریان قرار می گیرند. متاسفانه چون این افراد عموما شاکی خصوصی ندارند به راحتی جولان می دهند و شهر را نا امن می‌کنند».

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، درخصوص مطلب فوق، اظهار داشت: متلک‌پرانی و مزاحمت‌های خیابانی در دسته هنجارشکنی جای دارد و خودروهایی که هنجارشکن بوده و برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کنند مشمول خودروهایی خواهند بود که در توقیف پلیس جای می‌گیرند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: خودروهای هنجارشکن یک ماه در توقیف پلیس خواهند ماند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص اینکه آیا شهروندان می‌توانند شماره خودروهایی که برایشان مزاحمت ایجاد کرده‌اند به پلیس بدهند، گفت: قطعا این کار را انجام دهند چرا که پلیس شماره‌ها را بررسی کرده و بعد از بررسی صحت اطلاعات حتما با رانندگان هنجارشکن برخورد لازم را انجام خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
مسئله اینجاست که پلیس چطوری صحت اطلاعات رو بررسی میکنه؟ چطوری میشه ثابت کرد؟ مثلا من شماره ماشین اون شخص رو بدم پلیس احضارش کنه گردن میگیره فلان روز فلان جا متلک انداخته؟
متاسفانه این بی حرمتی ها روز به روز داره افزایش پیدا میکنه و دایره اون محدود به دختران جوان مانتویی که کنار خیابان منتظر تاکسی هستن نیست. بلکه اینقدر زیاده که دوست چادری من و مادر 72 ساله من هم ازش در امان نیستن.
به پلیس وتعزیرات دستور دهید واجب تر از متلک گرانفروشی به ملت بیچاره بیشتر است به انها رسیدگی کنه...
از پلیس محترم بابت جلوگیری از متلک پرانی که شالوده خانواده ها را نشانه گرفته است مچکریم!
اما یه خاطره هم تعریف کنم .
هفته پیش جلوی چشم من یک موتورسوار کیف یک دختر خانومی را به سرقت برد و مردم با پلیس تماس گرفتند و پس از گذشت 47 دقیقه پلیس در صحنه حاضر شد!
یعنی دزد رسیده بود به خونش و یه دوش هم گرفته بود و داشت استراحت می کرد!
امروز جویای حال اون دختر خانوم شدم با توجه به هم محلی بودن و دوستان گفتند که گردنش 53 تا بخیه خورده و وضع واوضاع روحیش هم مساعد نیست!
بازم مچکرم.
پیاده مشکلی نداره؟!
برخورد بشه عاليه و همچنين ترافيك هم كمتر ميشه فقط كافيه همت كنند
سلام و خسنه نباشید
خوب است حالا که قدم اساسی برای اصلاح تربیت قانونی در چارچوب گرفته اید قوانینی هم برای سایر رانندگانی که لایی کشی بددهنی و یا با عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی مخل آسایش برای دیگران می شوند مصوب نمائید . اینکه در کشورهای دیگر دنیا حتی بوق زدن جریمه سنگین دارد و یا اینکه در محله ها پلیس کمین می کنند برای جریمه کردن و هیچکس جرات سرعت بیش از 30 در کوچه ها و بیش از 50 در مسیر شهر را ندارد مگر بزرگراه که 80 است
لطفا یک مطالعه تطبیقی و بررسی میدانی انجام و در خصوص اصلاح قوانین خودمان اقدام جدی و اساسی کنید
در خیابان پرازماشین واسترس و اضطرات قرارگرفته ایم که هر لحظه علاوه بر دود و سایر مشکلات ماها را دارد سکته اساسی می دهد
چرا قوانین ما جدی نیست و جدی اجرا نمی شود
متاسفانه تعداد قابل توجهي از خودروها يا پلاكشان مخدوش است يا ( مخصوصا) آنقدر كثيف است كه قابل خواندن نميباشد و يا اصلا پلاك در جاي خود نصب نيست! ابتدا لازم است با اين افراد برخورد جدي و قاطع شود.
اینکه زن سوژه شده خود چه میزان در این امر نقش دارد در این بحث وارد نیست!!!!!

اتفاقا 90 درصد قضیه ان است. افراد مورد اشاره به هرکسی بوق نمی زنند. اکثرا کسانی این بوق ها را می شنوند که خود با طرز رفتار و حرکت و لباس چراغ سبز به این افراد نشان می دهند. منتها دنبال صید مرد پولدار و خوش تیپ هستند که گرفتار رانندگان خودروها می شوند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار