بازدید 4461

لیست 24گل پرسپولیسِ برانکو از دقیقه 88 به بعد!

کد خبر: ۸۵۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 02 December 2018

برانکو ایوانکوویچ چهارمین سال حضورش در پرسپولیس را سپری می کند. او در این سال ها به موفقیت های زیادی با تیم پرسپولیس رسیده که بر تمام فوتبال دوستان آشکار است اما نکته جالب و گفته نشده این است که اگر گل های دقیقه88 به بعد که به گل های لحظه آخری معروف هستند، وجود نداشتند، برانکو با پرسپولیس تا این حد موفق نمی شد!

به گزارش تابناک ورزشی، در چهارسال سال اخیر بازیکنان تیم پرسپولیس 24 گل از دقیقه 88 به بعد زده اند. این گل ها در لیگ چهاردهم، پانزدهم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم و لیگ قهرمانان 2017 و 2018 رقم خورده اند. اگر پیروزی در مسابقات آسیایی را هم 3 امتیازی تلقی کنیم، این گل ها 24 امتیاز را به اندوخته پرسپولیسِ برانکو اضافه کردند.

از لیگ چهاردهم تا هفته چهاردهم فصل جاری

برانکو عادت گلزنی در دقایق پایانی یا به عبارت بهتر تلاش تا سوت پایان را از همان آخرین روزهای لیگ چهاردهم به پرسپولیسی ها یاد داد. جایی که تادئو موفق شد از نقطه پنالتی دروازه گسترش فولاد تبریز را باز کند و امید عالیشاه و مهدی طارمی نیز با همکاری یکدیگر توپ را در واپسین لحظات به دروازه الهلال رساندند و دایگو دروازه تیم خودی را باز کرد تا پرسپولیس بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی را با برتری خاتمه دهد.

در لیگ پانزدهم پرسپولیسی ها 5 گل در دقایق پایانی بازی زدند. مهدی طارمی در ابتدای فصل 2 گل به استقلال خوزستان و سایپا در دقایق 88 و 91 زد که البته هیچ کدام امتیازی برای پرسپولیس به دست نیاورد. در ادامه جری بنگستون با گل دقیقه 95 باعث شد پرسپولیسی ها از شکست فرار کنند و در ادامه فصل نیز ضربه ایستگاهی رامین رضاییان در مشهد به تور دروازه پدیده چسبید تا پرسپولیس یک امتیاز را از ورزشگاه ثامن به دست بیاورد. اما بدون شک شیرین ترین گل لحظه آخری قرمزها در لیگ پانزدهم ضربه کمال کامیابی نیا به تور دروازه ملوان در آخرین لحظه بازی بود که سه امتیاز شیرین را به برانکو هدیه کرد.

فصل بعد و بدون احتساب مسابقات آسیایی، 5 گل پس از دقیقه 88 توسط بازیکنان سرخپوش وارد دروازه حریف شد که البته 4 گل در سرنوشت مسابقه بی تاثیر بود و تنها گل وحید امیری به پدیده، پرسپولیس را به 3 امتیاز حساس آن بازی رساند. در ادامه سیدجلال حسینی به استقلال، مهدی طارمی به نفت و پیکان تهران و فرشاد احمدزاده به پدیده گلزنی کردند. دیر هنگام ترین گل نیز ضربه سر وحید امیری به قرمزهای خراسان بود.

در لیگ هفدهم تعداد گل های لحظه آخری افزایش یافت و به عدد 6 رسید. دو گل طارمی و علیپور به نفت تهران و آبادان در نتیجه بازی تاثیر زیادی نداشتند اما گل مصلح به پارس جنوبی و علیپور به سیاه جامگان پرسپولیس را به 3 امتیاز حساس آن مسابقات رساند. در آخرین روزهای فصل نیز سیامک نعمتی و کمال کامیابی نیا با گلزنی به گسترش فولاد و پارس جنوبی باعث فرار قرمزها از شکست خانگی شدند.

این فصل و تا اینجای کار 2 گل لحظه آخری برای تیم پرسپولیس به دست آمده است. در ورزشگاه آزادی آدام همتی با شوتی سرکش موفق شد دروازه سپیدرود را باز کند و در همین دیدار اخیر نیز شجاع خلیل زاده توانست با ضربه سر به ماشین سازی گلزنی کند.

5 گل آسیایی و فوق العاده حساس

پرسپولیس در مسابقات آسیایی نیز تا لحظه آخر جانانه می جنگد و اثبات این ادعا را می توان در گل های این تیم در آخرین دقایق بازی های لیگ قهرمانان آسیا جستجو کرد. آن ها در لیگ قهرمانان 2015 موفق شدند دروازه الهلال را باز کنند، در لیگ قهرمانان 2017 به الوحده و الاهلی گلزنی کنند و امسال هم به السد و الجزیره در واپسین لحظات گل زدند.

مهدی طارمی با 2 گل و نعمتی، سیدجلال و مدافع حریف با یک گل در جدول گلزنان آسیایی پرسپولیس در «برانکو تایم» قرار دارند. گل مهدی طارمی در دقیقه 90 به الوحده و گل سیدجلال حسینی در دقیقه 89 به الجزیره تاثیر مستقیم در موفقیت سرخ ها داشتند.

14 گل لحظه آخری در خارج از خانه و یک پیام مهم

پرسپولیسی ها 10 بار در ورزشگاه خانگی موفق به گلزنی در دقایق پایانی شده اند. سپیدرود، پارس، گسترش، پدیده، پیکان، استقلال، سایپا، الهلال و الجزیره طعمه های خانگی پرسپولیس هستند اما نکته جالب این است که شاگردان برانکو ایوانکوویچ در خارج از خانه موفق تر بوده اند! آن ها 14 گل لحظه آخری در بیرون از ورزشگاه آزادی زدند که نشان می دهد آن ها وابسته به تشویق هوادارانشان نیستند و با اعتماد به نفس و تلاش تا سوت پایان، خود را به هدف می رسانند. البته نباید فراموش کرد که پرسپولیس در هر ورزشگاهی هواداران پرتعدادی را دارد اما به هر حال شرایط بازی در ورزشگاه خانگی متفاوت است.

مهدی طارمی آقای گل «برانکو تایم»

مهدی طارمی با 7 گل بیشترین تعداد گل در لحظات پایانی بازی را برای تیم پرسپولیس به ثمر رسانده است. نفت تهران، پیکان، سایپا، استقلال خوزستان، الوحده و الاهلی تیم هایی هستند که طارمی در آخرین دقایق نیز دست از سرشان بر نداشت موفق به گلزنی در مقابلشان شد (او به نفت تهران 2 گل زد). علی علیپور، کمال کامیابی نیا، سیدجلال حسینی و سیامک نعمتی نیز با 2 گل در رتبه های بعدی حضور دارند.

دیر هنگام ترین گل برای مصلح و بنگستون

دیرهنگام ترین گل پرسپولیس در دقیقه 96 بازی با پارس جنوبی جم به دست آمد. جایی که ربیع خواه توپ را برای کامیابی نیا فرستاد و او با پاسی آرام شایان مصلح را در موقعیت گلزنی قرار داد و مصلح با ضربه ای که گمان نمی رفت وارد دروازه شود، دروازه فروزان را گشود و پرسپولیس را به برتری رساند. دیرهنگام ترین گل خانگی سرخ ها در دوران برانکو نیز با ضربه عجیب جری بنگستون به دست آمد؛ او پس از فعل و انفعالات زیاد در محوطه جریمه استقلال دروازه مهدی را باز کرد و اجازه نداد تیم برانکو در دربی شکست بخورد.

اگر این 24 گل نبودند...

حالا که پرسپولیس به هر حال موفق به زدن این گل ها شده اما اگر این گل ها نبودند، پرسپولیس لیگ هفدهم با اختلاف 5امتیاز به قخرمانی می رسید، در لیگ شانزدهم اختلافش با تیم دوم به 6 امتیاز می رسید و در لیگ پانزدهم اصلا موفق به کسب سهمیه آسیایی نمی شد و شاید اصلا تا اینجا پیش نمی آمد! همچنین اگر این گل ها نبودند، اکنون پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2017 و 2018 به هیچ مقامی نمی رسید چرا که پیش از حضور در نیمه نهایی حذف می شد.

راز «برانکو تایم» چیست؟

تعدد گل های پرسپولیس در آخرین دقایق باعث شده تا نام «برانکو تایم» روی آن قرار بگیرد. اگر قرار بود گل های دقیقه 85 به بعد در این لیست جای بگیرند، اکنون با لیستی بلند بالا روبرو بودیم! این در حالی است که تیم پرسپولیس هر فصل در سه تورنمنت مختلف به میدان می رود و همین موضوع باعث خستگی بازیکنان می شود اما آن ها همواره تا آخرین دقایق تلاش می کنند تا به دروازه حریف برسند و در این بین مهم نیست که پیش از دقیقه 88 گلی زده شده باشد یا خیر!

«برانکو تایم» را باید تبلور روح سرسختی، جنگندگی و تلاش مضاعف برانکو ایوانکوویچ در شاگردانش دانست. تیم او همواره تا آخرین لحظه تلاش می کند و با اعتماد به نفس به هدفش می رسد.

1. ماشین سازی، تبریز، خلیل زاده، دقیقه 93
2. سپیدرود، آزادی، همتی، دقیقه 90
3. پارس جنوبی، آزادی، کامیابی نیا، دقیقه 90
4. گسترش فولاد، آزادی، نعمتی، دقیقه 94
5. سیاه جامگان، ثامن، علیپور، دقیقه 90
6. پارس جنوبی، تختی، مصلح، دقیقه 96
7. صنعت نفت، تختی، علیپور، دقیقه 88
8. نفت تهران، تختی، طارمی، دقیقه 88
9. پدیده، آزادی، احمدزاده، دقیقه 89
10. پیکان، آزادی، طارمی، دقیقه 89
11. نفت تهران، تختی، طارمی، دقیقه 89
12. استقلال، آزادی، حسینی، دقیقه 82
13. پدیده، ثامن، امیری، دقیقه 92
14. ملوان، انزلی، کامیابی نیا، دقیقه 93
15. پدیده، تختی، رضاییان، دقیقه 94
16. استقلال، آزادی، بنگستون، دقیقه 95
17. سایپا، آزادی، طارمی، دقیقه 91
18. استقلال خوزستان، غدیر، طارمی، دقیقه 88
19. گسترش فولاد، تادئو، بنیان دیزل، دقیقه 89
20. الهلال، گل به خودی، آزادی، دقیقه 92
21. الوحده، طارمی، آل نهیان، دقیقه 90
22. الاهلی، طارمی، محمد بن زاید، دقیقه 94
23. السد، نعمتی، جاسم بن حمد، دقیقه 94
24. الجزیره، حسینی، آزادی، دقیقه 89

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار